آموزش استفاده از صرافی والکس، بررسی 4 مزیت اصلی Wallex

صرافی والکس

یکی از معتبرترین اکسچنج هایی که داخل ایران فعالیت می‌کند صرافی والکس است که محبوبیت زیادی بین تریدرهای ارز در داخل ایران پیدا کرده است. به طور کلی به دلیل تحریم‌های موجود در ایران استفاده از خدمات پرداخت بین المللی یا اکسچنج‌های خارجی سخت است. برای رفع این مشکل می‌توان از Exchangeهای داخلی استفاده نمایید. در ادامه به معرفی یکی از این صرافی ها می‌پردازیم.

دقت داشته باشید این مطلب صرفا یک معرفی است و به معنای تائید این اکسچنج نیست. تمام صرافی های داخل ایران فاقد تائیدیه از سمت مراجع قانونی و بانک‌ها هستند.  

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال بستری است که فرد میتواند سرمایه خود را تبدیل به ارز کند و بر عکس. اکثر اکسچنج‌ها این امکان را در  قالب وبسایت یا یک اپلیکیشن موبایل انجام می‌دهند. خوشبختانه آن دوران که برای خرید ارز نیاز به حضور فیزیکی بود تمام شده است و تمامی این خدمات بر بستر آنلاین انجام می‌شود. این Exchangeها به دو صورت عمل می‌کنند:

  1. طرف معامله خود صرافی است.
  2. صرافی به عنوان یک واسطه عمل می‌کند و خریداران و فروشندگان را به هم متصل میکند.

البته این دسته بندی را می‌توان به صورت دیگری هم انجام داد:

  • صرافی های متمرکز، که توسط یک نهاد یا شرکت اداره می‌شود و کنترل دارایی‌ها در دست اشخاص است.
  • صرافی های غیرمتمرکز، احتمالا این Exchange‌ها تا سال‌های آینده بخش بزرگی از این بازار را پوشش خواهند داد. نکته مثبت آن‌ها این است که مالکان آن‌ها هیچ تصرفی بر روی دارایی افراد ندارند.

تاریخچه شروع فعالیت Wallex

این اکسچنج جز اولین صرافی های ایرانی است که حدود 4 سال سابقه فعالیت در بازار کریپتوکارنسی را دارد. Wallex در سال 1397 با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف ایجاد شد. در حال حاضر تعداد کاربران این اکسچنج به 415 هزار نفر می‌رسد و بالای 4 میلیون معامله در آن انجام می‌شود.

نحوه ثبت نام و احراز هویت در صرافی والکس  

برای ثبت نام ابتدا وارد سایت اکسچنج شوید. شماره موبایل و رمز عبور خود را انتخاب کنید. شماره تلفن باید به نام خود فرد باشد به این نکته حتما توجه کنید. سپس شرایط و قوانین را مطالعه کنید، تیک آن را بزنید و بر روی ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی والکس
آموزش استفاده از صرافی والکس، بررسی 4 مزیت اصلی Wallex - امیر تریدر

حال نوبت احراز هویت است. برای این کار نیاز است تا نام و نام خانوادگی، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد نمایید. سپس شماره حساب بانکی خود را وارد نموده و منتظر بمانید تا احراز شما تائید شود. این مرحله ممکن است 24 ساعت زمان ببرد.

احراز هویت در صرافی والکس
آموزش استفاده از صرافی والکس، بررسی 4 مزیت اصلی Wallex - امیر تریدر

با احراز این مرحله می‌توانید به واریز روزانه تا سقف ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان، برداشت تومان، معاملات نامحدود و واریز کوین دسترسی داشته باشید.

پس از تائید می‌توانید برای احراز هویت مرحله پیشرفته اقدام کنید. برای این کار نیاز به شماره تلفن ثابت، بارگذاری مدارک شناسایی و احراز هویت به صورت ویدئویی دارید. با احراز در این مرحله می‌توانید به واریز و برداشت نامحدود کوین، واریز روزانه تا سقف ۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان، معامله نامحدود در بازارها، برداشت تومان و کوین دسترسی داشته باشید.

خرید و فروش از صرافی Wallex

پس از احراز هویت شما می‌توانید در این Exchange خرید و فروش انجام دهید. با وارد شدن به بخش کیف پول می‌توانید واریز ریالی انجام دهید. یا اگر در کیف پول دیگری ارز نگه داری می‌‌کنید به این اکسچنج انتقال دهید.

