نگرانی سرمایه‌گذاران از تورم با سیاست جدید اوپک پلاس

وضعیت قیمت نفت

اخبار امروز را با تعطیلی بازار چین آغاز می کنیم.امروز بازارهای مالی این کشور به علت جشنواره ملی چینگ مینگ تعطیل است. اما در ساعات 10:45 تا 11:25 سه شاخص مهم برای یورو مربوط به کشورهای آلمان، اسپانیا و فرانسه منتشر خواهد شد. دوستانی که روی یورو ترید میکنند، باید به نتایج این شاخص ها توجه داشته باشند. بعد از ظهر امروز نیز داده های بخش تولید ایالات متحده منتشر خواهند شد. پیش بینی ها حاکی از کاهش عدد این شاخ و به طبع تضعیف کوتاه مدت دلار است.اما برای دوستانی که روی دلار استرالیا ترید میکنند صبحِ فردا، روز مهمی است. ساعت 8 صبح فردا نرخ بهره بانکی این کشور در یک جلسه مهم اعلام خواهد شد.

بازارهای مالی متاثر از سیاست های جدید اوپک پلاس

اما امروز خبر مهم و تاثیرگذار روی بازار های مالی، جلسه اوپک پلاس است. طبق اعتقاد خیلی از کارشناسان کشورهای اوپک پلاس، قصد دارند میزان تولید نفت خود را کاهش دهند. همانطور که می دانید با کاهش میزان تولید، قیمت نفت رشد خواهد داشت و حتی می توان گفت احتمال افزایش 10 دلاری برای نفت در ماه آوریل دور از ذهن نیست. اگر چه یک پالایشگاه بزرگ در کربلا افتتاح شده، اما عربستان سعودی از ماه می تولید نفت خود را 500000 بشکه در روز کاهش خواهد داد. الجزایر، امارات و روسیه نیز تولید نفت خود را کاهش خواهند داد.

مخالفت آمریکا با کاهش تولید نفت

از طرفی آمریکا با کاهش تولید موافق نیست. چون به طور سنتی هر وقت اوپک پلاس تولید را کاهش می دهد، نفت و بنزین در آمریکا کاهش پیدا می کند. به همین دلیل به شدت مخالف هر گونه کاهش شدید در تولید در بازارهای انرژی است. البته روند کاهش تولید از سال گذشته و با شروع جنگ اوکراین آغاز شده بود. با این حال باید دید میزان رشد قیمت نفت تا چه میزان خواهد بود و چقدر روی فارکس تاثیر میگذارد؟ هم‌ اکنون شاهد رشد 5 درصدی قیمت نفت خام هستیم.

منبع: FOREXFACTORY.COM

امتیاز دهید