4 تا از مهترین مزایای فارکس نسبت به سایر بازارها

مزایای فارکس

بازار فارکس بزرگترین و پرکاربردترین بازارهای مالی جهان است که در آن ارزها با یکدیگر معامله می‌شوند. در این مقاله قصد داریم مهم ترین مزایای فارکس را که این بازار را از سایر بازارها متمایز میکند بررسی کنیم.

مزایای فارکس

مهم ترین مزایای فارکس

1- نوسانات بازار

اولین و مهم ترین موضوع وجود نقدینگی در بازار به اندازه کافی است، در بورس داخلی ایران ما این مشکل را به کرار میتونیم ببینیم که به خاطر عدم نقدینگی صف های خرید و فروش تشکیل می شوند اما خوشبختانه یکی از مهم ترین مزایای فارکس همین نقدینگی بالایی هست که در آن در حال انجام شدن است همین موضوع مزیت هایی جذابی را برای معامله‌گران فراهم میکند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

  1. موقعیت های معاملاتی زیاد: هرچقدر میزان نوسانات قیمت‌ها بیشتر باشید معامله‌گران فرصت بیشتری دارند تا از تغییرات قیمت بهره ببرند. این نوسانات می‌توانند فرصت‌های متعددی برای خرید یا فروش ارزها ایجاد کنند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد سود خوبی را در طول زمان کسب کنند.
  2. هزینه‌ و کمیسیون های کمتر نسبت به سایر بازارهای مالی: هرچقدر میزان حجم و نوسان بازار بالاتر باشد هزینه‌های مرتبط با معاملات هم نسبتاً کمتر خواهد بود. این امر در بلند مدت تاثیر چشمگیری روی حساب معامله گران میگذارد و به معامله‌گران این امکان را می‌دهد با هزینه کمتر معامله کنند و بیشترین سود را کسب کنند.

فعالیت 24 ساعته در فارکس

2- فعالیت 24 ساعته

به دلیل فعالیت کشورهای سراسر جهان در در بازار فارکس، این بازار 24 ساعته فعال است؛ این موضوع شاید در ابتدا کمی بی اهمیت بنظر برسد اما می تواند برای افراد با شرایط متفاوت، مهم و حائز اهمیت باشد.

زمانی که فعالیت بازار 24 ساعته باشد معامله‌گران از سراسر جهان می‌توانند به طور پیوسته در هر زمانی معامله کنند و هیچ محدودیت زمانی نداشته باشند. از طرفی زمان‌بندی 24 ساعته بازار فارکس به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از فرصت‌های مختلف معامله برخوردار شوند یعنی با توجه به مناطق زمانی مختلف در سراسر جهان، همیشه یک بازار باز است که به معامله‌گران اجازه فعالیت بدهد. البته این مزیت فارکس چالش های مثل خستگی روانی و فیزیکی نیز دارد که باید به دانش و مهارت کافی، استراتژی مناسب و مدیریت زمان و ریسک صحیح توجه شود.

مدیریت زمان و سرمایه در فارکس

3- تحلیل پذیری بالا

یکی از مهم ترین مزایای فارکس به دلیل ویژگی‌های خاص و نوسانات متنوع، تحلیل بهتر و پیش‌بینی حرکت قیمت‌ها است. تحلیل پذیر بودن نمادها که کمتر به آن اشاره شده است، می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا بهترین تصمیم‌گیری‌ها را در معاملاتشان اتخاذ کنند. برخی از نمادهایی که معمولاً تحلیل پذیرتر هستند عبارتند از:

  • XAU/USD (طلا/دلار)
  • EUR/USD (یورو/دلار)
  • USD/JPY (دلار/ین ژاپنی)
  • GBP/USD (پوند استرلینگ/دلار)
  • AUD/USD (دلار استرالیایی/دلار)

البته این موضوع به این معنی نیست که چارت ها و بازار های دیگر قابل تحلیل نیستند، بلکه منظور این است که در این نمادها به دلیل حجم بالای معاملات، حرکات غیر منتظره کمتری رخ می دهد و همین باعث می شود بهتر تصمیم گرفت و معامله با کیفیت تری انجام داد.

4- شروع رایگان فارکس

بیشتر کارگزاران آنلاین بازار، حساب دمو (تمرینی) را برای تمرین داد و ستد و ایجاد مهارت‌های تان همراه با اخبار فارکس و خدمات رسم نمودار ارائه می کنند و نکته جالب این است که همه آنها رایگانند!
حساب های تمرینی، منابع بسیار ارزشمند برای کسانی هستند که قصد دارند مهارت های معاملاتی خود را با تمرین افزایش دهند و پس از آن اقدام به باز کردن حساب واقعی نمایند.
شما نیز می‌توانید در بخش آموزش فارکس به صورت رایگان به صفر تا صد بازار فارکس آشنا شوید.

جمع بندی

قطع به یقین بازار مالی بزرگی مچون فارکس، دارای مزایای بسیار زیادی بوده که جمع آووری تمامی آنها در یک مقاله نمی گنجد؛ در این مقاله تنها سعی کردیم مزایایی که فارکس، نسبت به بازار های دیگر دارد را بررسی کنیم تا افرادی را که از محدودیت‌های بازارهای دیگر مستاصل شده اند، از مزایای فارکس آگاه شده و در انتخاب فضایی برای سرمایه گذاری، دید وسیع تری داشته باشند.

منابع:

axi

امتیاز دهید