ثبت نام در یک وبینار تا دلار$
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه

بروکر

بهترین بروکرها

در این بخش فهرستی از بهترین بروکرها را می‌توانید مشاهده کنید

پخش ویدیو
2M + عضو فعال
1 نقد و بررسی
تاسیس: سال 1998
کارمزد: $ -
حداقل واریزی: $ 20
101K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2014
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 10
24K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2020
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 100
0 + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 19K
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 100
11K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2023
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 100
39K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2014
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 1
19K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2010
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 10
49K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2010
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 10
210K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2006
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 1
13K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2020
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 1
200K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2020
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 12
19K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2009
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 10
30K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 1998
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 50
19K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2018
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 50
1.4M + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 0
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 0
25K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2019
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 50
30K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2009
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 10
25K + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2007
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 100
2,48M + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2005
کارمزد: $ 0
حداقل واریزی: $ 50
0 + عضو فعال
0 نقد و بررسی
تاسیس: سال 2024
کارمزد: $ -
حداقل واریزی: $ 50 دلار

بروکر چیست؟

تجارت کردن در بازار فارکس، بدون دریافت خدمات از بروکرها و یا کارگزاری‌های فارکس، غیرممکن می‌باشد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار فارکس، باید متناسب با نیازهای خود، از یک بروکر معتبر در این زمینه خدمات دریافت کنند. بروکرها درحقیقت واسطه‌ای هستند که ترید کردن را برای تمامی تریدرها در سراسر دنیا ممکن کرده‌اند. این مقاله از وبسایت امیرتریدر را به بررسی بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان اختصاص داده‌ایم و قصد داریم چندین بروکر معتبر که خدمات خود را به معامله‌گران ایرانی ارائه می‌دهند را برای شما معرفی کنیم. درنظر داشته باشید که در پی وجود مشکلات و قوانینی که در کشور ایران وجود دارد، تعداد بروکرهای فعال در کشورمان در مقایسه با دیگر کشورها بسیار محدود است. با این حال تعداد بروکرهایی که خدمات خود را برای تریدرهای ایرانی نیز در نظر گرفته‌اند و امکان واریز و برداشت ریالی از طریق آن‌ها وجود دارد و دارای پشتیبانی فارسی نیز می باشند، کم نیستند. در ادامه چندین بروکر معتبر و فعال در ایران را معرفی کرده ایم. شما عزیزان می‌‎‌توانید با توجه به مدل و استراتژی معاملاتی خود، بهترین بروکر برای ایرانیان را انتخاب کنید. آشنایی با بهترین بروکر فارکس، بررسی اعتبار و مقایسه حساب¬ها موارد مهم برای انتخاب یک کارگزار است. از آنجایی که تعیین کارگزار، قدم مهمی برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق است؛ در این قسمت شما میتوانید با بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان آشنا شوید.‬ انتخاب بهترین بروکر فارکس برای موفقیت در این بازار مالی ضروری است. اگر نتوانید انتخاب درستی داشته باشید ممکن است سرمایه خودتان را از دست بدهید. در ادامه به معرفی بهترین بروکرهایی که به ایرانیان خدمات می‌دهند می‌پردازیم.

بروکر فارکس چیست؟

همانطور که برای فعالیت در بازار بورس و ارز دیجیتال باید در یک کارگزاری یا صرافی ثبت نام می‌کردید برای انجام معامله در بازار فارکس نیز یک بستر نیاز دارید که همان بروکر است. در واقع بروکر فارکس واسطه ای است که خریداران و فروشندگان را به یکدیگر متصل می‌کند.

بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان چیست؟

به دلیل تورم موجود در ایران و تبدیل شدن ریال به بی ارزش ترین پول جهان ، بسیاری از افراد تمایل دارند در بازارهای مالی به خصوص فارکس شروع به معامله کنند. در گام اول برای شروع چنین فعالیتی انتخاب یک کارگزار یا بروکر فارکس مناسب است. از آن جایی که شما قرار است سرمایه تان را در داخل این پلتفرم ها قرار دهید در صورت انتخاب نادرست ممکن است کل موجودی حساب خود را از دست بدهید. از این رو انتخاب بروکر امن بسیار حائز اهمیت است. اکثر بروکرهای مطرح جهانی به دلیل تحریم‌ بودن ایران به افراد مقیم ایران خدمات نمی‌دهند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال بروکر فارکس ایرانی برای شروع فعالیت هستند. اما چنین بروکری وجود ندارد. اما هستند کارگزاری هایی که خارج از کشور هستند و به ایرانیان خدمات می‌دهند و از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین بررسی اعتبار و امنیت این Brokerها اهمیت بالایی دارد. در ادامه به معرفی 4 بروکر معتبر که در طول فعالیت خود امتحانشان را پس داده اند می‌پردازیم.

