آموزش معامله در لایت فارکس

آموزش معامله در لایت فارکس

اگر به دنبال بهترین آموزش لایت فارکس می‌باشید، تا انتهای این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما بمانید. امروزه بسیاری از افراد در سرمایه‌گذاری آنلاین مشغول به فعالیت هستند و از این طریق نیز به سود بالایی دست پیدا می‌کنند. سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال و بورس به صورت غیرمتمرکز است و اینگونه افراد قادر خواهند بود تا دارایی‌های خود را به بهترین شیوه کنترل کنند.

برای مدت محدود عضویت در کانال VIP رایگان شد!

چند نمونه از رضایتمندی و سود روزانه اعضای کانال VIP، اگه شماهم داخل بروکر حساب واقعی داری همین حالا فرم زیر را پر کن و رایگان عضو کانال VIP شو.

افرادی که قصد فعالیت در بازار فارکس را دارند، باید از طریق یک کارگزاری معتبر، اقدام به سرمایه گذاری در بازارهای مالی نمایند. از شناخته‌ شده‌ترین کارگزاری‌ها جهت انجام معاملات بورسی در سراسر دنیا، بروکر لایت فارکس است. این کارگزاری دارای سابقه درخشانی می‌باشد و بسیاری از معامله‌گران علاقه‌مند هستند از این بروکر اطلاعات کافی به دست آورند. از همین رو در ادامه قصد داریم آموزش معامله در لایت فارکس را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

معرفی بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس به عنوان یک کارگزاری معتبر در میان معامله‌گران شناخته می‌شود. این بروکر در سال 2005 در کشور قبرس فعالیت خود را آغاز کرده است و به صورت تخصصی در بازارهای ارز، کالا و سهام فعالیت می‌کند.

در حال حاضر در بروکر لایت فارکس انواع فلزات گران‌بها، جفت ارزها و همینطور ارزهای دیجیتال نیز معامله می‌شوند. بروکر لایت فارکس با توجه به امکاناتی که در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد، دارای محبوبیت بسیار زیادی است و لازمه فعالیت در آن آموزش معامله در لایت فارکس می‌باشد.

در بروکر لایت فارکس برای انجام معاملات از تکنولوژی ECN استفاده می‌گردد. این بروکر بر روی همه سیستم عامل‌ها قابلیت اجرا دارد و از سیستم متاتریدر نسخه‌های 4 و 5 پشتیبانی می‌کند. همین موضوع منجر به افزایش سرعت انجام معاملات در بروکر لایت فارکس شده است.

با توجه به محبوبیت بالای این بروکر در میان معامله‌گران، این کارگزاری از 15 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. بروکر لایت فارکس دفاتر و شعبه‌های خود را در 15 کشور در سراسر دنیا گسترش داده است و همین باعث شده است که در حال حاضر دارای 216 نمایندگی باشد. معامله‌گران می‌توانند با زبان مادری خود از این بروکر استفاده نمایند.

امنیت بالا، اعتبار، برخورداری از تمامی ابزارهای مورد نیاز برای تحلیل تکنیکال و… از دیگر موارد مورد نیاز برای معامله در لایت فارکس است. در ادامه بررسی آموزش معامله در لایت فارکس باید به این موضوع اشاره کنیم که بروکر لایت فارکس دارای یک مشاوره حرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری نیز می‌باشد. اینگونه سرمایه‌گذاران می‌توانند پیش از فعالیت در بروکر لایت فارکس، ابتدا از آموزش لایت فارکس مطلع شوند و سپس فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود را آغاز نمایند.

نرم‌افزار تلفن همراه لایت فارکس

بروکر لایت فارکس امکان استفاده از متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را برای کاربران خود فراهم کرده است. ضمن اینکه این سایت در نسخه تلفن همراه نیز موجود می‌باشد که به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربران این پلتفرم قرار می‌گیرد. به طوری که تنها با نصب این پلتفرم بر روی گوشی تلفن همراه خود،  می‌توانید معاملات خود را آغاز نمایید.

