پیشبینی قیمت یورو 8 دی 1401

قیمت یورو

قیمت یورو دلار در آستانه سال نو در حال رنج زدن در محدوده بالای 1.0600 است. این جفت ارز از عقب نشینی بازدهی خزانه داری ایالات متحده که باعث پایین آمدن دلار آمریکا می شود حمایت می‌کند. نگرانی بابت کووید در چین ریسک پذیری افراد را کاهش داده است.

تحلیل قیمت یورو

افزایش  قدرت سیگنال های نزولی MACD خرس ها را برای شکستن سطح 1.0600 امیدوار نگه می‌دارد. البته حمایت 21-DMA نزدیک به 1.0580 وجود دارد. دلیل ضررهای اخیر این جفت ارز را می توان به بازده قوی اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نسبت داد که باعث بازگشت دلار آمریکا شد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح از 14 نوامبر رسید. در حالی که تا پایان جلسه چهارشنبه آمریکای شمالی 3.88 درصد افزایش یافت. اوراق قرضه ایالات متحده بزرگترین افزایش یک روزه از 19 اکتبر را در روز چهارشنبه رقم زد. افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده می تواند با عدم اعتماد بازار به رفع مشکلات چین و همچنین تعارضات ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه ربط داد.

بررسی وضعیت آمریکا و تاثیر آن روی قیمت یورو

اخیراً یک مقام بهداشتی ایالات متحده گفته است:

از 5 ژانویه، تمام مسافران 2 ساله چینی به بالا ملزم به انجام آزمایش کووید دو روز قبل از حرکت خواهند بود.» پیش از این، هند، ژاپن، تایوان و ایتالیا شرایط لازم برای آزمایش کووید را برای بازدیدکنندگان از چین اعلام کردند. همچنین اخباری از رویترز مبنی بر ناهماهنگی جزئیات ویروس از پکن، فروشندگان EUR/USD را اذیت کرد. رویترز گزارش داد: «چین سه مرگ جدید مرتبط با کووید را برای روز سه‌شنبه گزارش کرد که نسبت به روز دوشنبه یک مورد افزایش یافت.

از سوی دیگر، آخرین به‌روزرسانی‌های دفاتر نظامی اوکراین و روسیه نیز تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی را نشان می‌دهد که تقاضا برای  ​​دلار آمریکا را افزایش می‌دهد. دفتر نظامی اوکراین در گزارش رویترز گفت:

نیروهای روسی حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای به شهر خرسون را بیش از شش هفته پس از بازپس‌گیری آن توسط نیروهای اوکراینی افزایش دادند و در عین حال در خطوط مقدم در شرق نیز فشار وارد کردند..

در این راستا، روسیه قبلاً اعلام کرده بود که تنها توافقاتی که شامل چهار قلمرو اضافی به روسیه می‌شوند، امکان‌پذیر است. در میان این نمایشنامه ها، وال استریت نزولی بود در حالی که کالاها نیز سودهای قبلی را معکوس کردند.

با این حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) برای دومین روز متوالی حداکثر تا 104.50 افزایش یافت. همچنین دلار افت فروش مسکن در انتظار ایالات متحده در ماه نوامبر را نادیده گرفت. با نگاه به آینده، ادعاهای اولیه بیکاری ایالات متحده تقویم اقتصادی را تزئین می کند، اما باید توجه زیادی به جزئیات کیفی برای انگیزه تازه شود.

منبع: fxstreet.com

امتیاز دهید