بررسی ویژگی های بهترین بروکر فارکس

برای این که بتوانید بهترین بروکر فارکس را انتخاب نمایید نیاز است تا آن کارگزاری را از طریق فاکتورهای زیر بسنجید:

رگولاتوری و نهادهای ناظر بر بروکر

مهم ترین فاکتوری که نشان دهنده میزان اعتبار و امنیت یک بروکر فارکس است سازمان ها و نهادهایی هستند که آن کارگزاری را رگوله کرده‌اند. در واقع همانطور که شما برای تائید استانداردهای یک کالا به علامت استاندارد روی آن توجه می‌کنید برای تائید اعتبار یک کارگزاری باید به رگولاتوری آن توجه کنید.

میزان اسپرد و کمیسیون دریافتی بروکر فارکس

درآمد زایی بروکرها از طریق هزینه های اسپرد و کمیسیونی است که دریافت می‌کنند. اسپرد در واقع اختلاف بین قیمتی است که شما می‌پردازید با قیمتی است که در کارگزاری وجود دارد (تفاوت قیمت بین bid و ask) به طور کلی دو نوع اسپرد وجود دارد: اسپرد ثابت و شناور. اسپرد ثابت همانطور که نامش مشخص است همیشه ثابت است. اما اسپرد متغیر می تواند بسته به میزان نقدینگی موجود در بازار و سایر عوامل تغییر کند. اکثر تریدرهای فعال در بازار فارکس معمولا به دنبال بروکری هستند که اسپرد پایین تری ارائه می دهد.

نحوه واریز و برداشت

از آنجایی که ایران تحریم است نمی توان از سیستم‌های بین‌المللی پرداخت نظیر پی پال، مسترکارت و … در داخل ایران استفاده نمود. به همین منظور باید به دنبال بروکری باشید که دارای روش‌های نقل و انتقال وجه متنوعی باشد که علاوه بر آسان بودن سرعت بالایی هم داشته باشد.

در دسترس بودن پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان این است که پشتیبانی فارسی آن در دسترس باشد و سرعت پاسخگویی آن بالا باشد. از آن جایی که در بازارهای مالی با سرمایه افراد سر و کار داریم در صورت نبود پشتیبانی سریع و پیگیری ممکن است فرد بار روانی بالایی را تجربه کند. یک بروکر معتبر معمولا احترام بالایی برای مخاطبان خود قائل است و سعی می کند مشکلات آن ها را در اسرع وقت حل کند.

ثبت نام آسان

یک بروکر فارکس معتبر و برتر سعی می‌کند فرآیند دستیابی کاربر به خدماتش را تسهیل کند. در این راستا سعی می کند امکان ثبت نام و فرآیند احراز هویت خود را به ساده ترین شکل ممکن فراهم کند. معمولا فرآیند ثبت نام بروکر در بیشتر کارگزاری ها یکسان است. برای این کار کافی است ابتدا وارد سایت بروکر فارکس مورد نظرتان شوید. سپس از بخش ثبت نام اطلاعات و مدارک مورد نظر خود که شامل نام و نام خانوادگی، نام کشور، ایمیل و شماره تماس است را وارد کنید. برای استفاده از خدمات برخی کارگزاری‌ها نیاز دارید مدارکی شامل قبوض خدماتی و یا اجاره نامه ارائه دهید. همچنین در صورتی که از سیگنال فارکس امیر تریدر و یا دوره آموزش فارکس این مجموعه استفاده می کنید، می توانید فرایند استاندارد عضویت در بروکر ها را با توجه به حجم سرمایه خود از تیم پشتیبانی امیر تریدر پرس و جو کنید تا راهنمایی های لازم به شما داده شود.