برای این کار از نوار کناری کیف پول و سپس واریز را انتخاب کنید. بسته به نوع واریز می‌توانید ریال یا کوین را انتخاب کنید. اگر قصد واریز ارز دارید دقت کنید که حتما شبکه ها با هم منطبق باشند.

خرید و فروش در صرافی والکس
آموزش استفاده از صرافی والکس، بررسی 4 مزیت اصلی Wallex - امیر تریدر

ترید در صرافی والکس

پس از واریز وجه می‌توانید با وارد شدن به بخش ترید شروع به معامله کنید. برای این کار نوع بازار را انتخاب کنید (ترید با استفاده از تومان، تتر یا بیت کوین) و با انتخاب ارز مد نظر Trade خود را انجام دهید.

نحوه معامله در والکس
آموزش استفاده از صرافی والکس، بررسی 4 مزیت اصلی Wallex - امیر تریدر

کارمزدهای Valex exchange

معمولا ملاک اکثر افراد در انتخاب صرافی میزان کارمزدی است که می‌گیرد. در ادامه کارمزد صرافی والکس را بررسی می‌کنیم:

کارمزدها در این اکسچنج به صورت پلکانی است و طبق جدول زیر محاسبه می‌شود:

حجم معاملات کاربر در 30 روز گذشته کارمزد معاملات سطح کاربری
0 تا 10 میلیون تومان 0.35% سطح یک
10 تا 50 میلیون تومان 0.30% سطح دو
50 تا 100 میلیون تومان 0.25% سطح سه
100 میلیون تا 1 میلیارد تومان 0.20% سطح چهار
1 تا 3 میلیارد تومان میکر 0.17%
تیکر 0.18%
سطح پنج
3 تا 10 میلیارد تومان میکر 0.14%
تیکر 0.17%
سطح شش
10 تا 20 میلیارد تومان میکر 0.12%
تیکر 0.16%
سطح هفت
بیشتر از 20 میلیارد تومان میکر 0.10%
تیکر 0.15%
سطح هشت
جدول کارمزدهای صرافی والکس

روش نگه داری دارایی ها

این صرافی مانند اکثر اکسچنج‌ها از کیف پول سرد و گرم استفاده می‌کند. بخش زیادی از دارایی کاربران به صورت سرد نگه داشته می‌شود و این کار از نظر امنیتی یک مزیت به حساب می‌آید. کیف پول های سرد برای نگه داری نیازی به اینترنت ندارند و فقط زمان انتقال و برداشت، به اینترنت نیاز دارند. اما در روش گرم چون تمام دارایی ها بر بستر اینترنت است ممکن است احتمال هک و از دست رفتن دارایی وجود داشته باشد.

مزیت های صرافی نوبیتکس

در این بخش مزیت های این صرافی را بررسی می‌کنیم:

1.      اختصاص دادن کیف پول اختصاصی برای کاربران

معمولا داشتن کیف پول اختصاصی هزینه بالایی دارد. اما با استفاده از صرافی والکس می‌توان نرخ کارمزها را کاهش داد.

2.      تنوع در ازهای ارائه شده

یکی از ویژگی های مهمی که کاربران برای انتخاب صرافی در نظر می‌گیرند پشتیبانی از جفت ارزهای مختلف است. این اکسچنج از اکثر کریپتوکارنسی‌های مطرح بازار پشتیبانی می‌کند. این ارزها عبارتند از بیت کوین، اتریوم، دش، ریپل، لایت کوین و … .

3.      پشتیبانی مناسب

یکی از ملاک های صرافی مناسب برخورداری از پشتیبانی به موقع است. که خوشبختانه Valex از چنین امکانی برخوردار است.

4.      دارا بودن حجم معالاتی بالا

این صرافی بالاترین حجم تراکنش را دارد که یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

سخن پایانی

برای این که بتوانید در بازارهای مالی بین المللی حضور پیدا کنید نیاز به یک واسط برای تبدیل ریال دارید. به دلیل تحریم هایی که وجود دارد این کار در داخل ایران دشواری‌های خاص خود را دارد. برای رفع این مشکل باید از اکسچنج های داخلی استفاده نمایید. یکی از این Exchangeهای مطرح صرافی والکس است که در این مطلب به طور کامل آن را مورد بررسی قرار دادیم.

5/5 (1 امتیاز)