تفاوت تریدر خرد و معامله گر نهادی

تریدر خرد و معامله گر نهادی

معامله گر نهادی در مقابل تریدر خرد

معاملات اوراق بهادار، ارز دیجیتال یا فارکس می‌تواند به سادگی فشار دادن دکمه خرید یا فروش در یک حساب معاملاتی آنلاین باشد. با این حال، تریدرهای سطح بالا ممکن است معاملات پیچیده‌تری را انتخاب کنند. تفاوت در نوع تریدر نهفته است. دو نوع اساسی وجود دارد: تریدر خرد و معامله گر نهادی.

تریدر خرد که اغلب به عنوان معامله گران شخصی هم شناخته می‌شوند، جفت ارزها را برای حساب‌های شخصی خرید و فروش می‌کنند. معامله گر نهادی برای حساب‌هایی کار می‌کنند که مدیریت آن متعلق به یک گروه یا موسسه است.

ورود به آلپاری

معامله گر نهادی نسبت به تریدر خرد قبلاً از چند مزیت برخوردار بود، که الآن از بین رفته است. دسترسی به بروکرهای آنلاین پیچیده، توانایی تریدینگ و دسترسی به ابزارهای متنوع‌تر، داده‌های دقیق و به موقع و تحلیل‌های مرتبط با سرمایه گذاری، این شکاف را کاهش داده است. اگرچه شکاف به طور کامل بسته نشده است. موسسات هنوز دارای مزایای متعددی هستند، مانند دسترسی بهتر به بازار، توانایی مذاکره در مورد کارمزد معاملات، و تضمین بهترین قیمت و اجرا.

معامله گران نهادی

معامله گر نهادی به دلیل توانایی سرمایه گذاری بالاتری که دارند به اوراق بهادی دسترسی دارند که تریدرهای خرد ندارند. در فارکس ماجرا کمی پیچیده‌تر است. تقریباً میزان دسترسی هر دو گروه به ابزار بازار به یک میزان است. منتها باید در نظر گرفت که معامله گر خرد نمی‌تواند وارد هر معامله‌ای شود و روی هر جفت ارزی ریسک کند. این درحالی است که سرمایه تریدر نهادی به او اجازه می‌دهد در مواردی بازار را هم حرکت دهد.

معامله گران نهادی برای هر تراکنش در مورد هزینه‎های پایه مذاکره می‌کنند و بهترین قیمت و اجرا را طلب می‌کنند. نسبت هزینه بازاریابی یا توزیع به آنها پرداخت نمی‌شود. همچنین به دلیل حجم زیاد سرمایه، می‌توانند تا حد خوبی بر قیمت سهام یک اوراق بهادار یا جفت ارز تأثیر بگذارند. به همین دلیل، گاهی اوقات ممکن است معاملات را بین بروکرهای مختلف یا در طول زمان تقسیم کنند تا تأثیر مادی نداشته باشند.

هرچه صندوق آن نهاد یا سارمان بزرگ‌تر باشد، سرمایه گذاران نهادی تمایل بیشتری به مالکیت بازار دارند. قرار دادن مقدار زیادی پول نقد در سهام با ارزش کمتر دشوارتر است زیرا این احتمال وجود دارد که تریدر نخواهند مالک اکثریت باشد. این امکان نیز وجود دارد که نخواهند نقدینگی را تا حد زیادی کاهش دهند چرا که احتمال این می‌رود که کسی نباشد طرف دیگر معامله را بگیرد.

تریدر خرد

معامله گران خرده‌فروشی معمولاً در سهام، اوراق قرضه، فارکس و قراردادهای فیوچرز سرمایه گذاری می‌کنند و حداقل دسترسی به عرضه‌های اولیه دارند یا اصلاً دسترسی ندارند. بیشتر معاملات در لات های استاندارد انجام می‌شود، اما معمولاً تریدر خرد بخاطر میزان بالانس خود با لات‌های کوچکتری وارد معاملات می‌شود. باید به این موضوع دقت داشت که هرچقدر سرمایه ما در یک بازار بیشتری باشد با لات بزرگ‌تری می‌توانیم به پوزیشن‌ها وارد شویم.

اگر تریدر خرد از طریق بروکری کار کند که علاوه بر هزینه‌های بازاریابی و توزیع، هزینه ثابتی را برای هر معامله دریافت می‌کند، هزینه انجام معاملاتش ممکن است بیشتر باشد. تعداد سهام معامله شده یا حجم معامله در فارکس که توسط معامله گران خرد انجام می‌شود، اغلب اوقات برای تأثیرگذاری بر قیمت‌ها بسیار کم است. برخلاف معامله گران نهادی، معامله گران خرده فروشی بیشتر در اندازه‌های کوچکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا می‌توانند در قیمت‌های پایین‌تری ترید کنند.

شرایط خاص

همانطور که تا اینجا خواندیم تفاوت‌هایی بین تریدر خرد و معامله گر نهادی وجود دارد. گاهی یک تریدر خرد می‌تواند پس از مدتی به یک معامله گر نهادی بدل شود. اگر یک معامله گر خرده فروشی عملکرد مناسبی در تریدینگ حساب شخصی خود داشته باشد، پس از مدتی می‌تواند برای دوستان، آشنایان  خانواده خود هم ترید کند.

در نتیجه یک تریدر خرد ابتدا سرمایه گذاری شخصی می‌کند و وقتی در معامله گری خبره شد می‌تواند در ابعاد صندوق خانوادگی و بزرگ‌تر از آن یک نهاد یا سازمان هم، ترید انجام دهد. البته نباید با این دید وارد جریان شوید. بلکه شما به عنوان یک ترید خرده فروش باید بر افزایش سود حساب شخصی خود متمرکز شوید. حرفه‌ای ترید کردن راه یک‌شبه نیست و زمان زیادی می‌برد. استمرار، تمرین و پایداری در تریدینگ بالاخره نتیجه می‌دهد.

امتیاز دهید