معرفی بهترین بروکر فارکس

برای بررسی و معرفی بهترین بروکرهای فارکس، باید موارد متعددی مورد توجه قرار بگیرد. ما در مجموعه امیرتریدر سعی کرده‌ایم بر اساس خدماتی که بروکرهای مختلف ارائه می‌دهند، داده‌های کمی جمع‌آوری شده، مشاهدات کیفی و همینطور نظرات کاربرانی که از این بروکرها خدمات دریافت کرده‌اند، بروکرهایی که بهترین خدمات را ارائه می‌دهند را معرفی کنیم. در حقیقت مبنای ما برای معرفی بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، بررسی ویژگی‌های حساب‌های معاملاتی بروکرهای مختلف بوده است. خدمات این بروکرها شامل محصولات، ابزارهای ارائه شده به تریدرها، پلتفرم‌های معاملاتی و … مورد بررسی قرار گرفته است تا در نهایت بهترین گزینه معرفی شود. علاوه بر موارد گفته شده، کارمزدها، آموزش‌هایی که برای کاربران در نظر دارند، امنیت حساب‌های معاملاتی، عملکرد بروکر در تامین امنیت دارایی، پشتیبانی سریع و درست از مشتریان، مجوزهای مالی و … نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. تریدرهای مختلف از بروکر انتخابی، انتظارات متفاوتی نیز دارند. ممکن است ارزیابی دقیق یک پلتفرم معاملاتی برای یک کاربر از اهمیت بالایی برخوردار باشد، در حالی که کاربر دیگر بر روی میزان کمیسیون و کارمزد تاکید داشته باشد. ما تمامی فاکتورهای مهم را برای انتخاب بهترین بروکر فارکس مورد بررسی قرار داده‌ایم. در نهایت شما باید به عنوان معامله‌گر بازار فارکس، با توجه به استراتژی معاملاتی که مدنظر دارید و همینطور آیتم‌هایی که برایتان مهم است، از میان آن‌ها انتخاب کنید.

درآمد بروکرها از کجاست؟

احتمالا این سوال برای شما نیز وجود دارد که درآمد بروکرها از کجاست؟ بروکرها واسطه‌ای هستند که از طریق آن‌ها می‌توان اقدام به معامله در بازار فارکس نمود. بدون دریافت خدمات از بروکرها، عملا فعالیت در بازار فارکس غیرممکن خواهد بود. بروکرهای فارکس برای انجام هر معامله خرید و یا فروش، مقداری پول را نیز به عنوان اسپرد و کمیسیون از تریدرها دریافت می‌کنند. درحقیقت درآمد بروکرها از طریق اسپرد و کمیسیون، آن‌ها را تبدیل به شرکت‌های ثروتمندی می‌کند. اسپرد به تفاوت میان قیمت پیشنهادی و درخواستی در هر معامله گفته می‌شود. قیمت پیشنهادی، قیمتی است که برای فروش ارز دریافت می‌کنید، این درحالی است که قیمت درخواستی، قیمتی می‌باشد که باید برای خرید ارز پرداخت نمایید. تفاوت قیمت پیشنهادی و درخواستی، همان اسپرد و بخشی از درآمد بروکرها می‌باشد. در حقیقت بروکرها یک جفت ارز را با قیمت بالایی به تریدرها می‌فروشند و سپس همان ارز را با قیمتی پایین‌تر خریداری می‌کنند. به مابه‌تفاوت قیمت خرید و فروش اسپرد گفته می‌شود. یک بروکر می‌تواند در کنار اسپرد، کمیسیون نیز دریافت نماید. کمیسیون در حقیقت رقمی ثابت است که به عنوان کارمزد اجرای دستور معامله، از معامله‌گران دریافت می‌گردد. برخی از بروکرها ادعا دارند که از تریدرها کمیسیون دریافت نمی‌کنند و معاملات تریدرها بدون اینکه از آن‌ها کمیسیونی دریافت شود، انجام می‌شود. این بروکرها معمولا با حذف کمیسیون، میزان اسپرد بالایی را در نظر می‌گیرند. میزان اسپرد برای معاملات، به صورت ثابت و یا متغیر تعیین می‌گردد. اسپردهای شناور تحت تاثیر روند بازار تغییر پیدا می‌کنند. به طوری که یک رویداد مهم در بازار، می‌تواند منجر به تغییر میزان اسپرد شود. اسپرد شناور در برخی موارد برای معامله‌گران خوب است و در برخی موارد اصلا به نفع آن‌ها نیست. برای مثال زمانی که بازار بی ثبات است، معامله‌گران مجبور به پرداخت هزینه‌ای بیش از آنچه که تصور داشتند، شوند.

