بررسی وضعیت بازارهای آسیا

بازارهای آسیا

سهام های آسیا علیرغم کم شدن سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، نشانه‌های متفاوتی از خود نشان می‌دهند. سهام‌های چین با تاثیر از داده‌های ضعیف PMI زیان قابل قبولی را نشان می دهد. انتظار می رود پس از اعلام کاهش بیشتر تولید اوپک پلاس، قیمت نفت تا 100 دلار افزایش یابد. بازارهای حوزه آسیا نتوانسته‌اند از انتظارات فزاینده برای سیاست پولی ثابت توسط فدرال رزرو برای نشست سیاستگذاری ماه مه خود سرمایه گذاری کنند. پنجمین رقم متوالی PMI ایالات متحده به زیر 50 ترس از رکود اقتصادی و پیش بینی افزایش نرخ بیکاری را تشدید کرده است.

|at_cta_form|

ترس از رکود در اقتصاد ایالات متحده احتمالاً با تصمیم ثابت نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برطرف می شود. شاخص دلار آمریکا (DXY) با موانعی برای افزایش خود به بالای 102.20 مواجه است. در همین حال، معاملات آتی S&P500 در اولین جلسه اروپا زیان اسمی را نشان می دهد، با این حال، جو بازار کاملا مثبت است. در زمان انتشار این داده‌ها، Nikkei225  ژاپن 0.31٪ افزایش یافت،ChinaA50 0.46٪  افت کرد، Hang Seng  تقریبا 1٪ سقوط کرد و KOSPI 0.31٪  جهش کرد.

سهام چین زیان قابل قبولی را نشان می دهد زیرا تاثیر داده‌های ضعیف PMI تولید Caixin هنوز محو نشده است. داده های اقتصادی به 50.0 رسیده است که کمتر از اجماع 51.7 و انتشار قبلی 51.5 است. اقتصاد چین با وجود برچیدن کنترل‌های همه‌گیر و حمایت از اقدامات پولی و غیر پولی، در حال احیا است. قیمت نفت نیز در روز سه شنبه همچنان بالای 80 دلار باقی ماند. اعلام کاهش بیشتر تولید توسط اوپک پلاس برای ایجاد تعادل در نفت، انتظارات برای قیمت نفت در سه ماهه آینده را به 100 دلار کاهش داد.

منبع: www.fxstreet.com

5/5 (1 امتیاز)