معرفی بروکر فیبوگروپ (FIBO Group)

فیبوگروپ

اگر در جست و جوی بهترین بروکر فارکس هستید قطعا بروکر فیبوگروپ یکی از آن هاست. این کارگزاری مطرح که از سال 1998 شروع به فعالیت کرده است دفاتر زیادی در سرتاسر کشورهای دنیا دارد. در ادامه به معرفی مفصل تر بروکر فیبوگروپ میپردازیم.

فیبوگروپ چیست؟

هلدینگ بین المللی فیبوگروپ با بیش از 24 سال سابقه فعالیت (از سال 1998) یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در عرصه بازار فارکس می باشد. مجموعه شرکت های فیبوگروپ به دلیل شفافیت در عملکرد، برندی خوشنام در میان کارگزاران فارکس به حساب می آیند. شرکت FIBO Group Ltd با مجوز شماره SIBA/L/14/1063 در ویرجین آیلندز بریتانیا به ثبت رسیده است. گروه شرکت‌های Fibo از زمان آغاز به کار خود توانسته خدمات خود را در کشورهای دیگر نیز گسترش دهد. بروکر فیبوگروپ دارای دفاتر متعددی در میان بهترین کشورهای با پشتوانه مالی بالا است. دفاتر آن در مونیخ، وین، آلماتی، لیماسل و شانگهای واقع شده‌اند که مراکز تجاری پر جنب و جوش اقتصاد جهان هستند و اهرم عملیاتی مورد نیاز بسیاری از فعالیت ها را نیز فراهم می‌کنند.

اطلاعات کلی بروکر FIBO Group

نام بروکر  فیبوگروپ | FIBO Group
سال تاسیس 1998
دفتر مرکزی شانگهای
رگوله BaFin،FCA،CYSEC،FSC
حداقل واریزی 0 دلار
پلتفرم های معاملاتی Ctrader و متاتریدر 4 و 5
حساب اسلامی دارد
روش های واریز وجه سیستم های الکترونیک پرداخت و کریپتوکارنسی ها

انواع نمادهای معاملاتی در بروکر فیبوگروپ

بعد از افتتاح حساب بروکر فیبوگروپ طیف وسیعی از ابزارها و نمادهای معاملاتی را در اختیار خواهید داشت که تقریبا نیاز هر تریدری را برطرف می کند. این نمادهای معاملاتی به صورت زیر هستند:

  • فارکس: 60 جفت ارز فارکس را می توانید معامله کنید.
  • فلزات: طلا، نقره و مس.
  • کالاها: امکان معامله 8 کالا از جمله نفت خام، گاز، گازوئیل، نفت کوره، ذرت، سویا، گندم و شکر.
  • شاخص ها: شما می توانید 8 شاخص از جمله شاخص داوجونز، نزدک و شاخص بورس های ژاپن، آلمان، انگلیس و همچنین شاخص دلار را معامله کنید.
  • کریپتوکارنسی ها: 9 رمز ارز شامل بیتکوین، اتریوم، لایتکوین، دش، زی کش، بیتکوین کش، ریپل، مونرو و اتریوم کلاسیک.

رگولاتوری

میزان امنیت و قانونی بودن یک بروکر بسیار حائز اهمیت است. اگر شما در این مورد تحقیقات کافی انجام ندهید ممکن است کل سرمایه تان را از دست بدهید. میزان امنیت یک بروکر را می‌توان از طریق رگولاتوری ها وسازمان‌هایی که آن را تائید کرده اند سنجید. کارگزاری فیبوگروپ دارای رگوله CySEC قبرس است. تمامی بروکرهایی که رگوله CySEC را دارند قادرند تا سقف ۲۰،۰۰۰ یورو به هر سرمایه‌گذار غرامت پرداخت نمایند.

معرفی بروکر فیبوگروپ

این بروکر همچنین توانسته رگوله FSC را نیز دریافت نماید.

معرفی بروکر فیبوگروپ

FSC (Financial Services Commission) یک مجوز معتبر از کمیسیون خدمات مالی در جزایر ویرجین بریتانیا است. 