روش‌های واریز و برداشت برای ایرانیان

باتوجه به تحریم‌هایی که علیه کشور ایران صورت گرفته است، تریدرهای ایرانی در واریز و برداشت به حساب خود با چالش‌هایی مواجه هستند. بنابراین بسیار مهم است که به دنبال بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان باشند که واریز و برداشت به آن، با سهولت بیشتری صورت بگیرد. تمامی بروکرهایی که به تریدرهای ایرانی خدمات می‌دهند، از این ویژگی برخوردار نیستند. درحقیقت بروکری برای ایرانیان بسیار مناسب است که از شرایطی فراهم باشد که تریدرها بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز، بدون اتلاف زمان، اقدام به واریز و برداشت سرمایه در حساب‌ معاملاتی خود در بروکر مورد نظر نمایند. برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار فارکس که ساکن ایران هستند، بهترین گزینه امکان واریز و برداشت ریالی می‌باشد که البته از سوی تعداد محدودی از بروکرها نیز ارائه شده است. بنابراین در انتخاب بهترین بروکر فارکس توجه داشته باشید که روش های پرداخت سریع و مطمئن و در عین حال متناسب با نیاز کاربران را ارائه دهد. اهمیت این موضوع بسیار بالاست، به طور مثال زمانی که یک حساب معاملاتی در مرز کال شدن قرار داشته باشد، ثانیه به ثانیه جهت واریز و برای ادامه معامله کاربر حائز اهمیت است. به همین دلیل لازم است در نظر داشته باشید، ضمن اینکه فرآیند واریز و براشت باید ساده و آسان باشد، باید سرعت نقل و انتقال آن نیز بالا باشد.

پلتفرم‌های معاملاتی

برای اینکه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بتوانند به بازار فارکس دسترسی داشته باشند و در این بازار مالی، معاملات خود را انجام دهند، بروکرها نرم افزارها و پلتفرم‌های معاملاتی متعددی را ارائه می‌دهند. از جمله پلتفرم‌های معاملاتی پرکاربرد و پرطرفدار در میان تریدرها، پلتفرم متاتریدر 4 و متاتریدر 5 است. این دو پلتفرم معاملاتی با توجه به امکاناتی که دارند، در میان تریدرها بسیار محبوب هستند. به همین دلیل اغلب بروکرها نیز آن‌ها را ارائه می‌دهند. لازم است اشاره کنیم که پلتفرم متاتریدر 5 نسخه ارتقاء یافته پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 نیست. هر یک از این دو نسخه دارای قابلیت‌ها و گزینه‌های متعددی هستند که بهتر است آن‌ها را مطابق با استراتژی معاملاتی که دارید، انتخاب نمایید. برخی از بروکرهای بازار فارکس، پلتفرم معاملاتی اختصاصی خود را ارائه می‌دهند. مزیت اصلی این پلتفرم‌های اختصاصی این است که بروکرها آن را به نوعی شخصی‌سازی نموده‌اند. اصلی‌ترین تفاوتی که میان نسخه‌های متاتریدر و نرم‌افزارهای اختصاصی بروکرها وجود دارد، در برنامه نویسی و همینطور ابزارهایی است که ارائه می‌دهند. بنابراین سعی کنید در انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان، به پلتفرم معاملاتی که ارائه می‌دهد نیز توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بروکری که پلتفرم معاملاتی آن دارای بالاترین سازگاری با استراتژی معاملاتی شما است را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که پلتفرم‌های معاملاتی که انتخاب می‌کنید باید دارای حداکثر سرعت باشند و هیچ گاه قطع نگردند. دلیل این موضوع این است که هر گونه کندی و قطع ارتباط در ارسال داده‌ها و ایجاد تاخیر در معاملات تریدرها، ممکن است سرنوشت یک معامله را تغییر دهد و منجر به ضرر و زیان گردد. همنیطور در بررسی پلتفرم معاملاتی برای انتخاب بهترین بروکر فارکس، ضمن توجه به سرعت و کیفیت، در نظر داشته باشید که پلتفرم معاملاتی انتخابی شما بر روی ویندوز، مک، آیفون، اندروید و نسخه دسکتاپ نیز ارائه گردد. اینگونه تریدر در هر زمان و مکانی و با هر ابزاری قادر به انجام معاملات خود خواهد بود.

