وبمانی چیست؟ راهنمای تصویری افتتاح حساب در وبمانی

وبمانی چیست

به دلیل تحریم‌های موجود در ایران استفاده از سیستم‎های خدمات الکترونیکی برای افراد مقیم ایران امکان پذیر نیست. به همین دلیل اگر شما به صورت فریلنسری با شرکت های خارج از ایران همکاری داشته باشید یا این که قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید و … باید به دنبال راه حلی جایگزین برای پرداخت‌های خود باشید. وبمانی یکی از این راه حل هاست. در این مطلب قصد داریم این که WebMoney چیست؟، چه کاربردی دارد و نحوه افتاح حساب و واریز و برداشت در آن را مورد بررسی قرار دهیم تا انتها با ما همراه باشید.

وبمانی (WebMoney) چیست؟

وبمانی از سال 1998 در روسیه آغاز به فعالیت کرد و یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که از طریق آن می‌توان تراکنش‌های مالی آنلاین را انجام داد. از زمان تاسیس این شرکت تاکنون 45 میلیون نفر از این پلتفرم استفاده کرده‌اند. خدماتی که این پلتفرم ارائه می‌دهد مشابه با پی پال است اما به قدرتمندی آن نیست. به کمک این بستر وبسایت‌ها می‌توانند خدمات خود را به مردم بفروشند علاوه بر آن امکان انتقال پول نیز بین افراد وجود دارد. دلیل محبوبیت WebMoney در ایران این است که چون دفتر مرکزی آن در روسیه قرار دارد افراد ایرانی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنند. اکثر صرافی‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال، فروشگاه ها و وبسایت‌های آنلاین و … از وب مانی پشتیبانی می‌کنند. همچنین اگر شما هم جز کسانی هستید که به صورت فریلنسری با شرکت‌های خارجی همکاری دارید یا قصد این کار را دارید می‌توانید از WebMoney  برای نقل و انقالات مالی خوداستفاده کنید. انتقال وجه از این پلتفرم بسیار امن و بدون نیاز به هیچ کارت بانکی و دسترسی به حساب انجام می‌شود.

آموزش افتتاح حساب در وبمانی

برای افتتاح حساب در وبمانی ابتدا وارد سایت wallet.wmtransfer.com شوید و بسته به نوع سیستم گوشی خود پلتفرم معاملاتی را دانلود کنید.

پس از دانلود ابتدا کشور خود را انتخاب و شماره همراه خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا با شما تماس گرفته شود.

4 رقم آخر شماره ای که با شما تماس گرفت را به عنوان کد تائید وارد کنید.

ثبت نام وبمانی

پس از این مرحله نوبت گرفتن عکس سلفی است. پس از تائید عکس باید یک پسورد برای خود انتخاب نمائید. حال قوانین را بپذیرید، تا افتتاح حساب شما تکمیل شوید.

آشنایی با سطوح کاربری WebMoney

اگر کمی در مورد وبمانی جست و جو کرده باشید احتمالا تا به حال واژه پاسپورت به گوشتان خورده است. اما منظور از این واژه چیست؟ منظور از پاسپورت در این پلتفرم همان احراز هویت است که از طریق وارد کردن اطلاعات هویتی و وارد کردن اطلاعات انجام می‌شود. این سطوح عبارتند از:

سطح مستعار (Alias)

پایین‌ترین سطح حساب کاربری در این سیستم Alias است. زمانی که برای اولین بار در اینت سیستم افتتاح حساب انجام می‌دهید برای شما حساب مستعار ایجاد می‌شود که سطح تراکنش آن روزانه 100 دلار است. همچنین شما قادر خواهید بود در هفته 300 و در ماه 500 دلار جابه جا کنید.

سطح فرمال (formal)

برای احراز هویت در این بخش نیاز است تا اطلاعات هویتی خود را وارد کنید و یک اسکن از کارت ملی یا پاسپورت خود ارسال کنید. معمولا این مرحله 48 ساعت زمان می‌برد. با تائید این مرحله شما می‌توانید روزانه تا سقف 3000 دلار، هفتگی 10000 دلار و ماهیانه 15000 دلار تراکنش داشته باشید.

