بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس (بخش دوم)

اشتباه فارکس

در بازار فارکس نیز مانند سایر بازارهای مالی برخی تریدهای تازه‌ کار در معاملات خود اشتباه هایی می‌کنند که اکثرا بین بسیاری از آنها مشترک است. در بخش قبلی این مقاله به بررسی اهمیت نرخ برنده و ریسک به ریوارد پرداختیم و دانستیم که ایده‌ال ترین حالت برای معامله، نرخ برنده بیش از 50 درصد و نسبت ریسک به ریوارد بیشتر از 1.25 است. علاوه بر آن اهمیت استفاده از استاپ لاس و انتخاب بروکر را بررسی کردیم و آموختیم که میانگین کم کردن همیشه راه امنی برای کاهش ضرر نیست. در ادامه به بررسی چند اشتباه رایج دیگر می‌پردازیم.

سیگنال فارکس

ریسک کردن بیش از چیزی که توانایی از دست دادن آن را دارید

بخش کلیدی استراتژی مدیریت ریسک در این است که مشخص کنید چه میزان از سرمایه خود را می‌خواهید در هر معامله ریسک کنید. تردیرهای روزانه در حالت ایده آل باید کمتر از 1-2 درصد سرمایه خود را در هر معامله منفرد به خطر بیاندازند. این بدان معناست که سفارش حد ضرر در صورتی که بیش از 1-2 درصد یک معامله در معرض ریسک باشد، معامله را متوقف می‌کند.

در نتیجه حتی اگر چندین معامله را پشت سر هم از دست بدهید، تنها مقدار کمی از سرمایه شما از دست خواهد رفت. در عین حال، اگر در هر معامله برنده بیش از 1 درصد کسب کنید، ضرر شما جبران می‌شود.

یکی دیگر از جنبه‌های مدیریت ریسک، کنترل ضررهای روزانه است. لازم به ذکر است که حتی با 1 درصد ریسک در هر معامله، می‌توانید مقدار قابل توجهی از سرمایه خود را در یک روز از دست بدهید.

شما باید درصدی را برای مقداری تعیین کنید که ممکن است در یک روز از دست بدهید. اگر می‌توانید 3 درصد ضرر را در یک روز تحمل کنید، می‌توانید معامله و استاپ لاس خود را بر این اساس تنظیم کنید.

بررسی 10 اشتباه اجتناب‌پذیر تریدرهای روزانه فارکس (بخش اول)

معاملات روزانه ممکن است به یک اعتیاد تبدیل شود. تنها با پولی که توانایی از دست دادن آن را دارید معامله کنید. به یاد داشته باشید که معاملات نباید با سرمایه‌ای انجام شود که در زندگی شما اهمیت بالایی دارد و توانایی از دست دادن آن را ندارید.

معامله با تمام دارایی خود (تلاش برای بدست آوردن دوباره سرمایه)

حتی اگر یک استراتژی مدیریت ریسک مناسب در اختیار داشته باشید، مواقعی وسوسه خواهید شد که آن را نادیده بگیرید و معاملاتی بسیار بزرگتر از حد معمول انجام دهید. دلایل انجام این کار زیاد است؛ اما ریسک بالایی به همراه دارد.

ممکن است در چندین معامله ضرر کنید و همین موضوع باعث شود بخواهید بخشی از ضرر خود را جبران کنید. از طرفی موفقیت در چند معامله به شما این حس را می‌دهد که امکان شکست در معاملات وجود ندارد. همیشه یک معامله وجود خواهد داشت که چنین بازده خوبی را نوید می‌دهد و شما را وسوسه می‌کند تا همه چیز را بر روی آن ریسک کنید. اگر بیش از حد ریسک کنید، مرتکب اشتباهات متعددی می‌شوید.

وقتی چنین احساسی سراغ شما آمد، به قانون ریسک 1-2 درصد در هر معامله و قانون ریسک 3 درصد در روز پایبند باشید. در برابر وسوسه جبران ضرر مقاومت کنید، به استراتژی مدیریت ریسک خود پایبند باشید و از وارد شدن به پوزیشن معاملاتی یا اضافه کردن به آن اجتناب کنید.

امتیاز دهید