استراتژی با شایعات بخر، با اخبار بفروش چیست؟

شایعات

تصمیم برای خرید یک دارایی بر اساس شایعات، و سپس فروش آن در صورت انتشار اخبار خاص، ممکن است استراتژی معاملاتی خوبی به نظرنرسد؛ اما در شرایط مناسب می‌تواند یک تصمیم هوشمندانه نیز باشد. استراتژی «  با شایعات بخر، با اخبار بفروش » در بیشتر بازارها، به ویژه بازارهای مالی اتفاق می‌افتد. تریدرها گاهی اوقات این ایده را به یک استراتژی معاملاتی تبدیل می‌کنند و از آن بر اساس آنچه که فکر می‌کنند در آینده اتفاق می‌افتد، استفاده می‌کنند. منظور از جمله با شایعات بخر، با اخبار بفروش این است که مهم ترین شرایطی که برای کسب سود در معاملات وجود دارد، زمانی می باشد که هنوز احتمال شایعه بودن یک رویداد خبری وجود دارد ولی هنوز خبر در نمودار قیمت گذاری نشده است.

فرض کنید یک تریدر انتظار دارد که یک گزارش اقتصادی که در آینده منتشر می‌شود یا یک رویداد جهانی قیمت دارایی او را به شیوه‌ای مشخص تغییر دهد. زمانی که تریدر بر اساس این غریزه، دارایی را خریداری می‌کند، مرحله شایعه استراتژی است. به محض اینکه رویداد بگذرد یا گزارش منتشر شود، خبر به صورت عمومی منتشر شده است. سپس تریدر موقعیت‌های معاملاتی خود را رها می‌کند و بازار حرکت می‌کند.

چطور با شایعات بخریم یا اخبار بفروشیم؟

در بازارهای خارج از بازار ارز (فارکس)، تریدرها و سرمایه گذاران به طور یکسان اغلب بر اساس جریان‌های نقدی پیش بینی شده خرید می‌کنند.

شاید از یک شرکت انتظار می‌رود که درآمد بیشتری نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد به سهامداران ارائه کند. در این صورت، تریدرها به سرعت سهام را خریداری می‌کنند تا از سود سهام یا قیمت سهام افزایش یافته استفاده کنند. این رفتار در مورد فارکس نیز صدق می‌کند؛ اما به جای جریان‌های نقدی، تریدرها اغلب بر اساس تغییرات نرخ بهره مورد انتظار عمل می‌کنند.

سرمایه گذارانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، معمولا به دنبال دارایی های کم ارزش هستند. زمانی که اخبار یا اطلاعات احتمالی حاکی از آن باشد که امکان دارد یک دارایی جریان‌های نقدی بیشتری در آینده ایجاد کند، این “شایعه” است. شایعه شده است که ارزش این دارایی در چند هفته یا چند ماه آینده بیشتر خواهد شد. سرمایه گذاران آن دارایی را تا جایی می‌خرند که دیگر کمتر کم‌ ارزش نباشد.

یکی از مشکلاتی که برای خیلی از معامله گران اتفاق می افتد، این است که مثلا فکر می کنند چیزی قرار است گران شود و آن را می خرند تا بعد بتوانند از فروش آن سود خوبی کسب کنند ولی آن دارایی ارزش خود را از دست می‌دهد و معامله گر ضرر می کند.

اگر شایعه نادرست باشد یا دارایی بیش از حد خریداری شده باشد و دیگر کم ارزش نباشد، اخباری که اندکی کمتر از حد انتظار باشد باعث فروش می‌شود. فقط یک رویداد خبری غافلگیر کننده که شایعه ایجاد شده را شکست دهد باعث حفظ شدن ارزش سهام می‌شود. اگر یک رویداد خبری غافلگیر کننده مثبت باشد، به طور بالقوه می‌تواند قیمت دارایی را افزایش دهد.

بررسی یک مثال در معاملات

یکی از سناریوهای رایج فارکس که هم شایعات و هم اخبار تولید می‌کند، مربوط به بانک مرکزی یک کشور و سیاست نرخ بهره آن است. زمانی که یک بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش می‌دهد، اغلب نشان دهنده یک اقتصاد قوی است. در این صورت، تریدرهای فارکس انتظار دارند ارزش ارز افزایش یابد.

در اینجا نحوه عملکرد شایعه در فارکس آمده است. فرض کنید یک تریرد فارکس متوجه طرحی برای افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی می‌شود. براساس آن شایعه، تریدر ممکن است ارز مربوطه را خریداری کند.

بعد از آن نوبت اخبار است. وقتی بانک مرکزی واقعاً نرخ بهره را تغییر می‌دهد، تریدر فارکس می‌بیند که این اخبار ارزش ارز را بالاتر می‌برد. هنگامی که ارز به ارزش کافی رسید تا سود خوبی برای تریدر به دست آورد، آن تریدر با «اخبار» می‌فروشد و ارز را با قیمت بالاتر معامله می‌کند.

امتیاز دهید