انواع حساب فیبوگروپ

اگر بخواهیم حساب های موجود در این بروکر را بر اساس میزان کمیسیون دست بندی کنیم به دو دسته زیر می‌رسیم:

بدون کمیسیون:

  • حساب سنتی
  • حساب فیکس (Fixed)
  • حساب NDD بدون کمیسیون

حساب های کمیسیون دار:

  • حساب NDD
  • حساب cTrader NDD
  • حساب MT5 NDD

1. حساب MT4 Cent

حداقل سپرده صفر
نمادهای معاملاتی 38 جفت ارز
ارز پایه USD و Gold
اسپرد  از 0.6 پیپ
مارجین کال 20 درصد
لوریج 1:1000 _ 1:1
کمیسیون ندارد

2. حساب MT4 Fixed فیبوگروپ

حداقل سپرده 50 دلار
نمادهای معاملاتی  CHF, GBP, USD, EUR, RUR
ارز پایه متغیر نسبت به جفت ارز
اسپرد ثابت از 2 پیپ
مارجین کال 20 %
لوریج 1:200 _ 1:1
کمیسیون ندارد

3. حساب MT4 NDD No Commission

حداقل سپرده 50 دلار
نمادهای معاملاتی 45 جفت ارز
ارز پایه USD, EUR, GOLD, BTC, ETH
اسپرد از 0.8 پیپ
مارجین کال 50 %
لوریج 1:400 _ 1:1
کمیسیون صفر پیپ

در سه نوع حساب بالا شما فقط اسپرد پرداخت می کنید و کمیسیون اضافی نمی پردازید. در حساب Cent بالانس و سود و زیان بر اساس سنت آمریکا نمایش داده می شود (هر دلار 100سنت). این نوع حساب مناسب دوستان تازه وارد و با سرمایه کم می باشد. حساب Fixed Spread یا اسپرد ثابت تا 4 رقم اعشار قیمت گذاری می شود و اسپردها در آن همیشه ثابت است. در این نوع حساب اسپردها بالاتر از سایر حساب ها است و در عوض در تمام طول مارکت بدون تغییر میماند.

4. حساب MT4 NDD فیبوگروپ

حداقل سپرده 50 دلار 
نمادهای معاملاتی 32 جفت ارز
ارز پایه USD, EUR, GOLD
اسپرد  شناور از صفر پیپ
مارجین کال 50 %
لوریج 1:400 _ 1:1
کمیسیون 0.003% از حجم معامله

5. حساب MT5 NDD

حداقل سپرده 1000 دلار
نمادهای معاملاتی 42 نماد
ارز پایه USD
اسپرد متغیر از 100 تا 500
مارجین کال 50 %
لوریج 1:400 _ 1:1
کمیسیون شناور از صفر پیپ

6. حساب cTrader NDD

حداقل سپرده 50 دلار
نمادهای معاملاتی 41 جفت ارز
ارز پایه USD , EUR
اسپرد شناور از صفر پیپ
مارجین کال 20 %
لوریج 1:400 _ 1:25
کمیسیون 0.003 % از حجم معامله

در سه حساب بالا اسپردها پایین است اما علاوه بر اسپرد ، کمیسیون هم دریافت می شود. این نوع حساب در اکثر بروکرها با نام حساب ECN نیز شناخته می شود.

انواع حساب معاملاتی

پلتفرم های فعال فیبوگروپ

حساب های مناسب ترید این بروکر با توجه به پلتفرم های متفاوت فیبوگروپ از متاتریدر 4 ، متاتریدر 5 و CTrader استفاده می کنند و هر دو ترمینال MT4 و MT5 دارای مجوز MetaQuotes هستند.از سوی دیگر cTrader نیز یک جایگزین محبوب برای MT4 محسوب می شود که توسط Spotware.multimedia ایجاد شده است. تمامی پلتفرم های فیبوگروپ از طریق پروتکل های ECN متصل می شوند که بهترین قیمت گذاری را دارند.