مزایای بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس دارای واریزی و برداشت‌های متنوعی است و کاربران فارسی زبان نیز می‌توانند از نسخه فارسی لایت فارکس استفاده کنند.

پشتیبانی بروکر لایت فارکس از زبان فارسی نیز به صورت تمام وقت در دسترس کاربران است. ضمن اینکه این کارگزاری از دیگر مزیت‌ها شامل محتوای آموزشی بسیار باکیفیت به زبان فارسی نیز برخوردار می‌باشد. اینگونه معامله‌گران ایرانی می‌توانند از آموزش معامله در لایت فارکس که به زبان فارسی برای کاربران تولید و عرضه می‌شود، استفاده کنند.

اعتبار بروکر لایت فارکس

در مورد اعتبار بروکر لایت فارکس باید به این موضوع اشاره کنیم که این کارگزاری موفقیت‌های فراوانی دارد و از سابقه نسبتا طولانی در حوزه سرمایه‌گذاری برخوردار می‌باشد. به همین دلیل در میان سرمایه گذاران اعتبار بالایی دارد.

آموزش ثبت نام در لایت فارکس

پیش از اینکه به آموزش معامله در لایت فارکس بپردازیم، ابتدا قصد داریم به ثبت نام در این بروکر اشاره کنیم.

  • به صفحه اصلی سایت لایت فارکس مراجعه کنید و زبان سایت را تغییر دهید. سپس گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

آموزش معامله در لایت فارکس

  • پس از این مرحله، ثبت نام در لایت فارکس آغاز می‌گردد. در صفحه معاملات، بر روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید و وارد قسمت ایجاد حساب کاربری شوید.

آموزش معامله در لایت فارکس

  • پس از ورود به این قسمت، “ایمیل” و “گذرواژه” خود را انتخاب نمایید و در نهایت منتظر دریافت ایمیل برای تائید باشید.

آموزش معامله در لایت فارکس

 

آموزش معامله در لایت فارکس

  • پس از دریافت ایمیل تائید می‌توانید وارد حساب کاربری خود شوید. به طوری که باید بر روی گزینه “حساب آزمایشی” کلیک نمایید و سپس بخش در بخش پروفایل من، مشخصات شخصی خود را تکمیل نمایید.

آموزش معامله در لایت فارکس

  • در نهایت نیز می‌توانید با موفقیت وارد لایت فارکس شوید.

انواع حساب ‌ها در لایت فارکس

در زمینه آموزش معامله در لایت فارکس باید به این موضوع اشاره کنیم که در این بروکر، چهار نوع حساب کاربری وجود دارد و حداقل میزان واریز در این حساب‌ها، 10 دلار می‌باشد.

حساب کاربری CENT

این نوع حساب‌ها برای افراد تازه کار که به تازگی وارد بازار اصلی شده‌اند، مناسب است. فعالیت در این حساب با سنت است و به طور کلی دارای ریسک کمتری می‌باشد.

بیشترین لوریج در این حساب، 1000 و کمترین آن 0.1 است. در حساب کاربری CENT بروکر لایت فارکس، به ازای هر بار شارژ حساب، به کاربران 30 امتیاز تعلق می‌گیرد. ضمن اینکه در آن از ارزهای دلار آمریکا، یورو، روبل روسیه و فرانک سوئیس نیز پشتیبانی می‌گردد.

حساب کاربری   CLASSIC

این نوع حساب کاربری برای معامله‌گران حرفه ای که تجربه زیادی دارند، مناسب است. لوریج این حساب بین 1.8 تا 500 است و هر کدام از کاربران بایستی برای استفاده از این نوع حساب، 50 دلار افزایش موجودی داشته باشند، اما نیازی به پرداخت کارمزد نیست.

