معامله فارکس با استفاده از حد ضرر شناور

معامله فارکس با استفاده از حد ضرر شناور

یکی از جملاتی که احتمالا به عنوان تریدر بارها آن را شنیده‌اید، این است که «زیان خود را محدود کنید تا سود شما ادامه یابد». با این حال، اگر با ابزاری اثبات شده آشنا نیستید که در این مسیر به شما کمک کند، در این مقاله به شما حد ضرر شناور (trailing stop) را آموزش خواهیم داد. حد ضرر شناور درست مانند یک سفارش استاپ لاس معمولی است، با این تفاوت که می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که همراه با حرکات بازار حرکت کند.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

مثال استراتژی حد ضرر شناور معاملات فارکس

در اینجا یک مثال را بررسی می‌کنیم. شرایطی را تصور کنید که می‌خواهید به صورت بلند مدت بر روی جفت ارز EUR/USD بمانید، و شما یک استاپ اضطراری تنظیم می‌کنید که اگر بازار در نهایت علیه شما حرکت کرد، این استاپ راه اندازی شده و ضرر شما را کاهش دهد. بعد از یک روز یا بیشتر، معامله کاملاً به نفع شماست، بنابراین می‌خواهید مقداری سود کنید و ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

شما می‌توانید یک استاپ در محل سود مثبت تعیین کنید و آن را به یک حد ضرر شناور یا تریلینگ استاپ تبدیل کنید. اگر بازار به حرکت خود به نفع شما ادامه دهد، محل تیک پروفیت شما نیز افزایش خواهد یافت. این اتفاق ادامه خواهد داشت تا زمانی که بازار در جهت دیگر برگردد و به استاپ شما برسد.

عملکرد اصلی تریلینگ استاپ یا حد ضرر شناور افزایش محل تیک پروفیت شما با حرکت بازار است، بدون اینکه نیازی به مداخله شما باشد. عملکرد حد ضرر شناور به شما این امکان را می‌دهد تا روندها را بر اساس سطح راحتی خود دنبال کنید. شما مجبور نیستید به طور مداوم بر معاملات نظارت کنید.

مثال خوب دیگری از نحوه استفاده از حد ضرر شناور، معاملات طولانی مدت است. استاپ لاس اولیه خود را دور از بازار قرار داده و فقط اجازه می‌دهید همه چیز ادامه پیدا کند. این استراتژی برای سیستم‌های معاملاتی کندی که در طول ماه‌ها و روزها سود را دریافت می‌کنند، عملکرد خوبی دارد. بسیاری از تریدرهای باتجربه معمولا ترجیح می‌دهند یک هدف بلند مدت داشته باشند و یک حد ضرر شناور ایجاد کنند. این کار به آنها این امکان را می‌دهد تا کل معاملات خود را از ابتدا راه اندازی کرده و در مسیر مورد نظر اجرا کنند.

راهنمای ورود به آلپاری

بازار فارکس به صورت 24 ساعته و در شش روز هفته فعال است. تحت نظر داشتن بازار در ساعات طولانی عمل مشکلی است. به جای بی خوابی زیاد، استفاده از یک حد ضرر شناور در معاملات خود منطقی‌ تر است. به صورت کلی بازار همیشه روند خود را طی می‌کند و معامله شما همزمان با آن یا ادامه می‌یابد یا متوقف می‌شود.

هنگام استفاده از حد ضرر شناور مراقب باشید

اگر شما به صورت روزانه معامله می‌کنید، باید در استفاده از حد ضرر شناور مراقب باشید. بازار فارکس معمولاً کمی شلوغ است، در نتیجه جفت ارزها قبل از حرکت در جهت نهایی خود ممکن است نوسانات زیادی را تجربه کنند. بنابراین، این چیزی است که باید با دقت از آن استفاده کنید.

استاپ‌ها به منظور محافظت از سرمایه شما هستند؛ اما تنظیم آنها نزدیک به قیمت فقط باعث می‌شود تا حساب شما کم کم پاک شود؛ زیرا معاملات شما بارها و بارها متوقف می‌شود. بسیاری از تریدرها در سودهای بسیار کوچک، مانند پنج پیپ، معاملات خود را می‌بندد. این استفاده فشرده از استاپ لاس بد نیست؛ اما این افراد معمولاً همان تریدرهایی هستند که پنج پیپ پایین‌تر از قیمت معامله فعلی خود قرار می‌دهند. نحوه تعیین استاپ‌ها همیشه به روش واقعی معاملات فارکس شما بستگی دارد؛ اما خوب است که مراقب باشید و آنها را خیلی نزدیک قیمت قرار ندهید.

برخی از مقررات جدیدتر نحوه عملکرد استاپ لاس را تغییر داده است. معاملات پوزیشن (Position trading) نوعی معامله است که در آن از قیمت معامله خود را میانگین می‌گیرید. یعنی شما خرید می‌کنید، قیمت پایین می‌آید و بیشتر می‌خرید. در این حالت میانگین قیمت شما در این میان قرار می‌گیرد.

جمع بندی

همانطور که آموختید حد ضرر شناور درست مانند یک دستور توقف معمولی است، با این تفاوت که می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که همراه با بازار حرکت کند. عملکرد اصلی تریلینگ استاپ افزایش سود شما با حرکت بازار است، بدون اینکه نیازی به مداخله و تعدیل باشد.

اگر یک استاپ لاس محکم نزدیک به قیمت خود تنظیم کنید و قیمت به جلو و عقب حرکت کند، احتمالاً استاپ انتهایی شما فعال خواهد شد، بنابراین مهم است که از آن با دقت استفاده کنید. حد ضرر شناور یک ابزار معاملاتی عالی است که به شما امکان می‌دهد نه تنها از خود محافظت کنید، بلکه به سود بیشتری دست پیدا کنید، بدون اینکه به صورت 24 ساعته بازار را نظارت کنید.

امتیاز دهید