پشتیبانی فارسی

از پراهمیت‌ترین موضوعات در انتخاب بهترین بروکر فارکس، پشتیبانی است. ممکن است زمانی به دلیل وجود مشکلات جزئی، امکان انجام معاملات در یک بروکر از بین برود. در این صورت فقط برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی و همینطور پاسخگویی سریع می‌تواند مشکل را رفع کند. درغیراینصورت و با وجود مشکل در روند معاملات، تریدر قادر به ادامه نخواهد بود و حتی ممکن است در معاملات خود عملکرد خوبی نداشته باشد. در حقیقت باتوجه به اینکه فارکس دنیای تجارت است و پول در آن معامله می‌شود، هر گونه وقفه و یا مشکل، با فشار روحی زیادی برای سرمایه‌گذاران همراه است. به همین دلیل پشتیبانی باکیفیت، نه تنها نشان دهنده اعتبار یک بروکر است، بلکه از وظایف مهم آن نیز می‌باشد. از اصلی‌ترین ویژگی‌های بهترین بروکر فارکس، کیفیت و سرعت تیم پشتیبانی و همینطور احترام به حقوق کاربران است. بهتر است بروکرهایی که دارای پشتیبانی به زبان فارسی است را انتخاب کنید، چراکه بی‌شک مشکلات با سرعت بیشتری رفع می‌گردد. اغلب بروکرهایی که به تریدرهای ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، دارای پشتیبانی به زبان فارسی نیز می‌باشند و از طریق روش‌های مختلفی شامل چت آنلاین، ایمیل و یا برقراری تماس تلفنی، اقدام به رفع مشکلات کاربران می‌کنند. بنابراین با توجه به اینکه وجود شرایط تحریم، کار را برای تریدرهای ایرانی کمی دشوار کرده است، بهتر است در انتخاب بروکری که با هویت کاربران ایرانی مشکلی ندارد و دارای پشتیبانی به زبان فارسی نیز می باشد، حساسیت به خرج دهید.

سرعت انجام معاملات

سرعت انجام معاملات از دیگر معیارهایی است که باید در انتخاب بهترین بروکر فارکس مورد بررسی قرار بگیرد. در صورتی که سفارشات به خصوص سفارشاتی که به صورت ساعتی و روزانه هستند، به موقع ارسال نشوند، به راحتی موقعیت‌ها و فرصت‌های معاملاتی خوب از بین می‌روند. به همین دلیل امروزه بروکرهای مطرح در بازار فارکس، سعی می‌کنند برای افزایش سرعت انجام معاملات، از سرورهای قدرتمندی استفاده کنند. در انتخاب بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید؛ چراکه برخی از بروکرها که سابقه کمی دارند و به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، به زیرساخت‌های مناسب نیز دسترسی ندارند. به همین دلیل سرعت اجرای معاملات آن‌ها پایین است. انتخاب بروکر با سرعت انجام معاملات بالاتر را در الویت قرار دهید. این موضوع برای معامله‌گرانی که از استراتژی اسکالپینگ استفاده می‌کنند، از اهمیت به مراتب بالاتری برخوردار است، چراکه مدت زمان کوتاهی برای انجام معاملات خود در اختیار دارند و در صورت پایین بودن سرعت معاملات، ممکن است فرصت‌های معاملاتی را از دست بدهند.

