چطور یک تریدر فارکس شویم؟

سیگنال فارکس

به صورت کلی پاسخ به این سوال زیاد سخت نیست؛ هر کسی با کمی پول و صبر می‌تواند تریدر فارکس شود؛ اما این به این معنا نیست که این کار ساده است. برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق و انجام معاملات پرسود مهارت و صبر نیاز است. از طرفی محدود کردن ضرر و در عین حال شناسایی معامله‌های خوب با ریسک پایین منجر به کسب سود می‌شود.

با وجود اینکه ورود به بازار فارکس کار پیچیده‌ای نیست؛ اما برای موفقیت چند مورد را باید رعایت کنید. ورود عجولانه و بدون کسب اطلاعات به بازار فارکس، خیلی سریع سرمایه شما را در معرض ریسک قرار می‌دهد. در این مقاله، مراحل تبدیل شدن به یک تریدر فارکس را بررسی می‌کنیم.

سرمایه معاملاتی

تریدرهای فارکس به دلیل وجود امکان معامله با مارجین، نیازی به سرمایه زیادی برای معامله ندارند. به صورت میانگین یک بروکر فارکس متوسط برای افتتاح حساب و شروع معامله حداقل به 300 دلار نیاز دارد.

برخی معتقدند که بهتر است معامله را با 1,000 دلار شروع کنید. این عدد ممکن است برای افراد تازه کار کمی بالا به نظر برسد؛ به همین دلیل بهتر است با سرمایه‌ای معاملات را شروع کنید که توانایی از دست دادن آن را داشته باشید. نباید بر روی کل این مبلغ ریسک کنید.‌ بلکه سعی کنید چند معامله کوچک انتخاب کنید؛ تا در صورتی که یکی از معاملات شما دچار ضرر شد همه سرمایه خود را از دست ندهید.

راهنمای ورود به آلپاری

هدف گذاری بخشی ضروری از معاملات فارکس است؛ زیرا عملکرد و درآمد اغلب از ماه به ماه متفاوت است. برخی از تریدرهای حرفه‌ای دوست دارند اهداف بلند مدت تعیین کنند و با انجام معاملات در مقادیر کمتر، ریسک را به حداقل برسانند.

استفاده از یک حساب آزمایشی یا دمو

حساب دمو یا آزمایشی معاملات فارکس یک حساب معاملاتی با پول انحصاری در آن است که به بازار زنده متصل است. معاملات را می‌توان در زمان واقعی قرار داد که نشان می‌دهد اگر پول واقعی باشد چه مقدار ضرر خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که قبل از اینکه حتی 1 سنت معامله کنید، به تمرین نیاز دارید. استفاده از یک حساب آزمایشی یا دمو به شما این امکان را می‌دهد که بدون فشار معامله کنید.

نحوه انجام معاملات فارکس قبل از معامله زنده

جدای از تمرین، ممکن است بخواهید از یک استاد آموزش فارکس یا کتاب‌های فارکس و استراتژی‌های معاملاتی کمک بگیرید. به عنوان یک تریدر، باید سبک و ایده‌های معاملاتی خود را توسعه دهید؛ اما در ابتدا داشتن دستورالعمل‌ها و توصیه‌های حرفه‌ای می‌تواند کمک زیادی به سبک معاملاتی شما کند. به یاد داشته باشید که بازار فارکس در روزهای اولیه دلهره آور است و برخی راهنمایی‌ها واقعا می‌تواند کمک کننده باشد.

تریدرهای جدید بهتر است مطالعه استراتژی‌ها یا دریافت مشاوره در مورد معامله فارکس را از یک مربی یا کتاب راهنما در نظر بگیرند. درست است که توسعه ایده‌ها و سبک‌های معاملاتی ایده جذابی است؛ اما در شروع کار بهتر است از یک استاد یا مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید.

چگونه تریدرها در جریان روندها سود می‌کنند؟

قبل از اینکه بخواهید در معاملات زنده و با پول واقعی معامله کنید، باید بتوانید به طور سودآور در حساب دموی خود معامله کنید. سابقه شما در تمرین باید حداقل ۳ ماه و در بهترین حالت ۶ ماه باشد.

پس از انجام اولین معامله سودآور معمولا تحریک می‌شوید تا معاملات بیشتری را انجام دهید؛ اما تجربه در معاملات فارکس اهمیت بالایی دارد. نباید به این موضوع بی‌توجهی کنید؛ بلکه باید با تلاش و تمرین مهارت خود را در معاملات افزایش دهید.

آیا معامله شما در مسیر درستی قرار دارد؟

پس از چندین ماه تمرین و دریافت آموزش‌های لازم فارکس و سودآوری مداوم، اکنون زمان شروع معاملات زنده فرا رسیده است. وقتی معاملات زنده را شروع می‌کنید، متوجه خواهید شد که معامله با پول واقعی اندکی متفاوت است. اما اگر به همان شیوه‌هایی که قبلاً هنگام معامله با حساب آزمایشی از آنها استفاده کرده بودید پایبند باشید، موفق خواهید شد.

چگونه معامله فارکس را به صورت رایگان شروع کنیم؟

به صورت کلی نمی‌توان بدون هیچ سرمایه‌ای معاملات فارکس را شروع کرد، اما برای افتتاح یک حساب آزمایشی و تمرین نیازی به سرمایه واقعی ندارید. این حساب‌ها که به عنوان «معامله کاغذی (paper trading)» نیز شناخته می‌شوند، به شما در توسعه استراتژی‌های معاملاتی کمک خواهد کرد. در عین حال به شما این امکان را می‌دهد تا با نرم‌افزار و نحوه کار بروکر آشنا شوید.

جمع بندی

بازار فارکس به شما این فرصت را می‌دهد که در برنامه خود فرصت‌های معاملاتی را به صورت شبانه روزی بررسی کنید. علاوه بر این، سرمایه اولیه نسبتاً کم است و می‌توانید تعیین کنید که چه میزان در یک معامله یا لوریج درگیر باشد، و این موضوع به شما انعطاف بیشتری می‌دهد.

به خاطر داشته باشید که با توجه به ماهیت پرنوسان این بازار، تضمینی وجود ندارد که بتوانید همواره سود کنید. تریدرهای باهوش، آگاه، با تجربه و حتی مبتدیان معاملات فارکس در صورت پیروی از چند اصل ساده که در بالا توضیح داده شد، شانس بیشتری برای سود خواهند داشت.

امتیاز دهید