حساب کاربری کلاسیک از ارزهای دلار آمریکا، یورو، فرانک سوئیس، پوند انگلیس، رویل روسیه و زلوتی لهستان پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است در این نوع حساب کاربری به مارجین‌های استفاده نشده، 3.5 درصد سود سالانه تعلق می‌گیرد.

حساب کاربری   ECN

این نوع حساب، به نوعی یک فناوری مخصوص است که کارگزاران در انجام معاملات آن نقشی ندارند. حداقل میزان واریزی در این نوع حساب بروکر لایت فارکس، 50 دلار می‌باشد. همینطور به مارجین‌های استفاده نشده نیز 7.5 درصد سود تعلق می‌گیرد.

حساب کاربری   PAMM

از این حساب در بروکر لایت فارکس برای مدیریت دارایی سرمایه‌گذاران در بازار فارکس استفاده می‌گردد. این حساب کاربری از تمامی کارایی‌های دیگر حساب‌ها برخوردار می‌باشد و حداقل میزان واریزی در آن 200 دلار است.

آموزش نحوه کار با لایت فارکس

آموزش معامله در لایت فارکس

در صورتی که مشخصات فردی شما تائید شود، می‌توانید معامله خود را با بروکر لایت فارکس به صورت دمو و یا واقعی آغاز کنید. برای شروع کار آموزش معامله در لایت فارکس، در ابتدا بهتر است از حساب دمو استفاده کنید.

حساب دمو لایت فارکس

در زمینه آموزش معامله در لایت فارکس، لازم است به این موضوع توجه داشته باشید که برای استفاده از حساب دمو، باید در زمان ایجاد حساب کاربری، بر روی گزینه حساب آزمایشی کلیک نمایید. همینطور باید در قسمت پایین صفحه بر روی گزینه سپرده کلیک کنید تا بتوانید مبلغ موردنظرتان را جهت افزایش دارایی مشخص نمایید.

پس از اینکه مراحل گفته شده را طی کنید، حالا می توانید بازار مدنظر خود را نیز انتخاب نمایید و سپس وارد قسمت خرید و فروش شوید. در صفحه نمایش داده شده، در صورتی که قصد خرید دارید، گزینه خرید و در صورتی که قصد فروش دارید، بر روی گزینه فروش کلیک نمایید.

دو گزینه با عناوین “حالا” و “قیمت” در این قسمت وجود دارند. در قسمت “حالا” شما می‌توانید اقدام به معامله با قیمت روز و در همان لحظه نمایید. در قسمت “قیمت” نیز می‌توانید مبلغ مشخصی را تعیین کنید تا خرید و فروش شما در همان قیمت صورت بگیرد.

در قسمت پایین صفحه، بخشی تحت عنوان “شرایط بسته شدن” وجود دارد. در این قسمت شما می‌توانید حد سود و ضرر خود را مشخص کنید.

حساب اصلی لایت فارکس

برای ایجاد حساب اصلی در بروکر لایت فارکس، کافی است که همان مراحل ایجاد حساب دمو را طی نمایید. تفاوت حساب اصلی لایت فارکس با حساب دمو این است که در حساب واقعی، حساب شما به صورت واقعی شارژ می‌شود و می‌توانید اقدام به خرید و فروش نمایید.

آموزش معامله در لایت فارکس

آموزش معامله در لایت فارکس

در این قسمت از مقاله آموزش معامله در لایت فارکس، قصد داریم به جزئیات ترید در این بروکر معتبر بپردازیم.