حساب اسلامی در بروکرها

برخی از بروکرها به تریدرهای خود از کشورهای مسلمان، حساب اسلامی را نیز ارائه می‌دهند. برای درک حساب اسلامی، ابتدا باید با مفهوم سوآپ آشنا شویم. در حقیقت سوآپ همان نرخ بهره‌ای است که به پوزیشن‌های معاملاتی که برای بیش از یک روز در فارکس فعال هستند، تعلق می‌گیرد. این بهره برای برخی از معاملات بالا و قابل توجه می‌باشد. البته اگر یک موقعیت معاملاتی را قبل از پایان یک روز معاملاتی ببندید، نیازی به پرداخت نرخ بهره نیز نخواهد بود. سوآپ یا بهره شبانه‌ای که به موقعیت‌های معاملاتی باز در بیش از یک شبانه روز تعلق می‌گیرد، برای تریدرهای مسلمان حکم ربا را دارد. به همین دلیل بروکرهای بازار فارکس، حساب اسلامی را به تریدرهای مسلمان ارائه می‌دهند تا بتوانند مطابق با قواعد دین خود معامله کنند. اینگونه این دسته از معامله‌گران بازار فارکس نیز می‌توانند بدون اینکه مجبور به پرداخت بهره باشند، معاملات خود را بر اساس قواعد دینی‌شان انجام دهند. بر اساس این توضیحات، حساب اسلامی همان حساب فری سوآپ است که در دیگر شرایط با دیگر حساب‌های استانداردی که بروکرها ارائه می‌دهند، تفاوتی ندارد. به طوری که تنها تفاوت حساب اسلامی با دیگر حساب‌های معاملاتی این است که از پرداخت بهره شبانه معاف است. تریدرها می‌توانند حساب اسلامی فارکس را در بروکری که این خدمات را ارائه می‌دهد و در پنل معاملاتی موجود و حتی برای حساب‌های از قبل ایجاد شده، اعمال نمایند. تمامی بروکرها حساب اسلامی را ارائه نمی‌دهند، بنابراین اگر برای شما فعالیت فری سوآپ از اهمیت بالایی برخوردار است، باید در انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان، پشتیبانی آن از این حساب را نیز مدنظر قرار دهید. البته با توجه به اینکه تعداد تریدرهای مسلمان زیادی در بازار فارکس حضور دارند، تعداد بروکرهای ارائه دهنده خدمات حساب اسلامی نیز رو به افزایش است.

کلاهبرداری در بروکرها

بازار فارکس، از جمله بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان می‌باشد و روزانه حجم زیادی از مبالغ در این بازار مالی و توسط معامله‌گرانی که دارای ملیت‌های گوناگون هستند، جابجا می‌گردد. به همین دلیل ریسک مواجهه با افراد کلاهبردار که قصد دارند از ترفندهای سودجویانه برای فریب تریدرها استفاده کنند نیز در این بازار وجود دارد. باتوجه به اینکه ممکن است بسیاری از افراد با راه‌اندازی یک بروکر، به دنبال کلاهبرداری از تریدرها باشند، بنابراین بسیار مهم است شما از بروکر معتبر و باسابقه خدمات دریافت نمایید. در برخی موارد ممکن است یک کارگزاری پس از مدتی فعالیت، حساب مشتریان خود را مسدود نماید و فعالیت خود را در بازار فارکس متوقف کند. در اینصورت تنها روزنه امید برای تریدرها، داشتن یک مکان مشخص برای استقرار بروکر است. درنظر داشته باشید که هیچ یک از بروکرهای بازار فارکس در کشور ایران نمایندگی ندارند، بنابراین در صورتی که در یک بروکر غیرمعتبر سرمایه‌گذاری کنند، شرایط پیگیری برایتان بسیار سخت و دشوار خواهد بود. بنابراین بهتر است از همان ابتدا بروکرهایی که اعتبار بالایی دارند را انتخاب کنید تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوید. سابقه فعالیت در بازار فارکس، معیار خوبی برای انتخاب بهترین بروکر فارکس می باشد. البته این موضوع به این معنی نیست که بروکرهای تازه‌کار ممکن است کلاهبرداری کنند، با این حال شما به عنوان یک تریدر ایرانی، سعی کنید از بروکرهای باسابقه و قدیمی خدمات دریافت کنید. همینطور رگوله بودن یک بروکر را نیز مورد بررسی قرار دهید. در ابتدا سعی کنید کار با بروکر را با مبالغ کم آغاز کنید و یا مبلغ زیاد را در حساب خود نگذارید.