حساب اسلامی FIBO Group

برخی از مسلمانان معتقدند که وجود هزینه های سوآپ هنگام معاملات فارکس نوعی رباست و حرام تلقی می‌شود. برای رفع این مشکل برخی از کارگزاری‌‌ها حساب اسلامی ارائه می‌دهند. بروکر فیبوگروپ نیز بر روی یکی از حساب های خود (حساب فیکس متاتریدر 4) امکان تبدیل به حساب اسلامی را دارد. دقت داشته باشید که چهارشنبه‌ها در این نوع حساب سوآپ آزاد و در هر لات برابر 50 الی 250 دلار بسته به جفت ارز انتخابی متغیر است.

حساب دمو در بروکر فیبوگروپ چیست؟

از آنرجایی که در بازارهای مالی مستقیما با پول سر و کار دارید اشتباهات شما ممکن است برایتان گران و به بهای از دست رفتن کل سرمایه تان تمام شود. بنابراین برای رفع این مشکل نیاز است تا مدتی را در حساب های آزمایشی یا دمو آزمون و خطا انجام دهید. شما با افتتاح حساب دمو بروکر فیبوگروپ می‌توانید به صورت کاملا رایگان آموخته های خود را پیاده سازی کنید. پس از این که توانستید به مهارت کافی برسید می‌توانید به سراغ معاملات واقعی بروید.

کپی تریدینگ در فیبوگروپ چیست؟

کپی تریدینگ در فیبوگروپ

با وجود افزایش روز به روز قیمت دلار تمایل افراد برای سرمایه گزاری در بازارهای بین المللی و داشتن درآمد دلاری افزایش یافته است. اما برخی از این افراد فرصت و وقت کافی برای آموزش در بازار فارکس ندارند. بنابراین این افراد ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در اختیار یک تریدر حرفه ای قرار دهند تا با آن معامله کند و به آن ها سود برساند. این قابلیت در قالب کپی تریدینگ شناخته می‌شود. در این نوع حساب ها فرد حساب خود را به حساب تریدر متصل کرده و پس از آن تمامی اقدامات آن معامله گر بر روی حسابش اعمال می‌شود. کپی ترید در فیبوگروپ با نام حساب PAMM شناخته می‌شود و برای دسترسی به آن کافیست پس از ثبت نام وارد بخش سرمایه گزاری شوید. افتتاح حساب سرمایه گزاری را انتخاب و پس از آن واریز وجه، معامله گر مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از پایان دوره انتخاب شده بر اساس تفق قیلی میزان سود و زیان بین شما و آن فرد تقسیم می‌شود.

حداقل سرمایه لازم برای افتتاح حساب در FIBO Group چقدر است؟

حداقل سرمایه لازم برای افتتاح حساب در یک بروکر بسته به میزان مهارت و سرمایه اولیه کاربر متفاوت است. در حساب سنتی شما حتی با 1 دلار هم امکان افتتاح حساب دارید. در سایر اکانت های این بروکر به جز MT5 NDD می‌توانید با 50 دلار هم افتتاح حساب انجام دهید. حداقل سرمایه مورد نیاز در اکانت MT5 NDD، 1000 دلار است.

وبسایت بروکر فیبوگروپ

از آن جایی که سایت این کمپانی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند ثبت نام در آن بسیار آسان است بر ای این کار وارد سایت فیبو شوید:

FIBOGroup.COM

حال در بالای صفحه بر روی افتتاح حساب معاملاتی کلیلک کنید و در صفحه باز شده نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و کد کشور خود را انتخاب کنید. با زدن دکمه ایجاد حساب اکانت شما با موفقیت ایجاد می‌شود.

واریز و برداشت های فیبوگروپ

فیبوگروپ

واریز و برداشت در بروکر فیبوگروپ گروه از طریق راه­های زیر امکان پذیر است:

  1. سیستم­های پرداخت الکترونیکی مثل Neteller, Webmoney و Skrill
  2. ارزهای دیجیتالی
  3. بانک های اینترنتی  QIWI, SKRILL, NETELLER, QIWI RUB

