معاملات فارکس و ارز دیجیتال

معاملات فارکس و ارز دیجیتال

رفته رفته با تکامل دنیای مالی و بازارهای سرمایه گذاری، راه‌های جدیدی برای مدیریت، معامله و سرمایه‌گذاری پول ظاهر شده است. یکی از تغییرات عمده در دهه گذشته ظهور ارز دیجیتال یا رمز ارز بوده است. تا همین چند سال پیش اگر کسی مقابل شما از ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی صحبت می‌کرد احتمالا اولین باری بود که نام این دارایی دیجیتال به گوش شما می‌خورد. اما امروزه شرایط تغییر کرده و نه تنها در سایت‌های تخصصی به دارایی‌های دیجیتال اشاره شده؛ بلکه تقریبا هر کسی یک بار نام بیت کوین، اتریوم یا دیگر ارزهای دیجیتال را شنیده است.

این دارایی‌ها فاقد کنترل متمرکز هستند؛ اما امکان تراکنش با تقارن اطلاعاتی کامل را فراهم کرده و به عنوان یک واحد حساب در یک سیستم مالی دموکراتیک شده عمل می‌کند. هنگام انجام معامله CFD بر روی ارزهای دیجیتال، به طور موثر درباره حرکت قیمت دارایی حدس می‌زنید. ارزهای دیجیتال گاهی در برابر سایر ارزهای دیجیتال یا در برابر ارزهای فیات مانند دلار آمریکا (USD)، پوند بریتانیا (GBP) و یورو (EUR) جفت شده و یک جفت ارز فارکس – کریپتو را تشکیل می‌دهند.

|at_cta_form|

ارزهای دیجیتال (Cryptocurrency) که با نوسانات بالا شناخته می‌شود، گاهی اوقات تنها در یک روز افزایش یا افت قیمتی بالایی را تجربه می‌‌کند. از این رو باید همیشه از یک استراتژی مدیریت ریسک استفاده کنید و از معاملاتی که ممکن است سرمایه شما را در معرض خطر قرار دهد اجتناب کنید.

چطور با ارز دیجیتال معامله کنیم؟

رمز ارز یا کریپتوکارنسی، نوعی دارایی دیجیتالی و غیر متمرکز است. از ارز دیجیتال می‌توان برای خرید، فروش و سرمایه گذاری استفاده کرد. پتانسیل بالایی که این ارزها برای سرمایه گذاری دارند و رشد قیمتی آنها توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تریدرها را به این دارایی جدید جلب کرده است.

بین خرید و فروش ارزهای دیجیتال و معاملات CFD تفاوت وجود دارد. هنگام معامله ارزهای دیجیتال می‌توانید یک ارز دیجیتال را مستقیماً از یک صرافی خریداری کنید. برای نگهداری ارزهای دیجیتال می‌توانید از یک کیف پول استفاده کنید؛ که در این صورت باید برای انتقال ارزهای دیجیتال به این کیف پول کارمزد پرداخت کنید. علاوه بر این، باید ارز دیجیتال خود را بدون فراموش کردن رمز عبور ذخیره کنید؛ زیرا در صورتی که کد 12 رقمی خود را از دست دهید دیگر قادر به بازیابی ارزهای دیجیتال خود نخواهید بود.

چرا بروکر آلپاری انتخاب خوبی برای تریدرهای ایرانی است؟

معامله با ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرمی که از معاملات CFD پشتیبانی کند به شما این امکان را می‌‌دهد تا درباره تغییر قیمت یک دارایی پایه، بدون داشتن آن، حدس و گمان بزنید. شما در نتیجه تغییرات قیمت در دارایی پایه، سود کرده یا متحمل ضرر می‌شوید.

معاملات ارزهای دیجیتال شباهت‌هایی با معاملات فارکس دارد

معاملات فارکس و ارز دیجیتال

هنگام معامله ارزهای دیجیتال، چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید. ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) و ارزهای فیات مانند USD، JPY، GBP و EUR انواعی از جفت ارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. ارزهای دیجیتال اصلی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده و به عنوان ارزهای پایه در برابر ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند.

نکاتی مهم درباره معاملات ارز دیجیتال

ارز دیجیتال معمولاً نسبت به ارزهای فیات مانند USD ،GBP و EUR نوسانات بیشتری را تجربه می‌کنند. قیمت ارزهای دیجیتال حتی به صورت روزانه نیز ممکن است به شدت نوسان داشته باشد. عملاً تمام قیمت‌ های سایر ارز های دیجیتال با قیمت بیت کوین مرتبط است، بنابراین وقتی بیت کوین عملکرد خوبی داشته باشد، کل بازار کریپتو معمولا به دنبال آن عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند و در صورتی که بیت کوین ریزش قیمتی داشته باشد، این موضوع کل بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تعدادی از مشتقات ارزهای دیجیتال نیز در بازارهای معاملاتی اروپا و ایالات متحده معرفی شده‌اند. همچنین شایان ذکر است که هنوز ابهامات نظارتی قابل توجهی در مورد معاملات ارزهای دیجیتال وجود دارد و کلاهبرداری و فعالیت‌های متقلبانه زیادی در فضای ارز دیجیتال گزارش شده است.

ارزهای دیجیتال ماژور

هنگام انتخاب یک جفت ارز دیجیتال برای معامله، ارزیابی نقدینگی موجود در بازار اهمیت زیادی دارد. برخی از جفت ارزهای دیجیتال حجم معاملات بیشتری نسبت به سایرین دارند. محبوب ترین جفت ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • بیت کوین / دلار

(BTC/USD) : بیت کوین در برابر دلار با اختلاف رایج ترین جفت ارز در معاملات است. در این مورد، BTC ارز پایه است، دلار نیز در این حالت ارز مظنه است.

  • اتریوم / دلار

(ETH/USD) : اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ، بعد از بیت کوین، است. به همین دلیل، حجم معاملات سنگینی را با نقدینگی بالا در برابر دلار آمریکا تجربه می‌‌کند.

  • لایت کوین / دلار

(LTC/USD) : ارز دیجیتال لایت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که سریع تر از بیت کوین باشد.

  • ریپل / دلار

(XRP/USD) : رمز ارز ریپل یکی از محبوب‌ ترین ارزهای دیجیتال است. ریپل ارز دیجیتالی است که برای تسویه حساب‌های بزرگ بین موسسات مالی و همچنین به طور کلی تراکنش‌های فرامرزی طراحی شده است.

تاثیر ارز دیجیتال بر فارکس

معاملات رمزارز ها هنوز به اندازه معاملات فارکس رایج نیست، اما علاقه تریدرها به معاملات ارزهای دیجیتال به دلیل سطوح بالای نوسانات آنها به طور پیوسته در حال افزایش است. در معاملات فارکس، معامله با یک ارز غیر متمرکز که تراکنش‌های جهانی را بدون کارمزد ارائه می‌دهد یک مزیت است؛ اما انجام معاملات فارکس با ارز دیجیتال اساساً یک ارز سوم را به جفت معاملاتی اضافه می‌کند.

استاپ لاس و تیک پرافیت در فارکس

نماد داوجونز آلپاری

5 نکته برای موفقیت در بازار فارکس

1/5 (1 امتیاز)