امنیت بروکرها

بازار فارکس بازاری می باشد که در آن حجم بالایی از نقدینگی جابجا می‌شود. جابجایی این نقدینگی توسط بروکرها صورت می‌گیرد. درهرجایی که حرف از پول باشد، امنیت مهم‌ترین دغدغه خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از تریدرها که قصد دارند در بازار فارکس سرمایه‌گذاری کنند، در مورد امنیت بروکرها نگران هستند. برای ارزیابی امنیت بروکرها باید ابتدا رگولاتوری هر بروکر مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که اشاره کردیم، رگولاتوری‌ها نهادهای نظارتی هستند که بر فعالیت‌های شرکت‌ها در بازارهای مالی نظارت دارند و قوانین مرتبط در این زمینه را تدوین و تعریف می‌کنند. در صورتی که یک بروکر دارای رگوله معتبری باشد و زیر نظر یک نهاد نظارتی و رگولاتوری معتبر در سطح جهان قرار گرفته باشد، می‌توانید در مورد امنیت آن اطمینان داشته باشید. برخورداری از یک رگولاتوری معتبر، به معنی قانون‌مندی و شفاف بودن روال کار بروکر می‌باشد. این فرآیند به نوعی امنیت مالی ایجاد می‌کند و منجر به آرامش خیال تریدرها می‌شود که سرمایه آن‌ها محافظت می‌شود و می‌توانند با خیال راحت معاملات خود را در بروکر مدنظرشان انجام دهند. سخن پایانی بازار مالی فارکس، از جمله بازارهای مالی بسیار گسترده است که تریدرهای مختلف از سراسر جهان در آن فعالیت می‌کنند و از این طریق از سرمایه‌گذاری خود در این بازار به درآمد می‌رسند. یکی از دغدغه‌هایی که برای تریدرهای ایرانی ساکن در ایران و با توجه به شرایط تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان وجود دارد، انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان است. به طوری که معامله‌گران باید سعی کنند به سراغ کارگزاری بروند که دارای اعتبار خوبی در میان تریدرهای ایرانی است و از سویی دیگر شرایط مناسبی را نیز برای انجام معاملات در بازار فارکس ارائه می‌دهد. بروکر انتخابی باید ضمن پذیرش هویت کاربران ایرانی و همینطور ارائه خدمات به تریدرهای ایرانی، نرخ کارمزد، سوآپ، ابزارهای معاملاتی کاربردی، پلتفرم‌های معاملاتی کاربرپسند، سرعت اجرای بالای معاملات و … را نیز در در حد مناسبی در نظر بگیرد. باتوجه به اینکه بازار فارکس، دنیای تجارت بین‌المللی است که در هر لحظه هزاران معامله در آن صورت می‌گیرد، تنها شکار فرصت‌های معاملاتی در لحظات مناسب سبب می‌شود که تریدرها بتوانند به سوددهی برسند. هر گونه مشکل و یا وقفه‌ای در عملکرد بروکرها می‌تواند سبب ایجاد فشار روحی بسیاری به تریدر شود. بنابراین توصیه می‌کنیم، از همان ابتدا بروکری را انتخاب کنید که در کنار تمامی ویژگی‌ها، دارای پشتیبانی به زبان فارسی نیز باشد. اینگونه در صورت وجود مشکل، به راحتی می‌توانید پس از برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی مشکل را شناسایی و رفع نمایید.

سوالات متداول درباره‌ی بروکر‌ها

مجموعه سوالات متداول و پاسخ آن در مورد بروکرها در این بخش برای شما اماده شده‌است. در صورتیکه سوال شما در این بین نیست از بخش نظرات نسبت به طرح سوال خود اقدام کنید.

در انتخاب بهترین بروکر برای ایرانیان، لازم است که به سه مورد مهم توجه داشته باشید. 1.از رگوله بودن بروکر مورد نظر توسط نهادهای نظارتی معتبر در سطح جهان اطمینان حاصل نمایید. اطمینان حاصل کنید که بروکر انتخابی شما دارای تمامی مجوزهای لازم می‌باشد. 2. پلتفرم معالاتی، ابزارها و آپشن‌هایی که بروکر مورد نظر برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد را مورد بررسی قرار دهید. 3. بررسی های دقیقی که برای کارگزاری‌های فارکس ارائه شده است را مطالعه کنید تا در نهایت بتوانید با بررسی ویژگی‌های ارائه شده، بهترین بروکر را انتخاب نمایید.