اسپرد ها ، لوریج و کمیسیون

در سه نوع حساب MT4 fixed, MT4 NDD no commission و MT4 cent شما فقط اسپرد پرداخت می کنید و کمیسیون اضافی نمی پردازید. در این سه حساب لوریج یا اهرم به ترتیب 1:400، 1:200 و 1:1000 می باشد. حساب Fixed یا اسپرد ثابت تا 4 رقم اعشار قیمت گذاری می شود و اسپردها در آن همیشه ثابت است. در این نوع حساب اسپردها بالاتر از سایر حساب ها است و در عوض در تمام طول مارکت بدون تغییر هستند. در 3 حساب دیگر یعنی MT4 NDD, MT5 NDD, CTrader NDD میزان لوریج 1:400 است. در این سه حساب اسپردها پایین است اما علاوه بر اسپرد ، کمیسیون هم دریافت می شود و قابلیت اسلامی شدن ندارند. این نوع حساب در اکثر بروکرها با نام حساب ECN نیز شناخته می شود.

نحوه پشتیبانی در FIBO Group چگونه است؟

پشتیبانی FIBO Group

طبیعتا بهترین بروکر فارکس هم که باشید بدون داشتن یک پشتیبانی قوی و خوب مشتریان شما راضی نخواهند بود. بروکر فیبوگروپ پشتیبانی خوشنامی ندارد. هرچند این پشتیبان در ۵ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته در سایت این بروکر در دسترس است اما چند سال پیش یک تصویر از گفتگوی نامناسب پشتیبان فارسی این بروکر با یکی از مشتریان منتشر شد که باعث تعجب بود. امیدواریم این بروکر روی پشتیبان‌های فارسی خود دقت بیشتری به خرج دهد. این بروکر پشتیبان تلگرامی ندارد و پشتیبانی آن از طریق سایت، کابین شخصی و ایمیل در دسترس است.

ایمیل: farsi@fibogroup.com

خدمات بروکر FIBO Group

شما با افتتاح حساب می‌توانید علاوه بر یک تقویم اقتصادی خوب به ویدیوهای آموزشی این بروکر نیز دسترسی پیدا کنید. شایان به ذکر است این بروکر آموزش‌های خود را در یوتیوب نیز آپلود کرده است و معامله‌گران تازه‌کار می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، هرچند در کل باید بگوییم که آموزش‌های این بروکر خیلی قوی نیست و زیاد روی آن‌ها حساب باز نکنید.

مزایای بروکر فیبوگروپ

  • سابقه طولانی
  • اعتبار بالا و رگولاتوری FSC و CySec
  • حساب های معاملاتی متنوع
  • حداقل واریزی مناسب برای افتتاح حساب
  • اسپردهای مناسب
  • گارانتی استاپ لاس در حساب استاندارد
  • نحوه افتتاح حساب آسان
  • دارای پلتفرم cTrader

معایب بروکر فیبوگروپ

  • امکان خرید و فروش سهام کمپانی های بزرگ وجود ندارد.
  • پشتیبانی فارسی آن عملکرد تقریبا ضعیفی داشته است.
  • دارای برخی از مشکلات نموداری است.
  • رسیدگی به درخواست های مالی 2 الی 3 روز زمان می‌برد.

سخن پایانی

افزایش قیمت دلار و بی ارزش شدن ریال ایران باعث شده است که اکثر افراد به دنبال راهی برای کسب درآمد دلاری باشند. فعالیت در بازارهای بین المللی مانند فارکس همان راهکار مناسب برای داشتن درآمد دلاری است. گام اول برای این کار افتتاح حساب در یک بروکر معتبر است. بروکر فیبوگروپ جز بروکرهای مطرحی است که به ایرانیان خدمات می‌دهد و می‌توانید با افتتاح حساب در آن فعالیت خود را در این بازار شروع کنید. اگر قصد دارید از همان ابتدای امر به سود برسید می‌توانید از کانال سیگنال فارکس ما که در آن سیگنال های اسکلپ طلا به اشتراک گذاشته می‌شود، استفاده کنید. همپچنین با استفاده از ویدئوی های آموزش فارکس ما همه مفاهیم پایه‌ای که برای فعالیت نیاز دارید در کمتر از 3 ساعت آموزش ببینید.

برخی دیگر از بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان: