پیشبینی قیمت دلار در سال 2023!

قیمت دلار

ولز فارگو می‌گوید، زمانی که اقتصاد ایالات متحده وارد رکود شود، سلطه جهانی دلار بر سایر ارزها در سال آینده کاهش خواهد یافت. علاوه بر این استراتژیست‌های بانک معتقدند، قیمت دلار آمریکا برای آخرین بار در هفته‌های آینده قبل از کاهش، رشد خواهد کرد.

گروهی از اقتصاددانان ولز فارگو نوشتند: دلار می تواند قبل از کاهش ارزش یک بار دیگر افزایش قیمت را تجربه کند. دلار آمریکا از ابتدای نوامبر تا حدودی درخشش خود را از دست داد و 6.7 درصد کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران به‌ طور فزاینده‌ای پذیرفته‌اند که فدرال‌رزرو می‌تواند با کاهش تورم از بالاترین سطح چهار دهه اخیر، سیاست انقباضی خود را کاهش دهد.

ولز فارگو انتظار دارد که دلار در آغاز سال آینده دوباره به حالت اول بازگردد. زیرا فدرال رزرو این انتظارات بازار را با پیشبرد افزایش نرخ برای اطمینان از کاهش تورم به سطح هدف 2 درصدی خود نادیده می گیرد.

پیشبینی اقتصاددانان در مورد قیمت دلار

اقتصاددانان این بانک گفتند: «فدرال رزرو احتمالاً در حال حاضر به موضع جنگ طلبانه خود در مورد سیاست پولی ادامه خواهد داد. ما بر این باوریم که فدرال رزرو بیشتر از قیمتی که بازارهای مالی برای آن قیمت گذاری شدند، نرخ بهره را افزایش خواهد داد. در واقع این افزایش بیشتر از نرخ بهره سایر بانک های مرکزی دیگر است.

آن‌ها افزودند «در مجموع، ما معتقدیم که شاخص ارزش تجاری دلار آمریکا می تواند تا پایان سه ماه اول سال 2023، 2 درصد از قیمت فعلی افزایش یابد. ولز فارگو هشدار داد که این افزایش کوتاه احتمالاً با یک دوره ضعف قابل توجه همراه خواهد شد. زیرا ترس های رکودی سرمایه گذاران را به هم می زند.

همچنین پیش بینی کردند که فدرال رزرو در اواخر سال آینده افزایش نرخ خود را کاهش خواهد داد. بنابراین این کار می تواند بر ارزش دلار تا سال 2024 تأثیر بگذارد.

تیم ولز فارگو می‌گویند:

“ما انتظار داریم فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره، سیاست‌های پولی را تسهیل کند.” با توجه به تفاوت‌های رشد و نرخ بهره که تا اوایل سال 2024 در برابر دلار آمریکا نوسان دارند، ما انتظار داریم که کاهش ارزش دلار شتاب بیشتری بگیرد و با ارزش تر شود. آن‌ها افزودند: “ما انتظار داریم دلار آمریکا تا پایان سال 2024 9.5 درصد کاهش یابد.”

منبع: markets.businessinsider.com

امتیاز دهید