کدام نوع تحلیل برای بازار فارکس بهترین گزینه است؟

تحلیل فارکس

وقتی شروع به شناخت و بررسی انواع مختلف تحلیل می‌کنید؛ متوجه می‌شوید که هر نوع تحلیل طرفداران خود را دارد و نمی‌توان به سادگی بهترین تحلیل فارکس را پیدا کرد. در حالی که تحلیل تکنیکال technical analysis (TA) شامل بررسی نمودارها برای شناسایی الگوها یا روندها است، تحلیل فاندامنتال fundamental analysis (FA) شامل بررسی گزارش‌های داده اقتصادی و عناوین اخبار است.

انتخاب بهترین تحلیل فارکس

در این زمینه همیشه اختلاف نظر وجود دارد. تریدهای متعصب فاندامنتال معتقدند که تحلیل تکنیکال اهمیتی ندارد و صرفا یک دسته از خطوط و نقشه‌های خیالی است!

از طرف دیگر، تریدهای متعصب تکنیکال معتقدند که تحلیل فاندامنتال اهمیتی ندارد و همه چیز در قیمت تعبیه شده و می‌توان آن را در نمودارها مشاهده کرد.

تریدرهای سنتیمنتال نیز معتقدند که احساسات حاکم بر بازار اهمیت بیشتری نسبت به ابزارها، نمودارها، اخبار و بنیاد یک ارز دارد.

خوشبختانه، انواع تحلیل در بازار مکمل یکدیگر هستند و هیچکدام به تنهایی پاسخگوی نیازهای یک تریدر نخواهند بود. حتی تریدرهای متعصب تکنیکال نیز ممکن است در بررسی‌های خود مواردی را پیدا کنند که در تحلیل فاندامنتال مفید واقع شود.

در بازارهای واقعی، قیمت‌ها دائماً در حال تغییر هستند و معمولاً روندها را توسعه می‌دهند. این تغییرات در قیمت‌ها می‌تواند بر عوامل فاندامنتال تأثیر بگذارد. این مسئله به این معناست که روند قیمت‌ها بر روی فاندامنتال تاثیر می‌گذارد، دقیقا همانطور که بر روی قیمت تاثیر دارد. همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم، شناسایی روندها بخش بزرگی از تحلیل تکنیکال است.

فریب افرادی که نسبت به یک تحلیل خاص با تعصب رفتار می‌کنند را نخورید! هیچکدام بهتر از دیگری نیست. همه آنها فقط راه‌های متفاوتی برای بررسی بازار هستند.

بهترین تحلیل در فارکس

از کدام تحلیل استفاده کنیم؟

در نهایت، باید بر اساس نوع تحلیلی که با آن راحت‌ تر هستید و برای شما سودآورتر است، معامله کنید.

تحلیل تکنیکال مطالعه حرکت قیمت ارز در نمودارها است. این نوع روش یکی از محبوب ترین ابزار ها برای تجزیه و تحلیل معاملات در بازار فارکس است و معامله گران با استفاده از ابزار های فنی متفاوتی به تصمیمات خود را می گیرند.

در حالی که تحلیل فاندامنتال نگاهی به وضعیت اقتصاد کشور دارد و معامله‌گران در این روش عواملی مثل عوامل سیاسی، قدرت پول کشورها، اخبار اقتصادی و حوادث جنگی تحلیل می کنند تا به بررسی شرایط اقتصادی کشور بپردارند.

تحلیل احساسات بازار تعیین می‌کند که آیا بازار نسبت به چشم انداز فاندامنتال فعلی یا آینده صعودی یا نزولی است. احساسات سرمایه گذاران مثل ترس، طمع و یا عصبانیت در بازار مالی ممکن است در تصمیم آن ها در معامله تاثیر بگذارد. این احساسات در تریدرها ممکن است تصمیمات معاملاتی را تحت تأثیر قرار دهند و به معاملات منتهی به ضرر منجر شوند.

عوامل فاندامنتال احساسات را شکل می‌دهند، در حالی که تحلیل تکنیکال به ما کمک می‌کند تا آن احساسات را به تصویر کشیده و چارچوبی را برای ایجاد برنامه‌های معاملاتی خود اعمال کنیم. این سه تحلیل با یکدیگر همکاری می‌کنند تا به شما در پیدا کردن ایده‌های خوب برای معاملات فارکس کمک کنند.

برای اینکه تبدیل به یک تریدر خوب فارکس شوید، باید بدانید که چگونه به طور موثر از این سه نوع تحلیل بازار استفاده کنید. شاید این اصطلاح معروف را شنیده باشید «مقدار زیاد هیچ چیزی خوب نیست». این موضوع درباره بازار فارکس نیز صدق می‌کند.

باید یاد بگیریم که در استفاده از همه تحلیل‌‌‌ها تعادل ایجاد کنیم. تنها در این صورت است که می‌توان از معاملات بیشترین سود را کسب کرد.

کلام آخر

در مطالب بالا روش های تحلیل برای بازار فارکس برایتان توضیح دادیم اما توجه داشته باشید هرکدام از این روش ها نیاز به مهارت کسب کردن و داشتن تخصص کافی برای سود آوری دارد، یعنی به راحتی فقط با شناخت اولیه نمی توانید از این روش ها برای معاملات خود استفاده کنید. شما باید یک روند مشخصی را با تحلیل های دقیق  برای انجام معاملات خود انتخاب کنید تا بتوانید در این بازار سود ثابت به دست آورید.

امتیاز دهید