تجزیه و تحلیل قیمت دلار

تحلیل شاخص دلار

دلار آمریکا روز سه ‌شنبه کاهش یافت و حرکت‌های قبلی را معکوس کرد، زیرا بازار اظهارات رئیس فدرال رزرو را غیرعادی تلقی کرد. علیرغم لفاظی‌های تندروانه پاول در واشنگتن در حالی که او تکرار کرد که بازگشت تورم به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو زمان می‌برد، دلار آمریکا به دلیل چشم‌انداز کاهش تورم در سال جاری کنار گذاشته شد. این امر بر اساس چشم انداز فاندامنتال و تکنیکال دیدگاه نزولی برای دلار در نظر دارد. زیرا بازار داده های مربوط به شاخص های اقتصادی مانند حقوق و دستمزد و بخش غیرکشاورزی را که در روز جمعه منتشر شد، هضم کرده است.چارت زیر شاخص قیمت دلار را در تایم فریم 1 ساعته نشان می‌دهد:

چارت دلار

همانطور که در چارت قابل مشاهده است، قیمت به سمت خط روند حمایت صعودی متمایل شده است، اما اکنون در پشت خط روند قبلی قرار دارد و انتظار می رود به عنوان یک خط روند مخالف عمل کند. شکست محدوده حمایتی 103.40 به معنای نزول بیشتر قیمت خواهد بود. پس از شکست این ناحیه شاخص به سمت 103 و 102 دلار حرکت خواهد کرد.

این موارد فرصت را برای ارزهایی مانند یورو برای افزایش قیمت بیشتر در این هفته ایجاد می کند: یورو در حال حاضر در برابر مقاومت اصلی خط روند قرار دارد، اما شکستن آن در روز آینده، تمایل صعودی را دوباره به جریان خواهد انداخت. در زیر چارت قیمتی یورو را مشاهده می‌کنید:

چارت یورو

منبع: fxstreet

امتیاز دهید