ریزش قیمت نفت به دنبال ریسک گریزی

قیمت نفت

نفت خام در چهارمین روز معاملاتی نیز نزولی بود و به پایین‌ترین مقدار از 27 فوریه رسید. ترس از تورم بالاتر و افزایش نرخ بهره بر روی قیمت نفت تاثیر گذاشت. انتشار NFP ایالت متحده، واکنش روسیه به روابط ایالت متحده با بریتانیا و زیردریایی هسته‌ای استرالیا باعث شد قیمت نفت در محدوده 75.20 باقی بماند. فدرال رزرو در آخرین گزارش خود اشاره کرد که تجدید نظرهای اخیر به سمت بالا در داده های تورم همراه با سطوح بالاتر از حد انتظار تورم، تصویر آنچه را که به نظر می رسید در فشارهای قیمتی کاهش می دهد، تغییر داده است. لازم به ذکر است که سیگنال‌های متناقض روز گذشته از داده‌های اشتغال ایالات متحده باعث شد تا دلار آمریکا ضعیف باقی بماند و به نظر می‌رسد که به نوبه خود کف قیمت نفت را کاهش داده است.

|at_cta_form|

فدرال رزرو در آخرین گزارش خود اشاره کرد که تجدید نظرهای اخیر به سمت بالا در داده های تورم همراه با سطوح بالاتر از حد انتظار تورم، تصویر آنچه را که به نظر می رسید در فشارهای قیمتی کاهش می دهد، تغییر داده است. لازم به ذکر است که سیگنال‌های متناقض روز گذشته از داده‌های اشتغال ایالات متحده باعث شد تا دلار آمریکا ضعیف باقی بماند و به نظر می‌رسد که به نوبه خود کف قیمت نفت را کاهش داده است. بر عکس تحلیل بلومبرگ که نشان می‌دهد هزینه‌های مصرف کننده چین نشان از بازگشت قوی دارند اما محرک‌های بیشتر برای کشور چین و آمادگی ایالت متحده می‌تواند فضای بیشتری برای خرس‌های نفتی ایجاد کند. همچنین تزس‌های ژئوپلتیکی پیرامون پیشنهاد بودجه جو بایدن برای سال 2024 و مشارکت ایالت متحده با بریتانیا و استرالیا در ساخت زیر دریایی هسته‌ای وجود دارد.

S&P 500 در پایین‌ترین سطح ماهانه خود به صورت رنج است در حالی که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالت متحده از سطح چند روز پیش خود افزایش داد. در ادامه، معامله گران نفت باید به کاتالیزورهای ریسک و گزارش اشتغال ایالات متحده در ماه فوریه توجه کنند.

منبع: www.fxstreet.com

امتیاز دهید