کاهش قیمت نفت به دلیل افزایش قیمت دلار، احتیاط بازارها قبل از جلسه فدرال رزرو

وضعیت قیمت نفت

پس از این که خوش‌بینی نسبت به تقاضا در بحبوحه کاهش عرضه باعث افزایش قیمت‌ها در روز دوشنبه شد، قیمت نفت برنت در روز سه‌شنبه کمی کاهش یافت، زیرا دلار آمریکا تقویت شد و معاملات آتی نفت در روز دوشنبه به دلیل تعطیلات رسمی در ایالات متحده تسویه نشد. قرارداد ماه آوریل WTI که در حال حاضر فعال ترین قرارداد است، با 52 سنت یا 0.68 درصد افزایش به 77.07 دلار رسید. تینا تنگ، تحلیلگر CMC گفت: دلار آمریکا در جلسه امروز آسیایی تقویت شد و بر قیمت نفت فشار آورد و باعث عقب نشینی در بازارهای نفت نسبت به رشد روز گذشته شد.

معامله گران منتظر صورت جلسه آخرین نشست فدرال رزرو هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود، زیرا داده های مربوط به تورم اصلی خطر باقی ماندن نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری افزایش داده است. با توجه به این که احتمالاً واردات نفت چین در سال 2023 به بالاترین حد خود خواهد رسید و تقاضا از سوی هند، سومین واردکننده بزرگ نفت جهان، در بحبوحه کاهش عرضه افزایش یافته است، اکنون همه نگاه ها به سیاست های پولی در بزرگترین اقتصاد و بزرگترین مصرف کننده نفت جهان معطوف شده است. تحلیلگران می گویند که قیمت نفت ممکن است در هفته های آینده به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا، با وجود موانع کوتاه مدت مانند افزایش نرخ بهره آمریکا، افزایش یابد.

ادوارد مویا، تحلیلگر کارگزاری OANDA گفت: «تقاضای چین برای نفت خام روسیه به سطحی که در آغاز جنگ در اوکراین مشاهده شد بازگشته است. همچنین گفت غرب تلاش خواهد کرد چین و هند را از جستجوی منابع جایگزین تحت فشار بگذارد که بازار نفت را محدود نگه دارد. روسیه قصد دارد تولید نفت خود را در ماه مارس به 500 هزار بشکه در روز کاهش دهد که معادل 5 درصد از تولید خود پس از اعمال محدودیت های قیمتی غرب بر نفت و فرآورده های نفتی روسیه است.

منبع: www.cnbc.com

امتیاز دهید