ریسک های معامله در بازار فارکس (بخش اول)

ریسک های معامله در بازار فارکس (بخش اول)

کسب درامد از اختلاف قیمت دو ارز در معاملات فارکس کار آسانی نیست. در بازار سهام، که یک بازار متمرکز است معاملات شما تسهیل می‌شود؛ اما در بازار فارکس ریسک ها بسیار فراتر از عملکرد یک شرکت یا کل صنعت است. با این حال، اگر ریسک‌های موجود را درک کنید و به صورت محافظه کارانه معامله کنید، می‌توانید به طور موثر ارزها را معامله کنید. در بخش اول این مقاله به بررسی برخی از ریسک های معامله در بازار فارکس می‌پردازیم.

سیگنال VIP فارکس

مانند هر فعالیت معاملاتی و سرمایه ‌گذاری، بهتر است با یک برنامه سرمایه‌ گذاری بلند مدت وارد این سرمایه‌ گذاری شوید. در وهله اول به خاطر داشته باشید که با پولی که به آن نیاز دارید معامله نکنید.

معامله فارکس چیست؟

به عبارت ساده، «فارکس» به یک ارز خارجی اشاره دارد که در آن شما یک ارز را در مقابل ارز دیگری به صورت جفت معامله می‌کنید. در یک معامله، می‌توانید یک ارز را به صورت «لانگ» یا «شورت» معامله کنید. این به این معناست که وقتی یک قیمت افزایش می‌یابد (لانگ) یا زمانی که یک قیمت کاهش می‌یابد (شورت) می‌توانید درآمد کسب کنید.

ریسک نرخ مبادله

تریدرهای فارکس از ارز یک کشور برای خرید ارز کشور دیگر استفاده می‌کنند. تغییرات در ارزش نسبی دو ارز می‌تواند بر سود (یا ضرر) شما تأثیر بگذارد. اداره تجارت بین المللی (ITA) این ریسک نرخ مبادله را در سطح شرکت در میان یک معامله تجاری توصیف می‌کند. ارزش نسبی دو ارز می‌تواند بین زمان منعقد شدن معامله و زمان دریافت پرداخت تغییر کند. اگر به درستی از شما محافظت نشده باشد، کاهش ارزش یا کاهش ارزش پول خارجی می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه شما شود.

ورود به آلپاری

به عنوان مثال، اگر خریدار با پرداخت 500,000 یورو برای یک محموله موافقت کرده باشد و ارزش یورو 0.85 دلار باشد، انتظار دارید در ازای این معامله 425,000 دلار دریافت کنید. حال اگر بعداً ارزش یورو به 0.84 دلار کاهش پیدا کند، پرداخت با این قیمت جدید تنها 420,000 دلار خواهد بود که به معنای ضرر 5,000 دلاری برای شما خواهد بود. متقابلا، اگر ارزش ارز خارجی افزایش یابد، سود بادآورده‌ای به دست خواهید آورد.

وقتی ارزها را از طریق مبادلات خارجی خرید و فروش می‌کنید، روی این شرط می‌بندید که ارزش ارزهای کشورهای مختلف در برابر یکدیگر چگونه تغییر می‌کند. همه چیز برابر است، اگر ارزی بخرید که در نهایت ارزش آن در برابر ارز دیگر افزایش یابد، سود خواهید برد. در مقابل اگر از ارزش آن کاسته شود، ضرر افزایش پیدا می‌کند.

نرخ مبادله ارتباط نزدیکی با نرخ بهره یک کشور دارد. کاهش نرخ بهره منجر به عدم سرمایه گذاری و قیمت پایین‌ ارز می‌شود. تریدرهای فارکس باید قبل از ورود به یک معامله، در حالی که یک معامله را مدیریت می‌کنند یا آماده شدن برای خروج از آن، به این رابطه توجه کنند.

ریسک کشور

ریسک کشور می‌توان به دو دسته کلیدی تقسیم کرد.

اولین مورد ساده است. بی‌ثباتی در یک کشور می‌تواند بر ارزش پول آن کشور تأثیر بگذارد. هنگامی که یک رویداد نامطلوب رخ دهد یا ریسک آن وجود داشته باشد، سرمایه گذاران اغلب پول خود را از واحد پول یک کشور خارج می‌کنند که این امر باعث کاهش ارزش آن می‌شود.

زمانی که یک کشور عمداً ارزش پول خود را کاهش می‌دهد، با نوع دیگری از ریسک کشور روبرو می‌شوید. برخی از تریدرها این ریسک را «کاهش ارزش» می‌نامند. این کاهش ریسک ذاتا بد نیست؛ این صرفاً یکی از شکل‌های سیاست پولی است که در آن یک کشور به طور هدفمند ارزش پول خود را کاهش می‌دهد تا از دیدگاه تجاری به طور مؤثرتری رقابت کند. ارز ارزان‌تر باعث می‌شود صادرات یک کشور در بازار صادرات ارزان ‌تر شود.

3/5 (1 امتیاز)