5 نکته قدیمی اما طلایی برای موفقیت در بازار فارکس

5 نکته قدیمی اما طلایی برای موفقیت در بازار فارکس

اگر می‌خواهید در معاملات فارکس کسب درآمد کنید و این روند به صورت مداوم ادامه داشته باشد، با مقاله “5 نکته قدیمی اما طلایی برای موفقیت در بازار فارکس” همراه ما باشید و روش‌‌ها، سیگنال فارکس و تکنیک‌های معاملاتی اثبات شده را به طور منظم مرور کنید.

نکات مهم برای موفقیت در بازار فارکس

  1. یاد بگیرید که ضررهای خود را محدود کنید.

امروزه انجام معاملات موفق وابستگی زیادی به ضرر نکردن یا کمتر ضرر کردن و محدود کردن ضررها دارد. در هر نوع معامله که سرمایه تریدر در معرض ریسک قرار گیرد، محدود کردن ریسک از دست دادن سرمایه و جلوگیری از هدررفت مقدار قابل توجهی پول در معاملات اشتباه باید هدف اصلی تریدر باشد.

اکثر تریدرها ترجیح می دهند برای کاهش ضرر، از یک طرح خاص با خروجی‌های از پیش تعیین شده استفاده کنند.

سفارش حد ضرر یا استاپ لاس (Stop loss) را می‌توان برای جلوگیری از تصمیمات اشتباه در حین معامله استفاده کرد. همچنین از حد ضرر شناور (trailing) می‌توان برای هدایت یک پوزیشن معاملاتی به سمت سود بیشتر استفاده کرد. همچنین با استفاده از حد ضرر شناور می‌توان از برگشت‌های غیر منتظره قیمت در امان ماند.

علاوه بر این، نه تنها باید ضررها محدود شود، بلکه همه پوزیشن‌های معاملاتی باید به طور منظم بررسی شوند تا از به حداقل رسیدن کل ریسک سرمایه گذاری شما اطمینان حاصل شود.

  1. قبل از باز کردن یک پوزیشن معاملاتی، محدودیت‌های خود را بشناسید!

همانطور که قرار دادن سفارش حد ضرر در معامله فردی یک الزام مطلق است، هنگام مدیریت کل سرمایه تجاری خود باید «حداکثر ضرر مجاز» نیز در نظر گرفته شود.

قانون موجود در این مورد بسیار ساده است:

هرگز با پولی بیشتر از حدی که توانایی از دست دادن آن را دارید معامله نکنید و همیشه ذخایر نقدی کافی داشته باشید. هنگام ارزیابی اندازه پوزیشن معاملاتی و نیازهای نقدی، اطمینان حاصل کنید که وجوهی که برای معاملات تعیین کرده‌اید با سرمایه سایر فعالیت‌های شما تداخل نداشته باشد.

همچنین تعیین «حد ضرر کل» در ابتدای هر ماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زمانی که به این سطح مشخص شده رسید، معاملات شما باید برای مدت مشخص شده در آن دوره محدود شود.

البته توجه داشته باشید که اگر به صورت مداوم میزان ضرر شما از سود شما بیشتر است، باید معامله کردن را متوقف کنید.

هنگامی که اشتباهات خود را بررسی کردید و آماده تلاش مجدد بودید، استراتژی‌های معاملاتی فعلی خود را ارزیابی کنید و  با بررسی آنها از اشتباهات خود درس بگیرید، سپس به انجام معاملات ادامه دهید. وقتی شروع به کسب درآمد کردید، مقداری از سود را در یک حساب ذخیره کوچک قرار دهید، تا در صورتی که در آینده با موانع غیر منتظره مواجه شوید از آن استفاده کنید.

  1. استراتژی خود را بشناسید و فقط از تکنیک‌هایی استفاده کنید که متناسب با سبک معاملاتی شما باشد.

نمی‌توان بدون دانستن مکانیزم یک تکنیک خاص تصمیمات خوبی گرفت. در واقع بهترین تریدرها کسانی هستند که از کاستی‌های رویکرد خود اطلاعات کاملی داشته باشند.

تمرکز خود را بر روی موقعیت‌هایی بگذارید که ویژگی‌های معاملاتی آن‌ها با توانایی و نسبت ریسک به ریوارد شما مطابقت دارد. بدون داشتن اطلاعات و تجربیات کافی از روش‌های پیچیده یا پیشرفته صرفاً به این دلیل که پیچیده و جذاب هستند استفاده نکنید.

اگر استراتژی برای شرایط مالی شما مناسب نیست، صرف نظر از اینکه استراتژی خوب و مناسبی به نظر می‌رسد، از آن استفاده نکنید. ممکن است در این راه سرمایه خود را در معرض ریسک بالایی قرار دهید و بیشتر از آنچه توانایی از دست دادن آن را دارید، پول از دست دهید.

دقت کنید که تمامی استراتژی‌ها دارایی ریسک‌های مربوط به خود هستند، کلید موفقیت در این استراتژی‌ها توسعه مهارت‌ها و کسب تجربه است. فقط از استراتژی‌هایی استفاده کنید که با چشم انداز بازار مطابقت دارند و هر معامله را برای حداکثر پتانسیل مدیریت کنید.

  1. هنر صبر کردن را بیاموزید.

مرحله باز کردن یک معامله از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مرحله باید بهترین تحلیل و قضاوت را ارائه دهید و مهم است که پتانسیل همه معاملات را از قبل به خوبی ارزیابی کنید.

زمان بندی صحیح ورود به یک معامله در بازار فارکس نیاز به دانش کامل از تکنیک‌های خواندن نمودار، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و درک روند بازار دارد. کل این فرآیند چیزی است که یک تریدر باید کاملاً متوجه آن باشد؛ زیرا خروج موفقیت آمیز از یک پوزیشن معاملاتی به طور کلی نتیجه ورود مناسب به معامله است.

کسانی که تعداد معاملات زیادی را انجام می‌دهند، باید هر زمان که وسوسه می‌شوند تا یک موقعیت معاملاتی جدید باز کنند، نتایج موجود این رویه بی‌دقت و اشتباهات خود را ارزیابی کنند.

  1. در پایبند بودن به برنامه خود کوشا باشید!

موفقیت زمانی به دست خواهد آمد که تعادل مطلوبی بین سخت کوشی، قضاوت درست و صبر ایجاد شود. بسیاری از تریدرها پس از چند معامله اشتباه، مدت‌ها قبل از اینکه زمان لازم برای یادگیری و جذب روش‌های مختلف مورد نیاز برای تجارت سودآور را داشته باشند، تسلیم می‌شوند.

به یاد داشته باشید که راه موفقیت در بازارهای مالی کسب اطلاعات کافی درباره ابزارها و استراتژی‌ها، صبر و تکرار و تمرین است. سعی کنید از اشتباهات خود درس بگیرید و در معاملات بعدی آنها را تکرار نکنید.

بیشتر بخوانید:

چگونه با استفاده از کندل های پوشاننده صعودی و نزولی معامله کنیم؟

راهنمای جامع استفاده از اندیکاتور شاخص قدرت نسبی کانرز (CRSI)

آموزش اصول معاملات و ترید در فارکس

آیا بروکر و صندوق پوشش ریسک می‌تواند بازار فارکس دستکاری کند؟

امتیاز دهید