محبوب‌ ترین جفت ارز های فارکس

محبوب‌ ترین جفت ارزهای فارکس

برخی از جفت ارز ها نقدینگی بیشتری نسبت به سایرین دارند، که همین موضوع آنها را به گزینه‌های بهتری برای معامله تبدیل‌ می‌کند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد محبوب ترین جفت ارزها با بیشترین حجم معاملات در بازار فارکس را مشاهده خواهید کرد. همچنین در صورتی که تمایل به انجام تحقیقات بیشتر داشتید، اطلاعات زیادی در مورد هر یک از آنها به صورت آنلاین در دسترس کاربران است.

بهترین سیگنال فارکس

جفت ارزی که شامل دلار آمریکا نباشد، به عنوان جفت ارز کراس شناخته می‌شود. در واقع جفت ارزهای کراس، جفت ارزهایی هستند که به جای دلار آمریکا، ارزهای اصلی دیگری در برابر یکدیگر باشند. EUR/JPY، GBP/JPY و EUR/GBP از جفت ارزهای کراس محبوب هستند.

|at_cta_form|

در مجموع 8 جفت ارز اصلی وجود دارد؛ که همه آنها شامل دلار آمریکا هستند. به صورت کلی اگر دلار آمریکا یکی از ارزهای این جفت نباشد، یک جفت ارز اصلی محسوب نمی‌شود. این ارزها 80 درصد معاملات جهانی فارکس را تشکیل داده و شامل EUR، CAD، GBP، CHF، JPY، AUD و NZD هستند.

یورو / دلار آمریکا – EUR/USD

یورو / دلار آمریکا - EUR/USD

این جفت ارز در تاریخ ژانویه 2000، به قیمت 1.18 قیمت گذاری شد. در این حالت یک یورو به قیمت 1.18 دلار ارزش داشت. برای یورو، بانک مرکزی اروپا (ECB) و برای دلار، فدرال رزرو یا FED مسئول آن است. نرخ بهره آن به صورت هفتگی در تقویم اقتصادی منتشر می‌شود.

یورو به دلار آمریکا، بیشترین تعداد معامله را در بازار فارکس دارد و شامل ارزهای دو تا از بزرگترین اقتصادهای جهان است. به دلیل نقدینگی بالای آن، نسبت به سایر جفت ارزها تا حدودی نوسان کمتری دارد؛ با این حال، تریدرها باید توجه داشته باشند که حتی دارایی که بیشترین نقدینگی را دارد نیز تحت شرایط خاصی می‌تواند به شدت نوسان داشته باشد.

ین ژاپن / دلار آمریکا – USD/JPY

ین ژاپن / دلار آمریکا - USD/JPY

ین ژاپن در اواخر دهه 1970 تا اواسط دهه 1980 ارزش خود را به نسبت دلار از دست داد. توافق‌نامه پلازا سال 1985 امضا شد و تبعات گسترده‌ای در اقتصاد جهان باقی گذاشت و باعث افزایش ارزش ین ژاپن و مارک آلمان در مقابل دلار آمریکا شد.

دلار آمریکا به ین ژاپن دومین جفت ارز پرمعامله پس از جفت ارز یورو به دلار آمریکا یا EUR/USD است. به طور کلی، USD/JPY نقدینگی بسیار بالایی دارد، با این حال، ین می‌تواند به عنوان یک ارز امن در دوره های عدم اطمینان اقتصادی جهانی نیز در نظر گرفته شود. با این حال، رویدادهای سیاسی و اقتصادی در چین و کره نیز ممکن است تأثیر قابل توجهی بر ین داشته باشد و این ارز اغلب به عنوان «دروازه شرق» توصیف می‌شود.

پوند انگلیس / دلار آمریکا – GBP/USD

پوند انگلیس / دلار آمریکا - GBP/USD

پوند انگلیس به دلار آمریکا به عنوان «کابل» نیز شناخته می‌شود؛ زیرا این جفت ارز اولین جفت ارزی بود که از طریق خطوط  تلفن یا کابل‌هایی معامله می‌شد که از اقیانوس اطلس عبور می‌کردند. بریتانیا و ایالات متحده دو تا از بزرگ ترین اقتصادهای غربی هستند و روابط  تجاری بسیار قوی با هم دارند. با این حال، عدم اطمینان مداوم ناشی از برنامه‌های بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت – Brexit) منجر به نوسانات بیشتر در جفت ارز پوند / دلار آمریکا شده است. جفت ارز پوند در برابر یورو نیز نرخ معامله بالایی دارد که در واقع همان جفت ارز کراس EUR/GBP است.

دلار کانادا / دلار آمریکا – USD/CAD

جفت ارز دلار کانادا / دلار آمریکا - USD/CAD

دلار آمریکا به دلار کانادا با نام مستعار “Loonie” شناخته می‌شود. دلار کانادا به دلیل این واقعیت که کانادا صادرکننده بزرگ نفت، مواد معدنی و غلات است، به شدت به تجارت کالا وابسته است. این جفت ارز در بازار فارکس اهمیت بالایی دارد زیرا 5 درصد از معاملات سالیانه را در اختیار داشته و ششمین ارز برتر جهان است. جریان تجارت بین المللی در این کالاها منجر به نقدینگی قوی در USD/CAD می‌شود؛ با این حال، مانند کالا، می‌تواند سطوح بالایی از نوسانات را نیز تجربه کند.

دلار استرالیا / دلار آمریکا – AUD/USD

دلار استرالیا / دلار آمریکا - AUD/USD

در زمان‌های خاصی، این جفت ارز سومین جفت ارز محبوب بوده است. استرالیا نیز مانند کانادا صادرکننده بزرگ کالاهایی مانند گاز طبیعی، زغال سنگ، سنگ آهن و محصولات کشاورزی است. جریان معاملات بین المللی در این کالاها منجر به نقدینگی بسیار قوی در AUD/USD می‌شود، با این حال، می‌تواند سطوح بالایی از نوسانات را نیز تجربه کند.

جمع بندی

هنگام انتخاب یک جفت ارز برای معامله در بازار، معمولا توصیه می‌شود که به واحد پول کشور خود پایبند باشید، زیرا احتمالاً با رویدادهای سیاسی و اقتصادی که در داخل کشور اتفاق می‌افتد بیشتر آشنا هستید. به‌ علاوه در این حالت، تحقیق درباره رویدادها و روندهای اقتصادی آسان‌ تر است؛ زیرا این دسته اخبار روزانه توسط رسانه‌های خبری پوشش داده شده و در رسانه‌های اجتماعی نیز درباره آنها صحبت می‌شود.

اگر می‌خواهید استراتژی معاملاتی خود را با جفت‌ ارزهای محبوب فارکس آزمایش کنید، ابتدا از حساب دمو استفاده کنید تا سرمایه شما در معرض خطر قرار نگیرد. در این حالت می‌توانید نحوه عملکرد جفت ارزها را در زمان واقعی مشاهده کرده و با ابزارها و اصطلاحات معاملاتی آشنا شوید. معاملات فارکس همیشه با ریسک همراه است و باید مراقب باشید.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ابتدایی بازار فارکس که هر تریدری باید آنها را بداند

چهار روش معامله سود بخش در فارکس

امتیاز دهید