سطح شخصی (Personal)

حساب Personal اصلی ترین حساب وب مانی به حساب می‌آید. در صورتی که احراز هویت این لول برای شما شما انجام شود تقریبا تمامی محدودیت‌ها برای شما برداشته می‌شود. برای این که بتوانید این سطح را دریافت کنید باید همراه با مدارک شناسایی خود به یکی از نمایندگی‌های این سیستم مراجعه کنید و با پرداخت 50 دلار سطح خود را ارتقا دهید. برای آگاهی از نوع حسابتان باید بر روی آیکون مورچه در بخش حساب کاربری کلیک کنید تا نوع حسابتان نمایش داده شود.

انواع کیف پول در وبمانی

به کمک WebMoney می‌توانید به انواع کیف پول‌ها دسترسی داشته باشید البته تنوع آن به اندازه پی پال نیست. در حال حاضر این پلتفرم از 10 کیف پول پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:

کیف پول‌های مرتبط با ارز کشورها:

WMZ : که به آن Z-Purse هم گفته می‌شود و واحد پولی مخصوص به ایالت متحده است.

WME : واحد پولی مخصوص به یورو است و به آن E-Purse گفته می‌شود.

WMV : کیف پول مخصوص به دانگ ویتنام است که با نام V-Purse هم شناخته می‌شود.

WMR : کیف پول مخصوص نگه داری روبل روسیه که به آن R-Purse هم گفته می‌شود.

WMU: این کیف پول برای واحد پولی گریونا اوکراین است و با U-Purse نمایش داده می‌شود.

WMB: ویژه کیف پول روبل بلاروس است و با B-Purse نشان داده می‌شود.

کیف پول های مرتبط با ارزهای دیجیتال:

WMX: از این کیف برای نگه داری بیت کوین استفاده می‌شود و نام آن X-Purse است.

WMH: برای نگه داری بیت کوین کش مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نام H-Purse شناخته می‌شود.

WML: لایت کوین که با نماد L-Purse نشان داده می‌شود در این کیف پول نگه داری می‌شود.

کیف پول طلا:

WMG: برای ذخیره سازی حساب هایی با موجودی طلا در وبمانی باید از کیف پول G-Purse استفاده کنید.

بین کیف پول هایی که در بالا معرفی شد دلار، روبل و بیت کوین کاربرد بیشتری دارند.

جمع بندی وبمانی و استفاده از آن

وبمانی یکی از محبوبترین روش های نقل و انتقال در سطح بین الملل است که حدود 45 میلیون نفر کاربر دارد. این سیستم پرداخت الکترونیکی آنلاین برای کسانی که در بازارهای مالی را دارند و کسانی که قصد خرید و فروش از سایر کشورها را دارند بسیار کاربردی است. در این مطلب تمامی آن چه پیرامون این سیستم به آن نیاز داشتید بررسی شد. در صورتی که سوال بیشتری پیرامون WebMoney داشتید می‌توانید با پشتیبانی سایت در تماس باشید.

سوالات متداول

وبمانی چیست؟

WebMoney یک سیستم الکترونیکی پرداخت است که از طریق آن می‌توان نقل و انتقالات بین المللی را انجام داد.

آیا وبمانی به افراد ایرانی خدمات می‌دهد؟

بله. خوشبختانه دفتر این شرکت در روسیه قرار دارد از این رو محدودیتی برای خدمات دهی به افراد ایرانی ندارد.

چگونه از وبمانی استفاده کنیم؟

گام اول استفاده از این پلتفرم افتتاح حساب در آن است. برای این که وارد وبسایت wallet.wmtransfer.com شوید و اپلیکشن آن را بسته به نوع سسیستم خود دانلود نمایید. پس از ثبت نام امکان استفاده از خدمات این شرکت را خواهید داشت.

همچنین در صورت نیاز می توانید از خدمات مجموعه امیر تریدر مانند سیگنال فارکس، آموزش فارکس و کپی تریدینگ نیز استفاده کنید.

5/5 (3 امتیاز)