بهترین جفت ارز های فارکس برای تریدرهای مبتدی

بهترین جفت ارز های فارکس برای تریدرهای مبتدی

برخلاف تصور عموم، انتخاب بهترین جفت ارز های فارکس برای تریدری که تازه‌کار و مبتدی است، ایداً کار آسانی نیست. حتی درصد زیادی از تریدرهای مبتدی سمت هر جفت ارزی می‌روند که راحت‌تر به ذهنشان خطور کرده باشد یا درباره آن بیشتر بدانند. انتخاب بهترین جفت ارز برای یک مبتدی کاری است که نیاز به زمان، جستجو و تحقیق دارد.

جفت ارز فارکس شامل دو ارز متمایز (مظنه و پایه) می‌شود. که یک ارز را دربرار دیگری قیمت‌گذاری می‌کند. ترید در بازار فارکس کار چالش‌برانگیزی است. بیشتر مبتدیان مقادیر قابل توجهی یا تمام سرمایه گذاری خود را از دست می دهند، واقعیتی است که این موضوع را اثبات می‌کند.

عوامل اصلی که هنگام انتخاب بهترین جفت ارز باید در نظر بگیرید عبارتند از: نوسانات بازار، اسپرد، استراتژی و اهداف معاملاتی شخصی. با آموزش، پلن و تجربه مناسب می‌توان جفت ارزهای معاملاتی بسیار خوبی را برای ترید انتخاب کنید. البته ما در این مقاله سعی داریم این راه را برای شما هموارتر کنیم.

اگر درباره انواع جفت‌ارزها اطلاعی ندارید، می‌توانید از نوار بالای سایت روی قسمت «ابزار» و سپس «جفت ارز» کلیک کنید و درباره آن‌ها بخوانید.

 بهترین جفت ارز های فارکس مناسب مبتدی ها:

یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

در میان جفت ارزهای محبوب، محبوب‌ترین جفت ارز EUR/USD است. این جفت ارز پرمعامله‌ترین جفت ارز در سراسر جهان است. این جفت بیش از یک سوم از کل حجم معاملات فارکس را تشکیل می‌دهد. این امر تا حد زیادی به دلیل اندازه و شفافیت اقتصادهای اتحادیه اروپا و آمریکا است. تمام این دلایل باعث می‌شود این جفت ارز گزینه خوبی برای شروع باشد. دست کم تازه‌کارها می‌توانند بفهمند ساز و کار بازار چطور است.

مزایای معامله این جفت عبارتند از:

– قابل پیش بینی بودن روند EUR/USD همانطور که اشاره شد.

– جفت ارز EUR/USD نقدینگی بسیار زیادی دارد که باعث می‌شود اسپرد آن هم بسیار کمتر از باقی ارزها باشد. این موارد جفت ارز یورو / دلار را  به یکی از قابل پیش بینی ترین و بهترین جفت ارزها در فارکس تبدیل می کند.

جفت ارز GBP/USD

جفت پوند انگلیس و دلار آمریکا که کابل هم نامیده می‌شود، یک جفت عالی دیگر برای مبتدیان است. حرکت مستقیم و قوی و تغییرات آن بیشتر از جفت ارز یورو / دلار آمریکا است. این ابزار پیپ های سودآوری دارد و تجزیه و تحلیلی آن در بازار دقیق است. با این که جفن پوند / دلار جفت خوبی برای ترید کردن است اما برای کسی که مبتدی است بهتر است مراقب تغییرات و پیش بینی پذیری کم این ارز باشد.

جفت ارز USD/JPY

نام مستعار این جفت Gopher است که روندهای پایدار در دوره‌های طولانی دارد. اسپردهای پایین را با روندی بسیار قابل پیش بینی نسبت به سایر ارزها نشان می‌دهد. این جفت فرصت‌های استثنایی و سودآوری برای تریدرها دارد. این ابزار 17 درصد از تراکنش‌های بازار فارکس را به خود اختصاص داده و به دومین ابزار نقدشونده در بازار فارکس تبدیل شده است.

جفت ارز USD/CHF

 این جفت، یک جفت ارز اصلی است و تمایل دارد با جفت GBP/USD و EUR/USD همبستگی منفی داشته باشد. معمولاً تریدرهای مبتدی این جفت را یکی از بهترین جفت ارز های این لیست می‌دانند چرا که قابل پیش بینی تر از سایر جفت ها است. با این حال اگر تریدر مبتدی هستید که فقط از تحلیل تکنیکال در معاملات خود استفاده می‌کنید، این جفت ممکن است چالش‌برانگیز باشد. با توجه به قدرت اقتصاد سوئیس، ارز فرانک در مواقع نامطمئن بودن شرایط سیاسی و اقتصادی پناهگاهی برای تریدرهای فارکس است.

جفت ارز USD/CAD

به این جفت نام مستعار loonie داده شده است. قیمت نفت در کانادا تأثیر قابل توجهی بر این جفت دارد. زمانی که قیمت نفت کانادا زیاد می‌شود، دلار کانادا افزایش می‌یابد و برعکس زمانی که قیمت نفت کاهش می‌یابد، ارزش دلار کانادا هم کم می‌شود. از این جهت احتمالاً ترید کردن آن برای مبتدی‌ها کار به نسبت سختی نباشد.

جفت ارز EUR/GBP

یکی از بهترین جفت ارزهای فارکس برای مبتدی‌ها است. چرا که کمترین نوسان را دارد. تریدرها برای معامله کردن آن باید به عوامل تاثیرگذار از جمله رکود و بحران‌های اقتصادی توجه داشته باشند، زیرا نقش قابل توجهی در ارزش آن دارند.

GBP/JPY

این جفت که به عنوان beast شناخته می‌شود، یکی از پرمعامله ترین جفت ارزهای جهان است. ممکن است بخواهید این جفت را به دلایل مختلفی ترید کنید: از جمله نوسانات بالا، ردیابی ریسک و در دسترس داشتن منابع تجاری عالی. اگر GBP/JPY را ترید می‌کنید، به خاطر داشته باشید که همبستگی بین ین ژاپن و قیمت انرژی‌هایی مثل برق و گاز می‌تواند به طور قابل توجهی بر ارزش این ارز تأثیر بگذارد.

نتیجه

به طور میانگین روزانه در فارکس حدود 6.6 تریلیون دلار معامله می‌شود. درواقع بازار فارکس همچنان بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است. هزاران نفر هرروز وارد این بازار می‌شوند. این که بدانید چه جفت ارزی مناسب شروع کار است، یکی از کلیدهای موفقیت است. تریدرها باید عوامل مختلفی که به روی هر جفت ارز اثر می‌گذارد قبل از شروع معاملات خود بشناسند. از این رو شناخت بهترین جفت ارز های فارکس برای شروع می‌تواند قدم بزرگی در این مسیر باشد.

امتیاز دهید