آموزش اصول معاملات و ترید در فارکس

ترید در فارکس

معامله ارز زمانی اتفاق می‌افتد که شخص انواع مخلف ارزها، پولی که سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، را خریداری و آن را بفروشد. ارز خارجی یا بازار فارکس، نام شناخته شده تری برای این نوع معاملات است. هر کسی می‌تواند ارزها را معامله کند و دسترسی به بازار آسان است. با وجود سادگی معاملات، باید برای جلوگیری از بعضی ضررها، به دنبال کسب اطلاعات درباره معاملات فارکس بود. با مطلب “آموزش اصول معاملات و ترید در فارکس” همراه ما باشید.

ارز خارجی (Foreign Exchange) چیست؟

بازار ارز یا ارز خارجی بیشترین میزان نقدینگی را در جهان دارد. این بازار شامل تمام پول جهان بوده و سالهاست که به رشد خود ادامه داده است. دلار آمریکا ارز اصلی معامله شده در این بازار است و تقریبا با هر ارز دیگری به صورت جفت وجود دارد. ایمنی و نقدینگی این ارز باعث شده تا برای تریدرها ارزش بالایی داشته باشد و به آنها اجازه می‌دهد به دلخواه وارد بازار شده و هر زمان که خواستند از آن خارج شوند.

بازار فرابورس (over the counter)، که دسترسی به آن با یک بروکر فارکس امکان پذیر است، هیچ مکان فیزیکی یا صرافی مرکزی ندارد و معمولاً 24 ساعت شبانه روز از یکشنبه عصر تا عصر جمعه باز است. معاملات فارکس با CFD یا قرارداد ما به التفاوت یک حدس و گمان درباره جهتی است که یک جفت ارز مانند جفت ارز یورو به دلار قرار است حرکت کند.

شما با خرید یا فروش جفت ارز، قبل از شروع حرکت آن، پول در می‌آورید و به نسبت این حرکت سود خواهید کرد. برای مثال، اگر جفت ارز EUR/USD را با قیمت 1.1200 دلار خریداری کنید و قیمت آن تا 1.1400 دلار افزایش داشته باشد؛ به اندازه 0.0200 دلار افزایش سود کرده‌اید. شاید این مقدار زیاد به نظر نرسد، اما وقتی معاملات اهرمی قرارداد ما به التفاوت را مد نظر قرار دهید، تا صدها دلار سود خواهد داشت.

معامله ارزها بسیار دشوار است، خصوصاً اگر شخص اطلاعات مورد نیاز برای معامله را نداشته باشد. این موارد شامل جلسات معاملاتی اروپا، آسیا و ایالات متحده است که نتیجه آن این است که عموما جفت ارزهای خاص در ساعات خاصی از روز فعالیت بیشتری دارند. برای مثال اگر با جفت ارز دلار معامله می‌کنید، بیشترین حجم بازار در زمانی خواهد بود که جلسات معاملاتی ایالات متحده و زمانی که بازار جفت دیگر باز است. اگر در ابتدای مسیر هستید توصیه می‌کنیم حتما از آموزش فارکس ما استفاده نمایید. این دوره بر اساس رایج‌ترین مسائلی که هر فرد در شروع ترید در بازار فارکس با آن رو به رو می‌شود ضبط شده است. با مشاهده این دوره به طور کامل با این مفاهیم آشنا می‌شوید.

|at_cta_form|

مبانی پایه ترید در فارکس

تعداد واحدهای استاندارد در ارزها بسیار زیاد است. هنگام خرید یک موقعیت معاملاتی، بسته به میزان معامله‌ شما، یک لات، دو لات، سه لات و یا بیشتر خواهد بود. هر لات نشان دهنده مقدار تنظیم شده یک ابزار مالی است که توسط صرافی مورد استفاده شما تعیین شده است.

برخی از صرافی‌ها و بروکرها برای حساب‌های معاملاتی کوچکتر و آنهایی که تحمل ریسک کمتری دارند، ازمیکرو لات استفاده می‌کنند. میکرو لات معادل 1000 واحد از یک ارز است. یک مینی لات یا لات کوچک 10000 واحد از ارز پایه شما و یک لات استاندارد 100000 واحد است.

پیپ (pip) چیست؟

پیپ (pip) مخفف عبارت «درصد در نقطه» یا «نقطه بهره قیمت» با معادل انگلیسی «percentage in point» یا «price interest point» است. پیپ معیاری است که تغییر یک جفت ارز در بازار فارکس را نشان می‌دهد. پیپ کوچک‌ترین مقداری است که ارز مظنه قادر به تغییر است.

ترید در فارکس چطور کار می‌کند؟

از آنجایی که نرخ مبادله همیشه در نوسان است، ارزها در برابر یکدیگر مبادله می‌شوند. اگر یک ارز را از زمانی که قیمت کمتری دارد خریداری کنید و بعد از افزایش قیمت آن را بفروشید، از این طریق درآمد کسب خواهید کرد. تریدرها از نمودارها برای بررسی حرکات مالی بازار استفاده می‌کنند. از آنجایی که بیشتر معاملات فارکس با جفت ارزها انجام می‌شود، نیازی به داشتن تمامی ارزها نیست.

چه چیزی باعث محبوبیت ترید ارزها شده است؟

تجارت ارز به سه دلیل محبوب است. دسترسی به بازار آسان است، چالش برانگیز است و می‌توانید پول زیادی بسازد. مشکل این است که بسیاری از تریدرها بدون آگاهی از خطرات این بازار، معاملات را شروع می‌کنند. درست مانند هر سرمایه گذاری دیگر، در این سرمایه گذاری نیز ممکن است پول زیادی از دست دهید.

یادگیری اصول اولیه ترید در فارکس در معاملات ارزی به خودی خود پیچیده نیست؛ اما ساختن استراتژی شخصی و اجرای آن داستان متفاوتی است. برای رسیدن به اهداف خود صبر و تمرین زیادی لازم است. مقالات و برنامه‌های کاربردی بسیاری وجود دارد که به شما در معاملات ارزها کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

آیا بروکر و صندوق پوشش ریسک می‌تواند بازار فارکس دستکاری کند؟

یک استراتژی معاملاتی ساده و سودبخش

پیپ در فارکس چیست؟

راهنمای استفاده از سیگنال فارکس

 

امتیاز دهید