بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس (بخش سوم)

روزانه فارکس

در بازار بزرگ فارکس با وجود اهرم‌های بالا، اشتباهاتی مشترکی بین تریدرها وجود دارد که می‌تواند منجر به از دست رفتن سرمایه شود. در دو بخش قبلی مقاله ی بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس برخی از آنها را بررسی کردیم. در ادامه نیز به تاثیر اخبار و فاندامنتال در انجام معاملات و معامله بدون برنامه می‌پردازیم.

|at_cta_form|

تلاش برای پیش بینی اخبار

بسیاری از جفت ارزها در پی انتشار اخبار اقتصادی برنامه ریزی شده به شدت دچار نوسان می‌شوند. پیش‌ بینی جهت حرکت جفت و باز کردن پوزیشن معاملاتی قبل از انتشار اخبار، راهی آسان برای کسب سود به نظر می‌رسد؛ اما این باور اشتباه است.

در لحظات اولیه پس از انتشار خبر، اسپرد بین قیمت خریدر و فروش اغلب بسیار بیشتر از حد معمول است. ممکن است نتوانید نقدینگی مورد نیاز برای خروج از موقعیت خود را با قیمتی که می‌خواهید پیدا کنید.

سعی کنید به جای پیش بینی تاثیر اخبار بر بازار، استراتژی داشته باشید که شما را پس از انتشار خبر وارد معامله کند.

انجام معاملات متعدد مرتبط

شاید شنیده باشید که تنوع خوب است. تنوع بخشی استراتژی است که به دانش، تجربه و آنچه که معامله می‌کنید بستگی دارد. اگر به تنوع اعتقاد دارید، ممکن است بخواهید به جای یک معامله، چندین معامله روزانه فارکس را همزمان انجام دهید؛ زیرا باور دارید این کار ریسک شما را پخش می‌کند. این احتمال وجود دارد که شما در واقع ریسک را افزایش دهید.

اگر در چندین جفت فارکس یک برنامه معاملاتی مشابه مشاهده کردید، احتمال زیادی وجود دارد که این جفت‌ها به یکدیگر وابسته باشند. به همین دلیل است که شما تنظیمات یکسانی را در هر یک مشاهده می‌کنید.

وقتی جفت‌ها به یکدیگر متصل‌اند این احتمال وجود دارد که با هم حرکت کنند؛ در نتیجه یا در تمامی این معاملات موفق خواهید بود یا ضرر خواهید کرد. اگر در این معاملات ضرر کنید، با انجام چند معامله متعدد، ضرر خود را چند برابر کردید.

معامله بر اساس داده‌های فاندامنتال یا اقتصادی

درگیر اخبار روزانه شدن یا ایجاد یک سوگیری بر اساس یک مقاله آسان است. زمانی که شما در حال انجام معامله روزانه هستید، چشم انداز فاندامنتال بلند مدت بی ربط است. تنها هدف شما این است که استراتژی خود را پیاده سازی کنید، مهم نیست که در کدام جهت معامله کنید.

به یاد داشته باشید که سرمایه گذاری‌های بد ممکن است به طور موقت افزایش یابند و سرمایه گذاری‌های خوب ممکن است در کوتاه مدت کاهش یابند.

معمولا فاندامنتال مطلقاً هیچ ارتباطی با حرکات کوتاه مدت قیمت ندارند و استفاده از تحلیل فاندامنتال باعث می‌شود که بر مفاهیم اشتباه تمرکز کنید. هرگونه سوگیری بلند مدت ممکن است شما را از برنامه معاملاتی خود منحرف کند.

معامله بدون برنامه

طرح معاملاتی یک سند مکتوب است که استراتژی شما را مشخص می‌کند و تعریف می‌کند که چگونه، با چه چیزی و چه زمانی معامله روزانه فارکس خود را انجام دهید. طرح شما باید قوانین مدیریت ریسک شما را مشخص کند و دقیقاً نحوه ورود و خروج از معاملات را برای معاملات برنده و بازنده مشخص کند.

اگر این نکات شبیه به هشدارهای مربوط به قمار به نظر می‌رسد، به این دلیل است که معاملات بازار فارکس و سایر بازارهای مالی، شباهت‌هایی به قمار دارد، به همین دلیل باید مراقب نشانه‌ها باشید.

برنامه ریزی و اجرای هر چیزی به صبر، مهارت و نظم نیاز دارد. همانطور که در معاملات روزانه فارکس پیش می‌روید، باید به عقب برگردید و با گذشت زمان برنامه خود را تنظیم کنید. با تغییر پوزیشن‌های مالی و شخصی شما، اجرای استراتژی‌های مختلف در زمان‌های مختلف برای شما مفید خواهد بود. با این حال، این 10 اقدام احتیاطی باید شما را در مهارت‌ها و برنامه‌های در حال تکامل راهنمایی کند.

امتیاز دهید