درنظر داشته باشید که با توجه به شرایط خاص ایران و ممنوعیت‌هایی که برای معامله برای ایران و ایرانیان در نظر گرفته شده است، بسیاری از بروکرهای معتبر در سراسر دنیا اجازه فعالیت مستقیم در ایران را ندارند. بنابراین لزوما بهترین بروکر برای ایرانیان، بهترین بروکر جهان نیست. از میان بروکرهایی که به تریدرهای ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، بروکرهایی که در این مقاله بررسی کردیم، از جمله آلپاری، آمارکتس، ارانته و … جزو بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان هستند.

باتوجه به حساب‌های معاملاتی و شرایطی که بروکرهای ارانته و لایت فارکس ارائه می‌دهند، از بهترین گزینه‌ها برای انجام معاملات سهام و شاخص بورس‌های بین‌المللی می‌باشند.

برای درک رگولاتوری برای بروکرها، توجه داشته باشید که تمامی بانک‌ها زیرنظر بانک مرکزی فعالیت دارند تا تخلف مالی و اداری صورت نگیرد. بروکرهای مختلف نیز باید زیر نظر یک نهاد مالی بزرگ و بین‌المللی فعالیت داشته باشند. برخورداری بروکر از رگوله معتبر، منجر به جلب اعتماد تریدرها برای دریافت خدمات می‌گردد.

رگولاتوری NFA مخفف National Futures Association و رگولاتوری CFTC مخفف Commodity Futures Trading Commission می‌باشد. این دو رگولاتوری از نهادهای نظارتی می‌باشند که در کشور آمریکا قرار دارند. برخورداری از این دو رگولاتوری معتبر، به معنی تائید اعتبار بروکرها توسط نهادهای ناظر کشور آمریکا می‌باشد.

رگولاتوری FCA مخفف Financial Conduct Authority است از نهادهای نظارتی بر عملکرد بروکرها در کشور انگلستان می‌باشد. به بروکرهایی که تحت نظر این نهاد فعال باشند، رگولاتوری FCA ارائه می‌گردد. عملکرد بروکرهایی که دارای این رگولاتوری هستند، توسط نهادهای معتبر انگلستان مورد بررسی قرار می‌گیرد. رگولاتوری FCA جزو معتبرترین رگولاتوری‌ها در سطح جهان است.

میلیون‌ها تریدر از سراسر جهان در بازار فارکس حضور دارند و هریک از استراتژی معاملاتی متفاوتی برای معامله در بازار فارکس استفاده می‌کنند. باتوجه به اینکه هر یک از معامله‌گران بازار فارکس از چه استراتژی استفاده می‌کنند و چه میزان سرمایه‌ای دارند، بهترین بروکر فارکس نیز برای آن‌ها متغیر است. برای برخی از تریدرها، کارمزد و اسپرد کم در الویت قرار دارد، در حالی که برخی دیگر به دنبال افتتاح حساب معاملاتی با کمترین سرمایه اولیه هستند. عده‌ای دیگر از تریدرها ممکن است به دنبال اجرای معاملات با سرعت بالا باشند. بنابراین انتظاراتی که تریدرها دارند، در تعیین بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان، تاثیرگذار است.

تفاوت حساب اسلامی با حساب‌های معاملاتی استاندارد، در سوآپ و یا بهره شبانه است. درصورتی که تریدرها معاملات خود را قبل از پایان روز ببندند، سوآپ برای آن‌ها تعریف نمی‌شود؛ اما در صورتی که معاملات بیش از یک روز به طول بیانجامد، برای آن بهره شبانه در نظر گرفته می‌شود که با احکام دینی مسلمانان در تضاد است و حکم ربا را دارد. به همین دلیل برخی از بروکرها برای ارائه خدمات به تریدرهای مسلمان، بهره شبانه را برای حساب اسلامی حذف کرده‌اند. برای اطلاع از اسامی بهترین بروکر فارکس ارائه دهنده حساب اسلامی، به متن مقاله فوق از وبسایت امیرتریدر مراجعه کنید.