چگونه می توان باز شدن بازار را پیش بینی کرد؟!

باز شدن بازار فارکس

هنگامی که در هر روز هفته برای صرف صبحانه می نشینید و به اخبار گوش میدهید یا بخوانید، احتمالاً مفسری را می یابید که می گوید: “بازارها در آستانه باز شدن بالاتر هستند” یا شاید “انتظار داریم شاهد حرکت پایین تر بازارها در بازار آزاد باشیم.” ” شنیدن این پیش‌بینی‌ها ممکن است شما را متعجب کند که چگونه این کارشناسان می‌توانند آینده را پیش‌بینی کنند و چرا سرمایه‌گذاران به مسیر باز شدن بازار اهمیت می‌دهند.

سیگنال VIP فارکس

به هر حال، این قیمت پایانی است که به شما می گوید چقدر پول در سبد خود در روز به دست آورده اید یا از دست داده اید. اما در حقیقت در داستان پشت صحنه چیزهای بیشتری از آنچه انتظار دارید وجود دارد. پیش‌بینی اینکه بازار کجا معاملات را در فضای باز از سر می‌گیرد می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا هم ریسک را پوشش دهند و هم روی قیمت روز بعد برنامه ریزی کنند.

معاملات پس از ساعت کاری در سهام و بازارهای آتی می تواند یک نگاه اجمالی به شما ارائه دهد، اما این معاملات نسبت به ساعات عادی معاملاتی نسبت به ساعات معمولی، نقدشوندگی کمتر نوسانات بیشتری دارند.

پیش بینی جهت احتمالی باز شدن بازار

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم که چرا برخی از سرمایه گذاران به دقت مسیر احتمالی باز شدن بازار را دنبال می کنند، اجازه دهید به چند شاخص که به آنها در انجام کار کمک می کند نگاه کنیم.

در حالی که بازارهای مالی به وضوح ساعات کاری را اعلام کرده اند، تحولات خارج از این ساعات همچنان بر ارزش اوراق بهادار و رفتار سرمایه گذاران تأثیر می گذارد. برای مثال بلایای طبیعی ممکن است در هر زمانی رخ دهند. یا مثلا داده های شرکتی نیز نقش دارند. اعلان‌های درآمدی که پس از بسته شدن یا قبل از باز شدن در شرکت‌های کلیدی انجام می‌شود، می‌تواند بر جهت‌گیری بازار تأثیر بگذارد.

چگونه می توان باز شدن بازار را پیش بینی کرد؟!
چگونه می توان باز شدن بازار را پیش بینی کرد؟!

در ماه های ژانویه، آوریل، ژوئیه و اکتبر، اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها نتایج سه ماهه خود را منتشر می کنند. اخبار خوب از یک شرکت معتبر اغلب منجر به باز شدن بازار سهام بالاتر می شود در حالی که اخبار بد می تواند اثر معکوس داشته باشد.

اخبار مهم دیگری قبل از باز شدن بازارها منتشر می شود. طیف گسترده ای از انتشارات اقتصادی، از جمله داده های اشتغال، خرده فروشی، و نتایج تولید ناخالص داخلی، میتواند روی باز شدن بازار اثر بگذارد.

معاملات بعد از ساعت کاری

معاملات سهام در بازارهای الکترونیکی معروف به ECN قبل از باز شدن بازارهای مالی در روز و همچنین پس از بسته شدن آنها انجام می شود. چنین فعالیتی می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا جهت باز شدن بازار را پیش بینی کنند. در واقع، شاخص هایی مانند Nasdaq-100 برای ردیابی فعالیت ساعت های طولانی به طور خاص برای این منظور طراحی شده اند.

به همین ترتیب، معاملات آتی شاخص در 24 ساعت شبانه روز، می تواند نشان دهد که بازار احتمالاً در شروع جلسه بعدی چگونه خواهد بود. معاملات آتی S&P 500 اغلب توسط مدیران پول برای پوشش ریسک در یک دوره زمانی خاص از طریق فروش کوتاه مدت قرارداد استفاده می شود.

برخلاف بازار سهام، بازارهای آتی به ندرت بسته می شوند. قراردادهای آتی بر اساس ارزش شاخص های معیار بازار سهام که آنها را نشان می دهند معامله می شوند. معاملات آتی S&P 500 بر اساس ارزش استاندارد اند پورز 500 انجام می شود، درست همانطور که معاملات آتی داو بر اساس ارزش میانگین صنعتی داو جونز انجام می شود.

بلک فرایدی و تاثیر آن روی بازارهای مالی

از آنجایی که اوراق بهادار در هر یک از شاخص‌های معیار نشان‌دهنده یک بخش خاص از بازار است، دانستن جهت قیمت‌گذاری در قراردادهای آتی برای آن شاخص‌ها می‌تواند برای پیش‌بینی جهت قیمت‌ها در اوراق بهادار واقعی و بازارهایی که در آن معامله می‌شوند استفاده شود. اگر معاملات آتی S&P در تمام صبح روند نزولی داشته باشد، این احتمال وجود دارد که قیمت سهام در مبادلات ایالات متحده در هنگام باز شدن معاملات در روز کاهش یابد. همچنین برعکس این مورد نیز صادق است، به طوری که افزایش قیمت‌های آتی نشان‌دهنده باز شدن بالاتر است.