  • پس از ورود به کابین شخصی خود در بروکر لایت فارکس، از منوی سمت راست سایت، بر روز گزینه “معامله” کلیک کنید.
  • در قسمت بالای صفحه، با توجه به طیف زیاد اقلامی که قابل معامله است، لایت فارکس نیز دارای دسته بندی‌های زیر می‌باشد که در ادامه پیرامون هر یک از آن‌ها توضیحاتی را آورده‌ایم.
  1. کریپتوکارنسی‌ها: کریپتوکارنسی‌ها رمز ارزهایی هستند که در طی سال‌های اخیر ارزش آن‌ها بسیار زیاد شده است، به همین دلیل مورد استقبال زیاد معامله‌گران قرار گرفته‌اند. در دسته کریپتوکارنسی‌ها می‌توانید معروف‌ترین و رایج‌ترین ارزها را معامله کنید.
  2. ارزها:  جفت ارزهایی که در بازار فارکس محبوب هستند، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند.
  3. فلزات:  فلزات گران‌بها شامل پلاتین، پالادیوم، نقره و طلا در دسته‌بندی فلزات قرار دارند.
  4. نفت:  در لایت فارکس، چهار نوع نفت قابل معامله می باشد.
  5. سهام NYSE : بورس نیویورک
  6. سهام NASDAQ : بورس نزدک
  7. شاخص های سهام
  8. مورد علاقه‌ها : هر یک از سهام‌ها و ارزها و … را که مورد بررسی قرار داده باشید و تحلیل کرده باشید، به صورت خودکار به لیست مورد علاقه‌ها اضافه می‌شوند.

در نوار بالای صفحه، اسم شما قرار گرفته است. با کلیک بر روی این اسم می‌توانید حساب خود را از حالت واقعی به آزمایشی (دمو) و یا برعکس تغییر بدهید. در زیر اسم شما نیز فیلتری قرار گرفته است که برای مرتب سازی اقلام مورد معامله بر اساس فاکتورهای مختلفی شامل میزان محبوبیت، اسم، نوسان و … کاربرد دارد.

بررسی نمودارهای قیمت لایت فارکس

فرض کنید قصد داریم رمز ارز محبوب معامله‌گران یعنی بیت کوین را در لایت فارکس مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین وارد دسته بندی کریپتوکارنسی می‌شویم و بر روی گزینه ” BTCUSD ” کلیک می‌کنیم. اینگونه نمودار قیمت بیت کوین نسبت به دلار آمریکا باز می‌شود.

لایت فارکس برای تحلیل و انجام معامله، امکانات متعددی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آموزش معامله در لایت فارکس

  1. می‌توانید تایم فریم (دوره زمانی) را در این قسمت بین یک دقیقه تا یک ماه تغییر دهید.
  2. می‌توانید نمایش نمودار قیمت را به حالت خطی، میله ای، شمعی ژاپنی، سطحی، رنکو و … تغییر دهید.
  3. در این قسمت می توانید اندیکاتورهای معروف را در میان معامله‌گران پیدا کنید. لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید در این قسمت اندیکاتوری را به لیست اضافه و یا کم کنید. پس از اعمال تغییرات لازم، الگوی اندیکاتور را ذخیره نمایید و سپس یک اسم را انتخاب کرده و ذخیره کنید.
  4. پس از اضافه کردن برخی اندیکاتورها به چارت و همینطور اعمال تغییرات دیگر، می‌توانید بر روی این قسمت کلیک کنید و سپس “الگوی اندیکاتور را ذخیره کنید” را انتخاب کرده و پس از انتخاب نام، ذخیره نمایید.
  5. شما می‌توانید در این قسمت تمامی خط و خطوطی که بر روی نمودار رسم کرده‌اید را نیز ذخیره نمایید.
  6. در این قسمت از بخش مشخص شده در تصویر فوق نیز شما می‌توانید تمامی ابزارهای خطی شامل خط روند، فیبوناچی‌ها و … را مشاهده کنید.

سخن آخر

شرط اصلی در موفقیت معامله‌گران در دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، انتخاب یک کارگزاری معتبر است. بروکر لایت فارکس دارای مزیت‌های منحصر به فردی می‌باشد و به دلیل داشتن سابقه طولانی دارای محبوبیت زیادی است و از این جهت برای سرمایه‌گذاران بسیار مناسب می‌باشد.

در این مقاله سعی کردیم آموزش معامله در لایت فارکس را برای شما عزیزان ارائه دهیم. در صورتی که در این زمینه سوالی دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید