پیشبینی کاهش قیمت دلار و افزایش طلا و نقره به دلیل بالا رفتن سقف بدهی آمریکا

پیشبینی وضعیت طلا و نقره

فشارهای تورمی مداوم و احتمال پرداخت نکردن وام‌های فدرال رزرو احتمالاً باعث خواهد شد که معامله گران وال استریت در سال 2023 به سمت فلزات گرانبها هجوم ببرند. پس از آن که آخرین آمار تورم نشان داد شاخص قیمت‌های مصرف ‌کننده همچنان 6.5 درصد از عدد سالانه بالاتر است، ایالات متحده روز پنجشنبه به سقف بدهی 31.4 تریلیون دلاری خود رسید.

|at_cta_form|

در همین حال، طلا و نقره به ترتیب حدود 15 و 21 درصد در سه ماه گذشته جهش کردند زیرا افت سهام، شاخص‌های اصلی ایالات متحده را پایین‌تر کشید و دلار آمریکا به 0.81 پوند انگلیس و 0.92 یورو سقوط کرد.

جاناتان رز، مدیر عامل گروه جنسیس گلد، در مصاحبه با فاکس بیزینس گفت: نیروی محرکه اصلی افزایش در بازار فلزات گرانبها، کاهش ارزش دلار آمریکا، تورم و سایر سیاست‌های پولی دولت فدرال است.

وی ادامه داد: همه می بینند که مخارج دولت مشکل بزرگی برای سلامت اقتصادی کشور ما است و اکنون دولت ما در خطر عدم پرداخت قبوض است. اگر دولت فدرال وام‌های خود را پرداخت نکند، سرمایه گذاری بر روی دلار آمرکا کم می‌شود و این ارز به شدت ضعیف می‌شود. این موضوع باعث می‌شود منابع مالی به فلزات گران‌بها تخصیص داده شود.

نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز نشان داد که سرمایه گذاران می توانند شاهد جهش بیش از 50 درصدی نقره در سال 2023 باشند و این فلز به 38 دلار در هر اونس برسد، علاوه بر این طلا می تواند به رکورد 2100 دلار در هر اونس برسد.

به گفته مورگان استنلی، نوسانات قیمت نقره می تواند دو تا سه برابر بیشتر از قیمت طلا در یک روز معین باشد. رز گفت که این به دلیل کوچک‌تر بودن بازار نقره نسبت به طلا است.

با این حال، کاربردهای فزاینده نقره در صنعت می تواند در سال 2023 این شکاف را کاهش دهد، به ویژه با توجه به این که بخش خودرو تغییرات بیشتری را به سمت الکتریکی  شدن دارد و اشکال جایگزین انرژی از طریق انرژی خورشیدی مهار می شود.

به عنوان سرمایه گذاری برای آینده نزدیک، رز گفت: حرفه ای ها نقره را به دلیل پتانسیل صنعتی آن و استفاده شیمیایی آن به عنوان کاتالیزور و رسانا گرفته تا کلیدهای برق و پنل های خورشیدی دارای سقف بسیار بالاتری می دانند. او همچنین گفت: تقاضا برای نقره در 12 ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

منبع: yahoofinance.com

امتیاز دهید