علاوه بر ارائه دسترسی به بازار 24 ساعته در شبانه روز، یکی از مزایای عمده معاملات آتی، سطح نقدشوندگی بالای آنها در ساعات پایانی کار در مقایسه با سهام معامله شده در ECN است. این نقدینگی اسپردهای فشرده‌تری را ارائه می‌کند، که بسیار مهم هستند زیرا هر چه اسپرد گسترده‌تر باشد، یک معامله باید بیشتر به نفع شما حرکت کند تا به حد تعادل برسد.

چگونه بازارهای بین المللی می توانند بر فضای باز تأثیر بگذارند

وقتی بازارهای داخلی برای روز تعطیل هستند، بازارهای بین المللی باز هستند و معامله می شوند. یک روز خوب در بازارهای آسیایی می تواند حاکی از آن باشد که بازارهای ایالات متحده بالاتر باز خواهند شد.

با توجه به تحولات خارجی، سرمایه گذاران داخلی می توانند ایده ای در مورد اینکه بازارهای داخلی در زمان باز شدن در روز به چه سمت و سویی حرکت کنند، به دست آورند. بورس‌های بزرگ در توکیو، فرانکفورت و لندن اغلب به عنوان فشارسنج برای آنچه در ایالات متحده اتفاق می‌افتد استفاده می‌شوند.

ناظران جدی بازار زود از خواب بیدار می شوند، داده ها را جمع آوری می کنند و از این شاخص های مختلف به صورت جداگانه و ترکیبی برای پیش بینی جهت حرکت افتتاحیه در بازار ایالات متحده استفاده می کنند. سرمایه‌گذاران کم طمع فقط احساسات رسانه‌های اجتماعی را بررسی می‌کنند یا با پخش اخبار مالی صبحگاهی هماهنگ می‌شوند تا سخرانی سران را بشنوند و انتظارات روز بازار را به‌روزرسانی کنند.

چرا جهت باز کردن مهم است؟

جهت گیری بازار فرصت را ارائه می دهد. تریدرها کوتاه مدت می توانند بر اساس اطلاعات تصمیمات خرید/فروش را بگیرند. به عنوان مثال، اگر قرار باشد بازارها رشد کنند و سپس یک شرکت فناوری قبل از افتتاح خبرهای خوبی را منتشر کند، احتمالاً سهام آن شرکت در بازار افزایش خواهد یافت.

برای سرمایه گذارانی که سهام دارند، این می تواند سیگنالی برای فروش دارایی های موجود و قفل کردن سود باشد. برای سرمایه گذارانی که مالک سهام نیستند، می تواند سیگنالی باشد برای خرید زودهنگام و فروش در بازار رو به رشد باشد. به خاطر داشته باشید که اگر فقط چند دلار برای سرمایه گذاری دارید، تمرین در ردیابی جهت بازار ممکن است بی معنی باشد.

از طرف دیگر، اگر بتوانید 100000 سهم بخرید که هر سهم دو سنت افزایش می‌یابد، می‌توانید به سرعت 2000 دلار (با نادیده گرفتن هزینه‌های معامله) به دست آورید که برای یک ساعت کار بد نیست. اگر بتوانید 500000 سهم را بخرید که 10 سنت افزایش پیدا می کند، می توانید به سرعت 50000 دلار به دست آورید و اعداد از آنجا افزایش می یابد. برای تریدرها بزرگ نهادی، پول بزرگ با این حرکت ها به دست می آید. در عصر معاملات الکترونیکی پرشتاب، حتی اندازه‌گیری حرکت قیمت در کسری از سنت می‌تواند منجر به سودهای بزرگی برای تریدرها شود.

خط پایین

پیش‌بینی دقیق حرکات باز شدن بازار سهام می‌تواند ابزار مفیدی باشد. اگر پیش بینی شما دقیق باشد، فرصتی برای سود دارید. البته اولین قدم این است که جهت بازار را به درستی سنجید. این مرحله به تنهایی برای کسب درآمد کافی نیست. همچنین باید یک سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید و تأثیر حاصل از حرکت بازار را بر سرمایه‌گذاری‌تان بسنجید تا بتوانید درآمد کسب کنید. ممکن است در جهت بازار حدس درستی نزنید و ممکن است بازار بر خلاف شما حرکت کند.

حتی اگر مسیر را به درستی دریافت کرده باشید، برای ایجاد سود نیز باید در سرمایه گذاری خود درست عمل کنید. به زبان ساده، هیچ تضمینی وجود ندارد که شما مسیر را به درستی دریافت کنید یا سرمایه‌گذاری‌تان به نتیجه برسد. مانند همه استراتژی‌های سرمایه‌گذاری، قبل از فعالیت در جهت باز شدن، باید ضمن درک استراتژی خود و پیامدهای آن، یک تحلیل کامل انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

چگونه از کلاهبرداری‌ در معاملات فارکس جلوگیری کنیم؟

بازیگران بزرگ پشت نقدینگی فارکس چه کسانی هستند؟

برترین اندیکاتورهای استراتژی اسکالپ کردن

امتیاز دهید