معرفی جفت ارز AUD/USD، همه چیز درباره جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا

معرفی جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا

جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا یکی از جذاب‌ترین جفت ارزها برای تریدرهای بازار فارکس است. AUD/USD مخفف جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکاست که بین معامله گران با نام اوزی (Aussie) شناخته می‌شود. از آن جایی که استرالیا به شدت به صادرات مواد خام متکی است قیمت AUD/USD به شدت تحت تاثیر کالاها قرار دارد. در ادامه به بررسی همه جانبه این Pair معاملاتی می‌پردازیم.

|at_cta_form|

جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا چیست؟

در بازار فارکس ارز کشورهای مختلف در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کنند. مثلا جفت ارز AUD/USD به این معنی است که در ازای به دست آوردن 1 واحد از دلار استرالیا چند دلار باید پرداخت کرد. به عنوان مثال، اگر جفت ارز با قیمت 0.75 معامله شود، به این معنی است که برای خرید 1 دلار استرالیا 0.75 دلار آمریکا نیاز است. این ارز چهارمین ارز پر معامله دنیاست. دلار استرالیا به دلیل صادرات فلزات و مواد معدنی این کشور به عنوان یک ارز کالایی شناخته می شود، بنابراین به دلیل ماهیت چرخه ای کالاها، روندهای قوی را نشان می دهد. وقتی قیمت کالاها افزایش می یابد، شاهد افزایش ارزش AUD هستیم.

تاریخچه دلار استرالیا

AUD اولین بار در سال 1996 معرفی شد و هر دو دلار استرالیا برابر با یک پوند بود. در سال 1997 زمانی که پپوند در برابر دلار آمریکا بی ارزش شد قیمت این ارز برای اولین بار از استرلینگ پیشی گرفت. در آن زمان ارزش هر دلار آمریکا به 1.12 دلار رسید. دلار استرالیا در سال 1983 به یک ارز شناور آزاد تبدیل شد. محبوبیت آن در بین معامله گران به دلیل عوامل مختلف مربوط به زمین شناسی، جغرافیا و سیاست های دولت است. استرالیا از نظر منابع طبیعی از جمله فلزات، زغال سنگ، الماس، گوشت و پشم یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. علامت اختصاری AUD/USD نشان دهنده نرخ قیمتی است که دلار آمریکا را می توان با دلار استرالیا مبادله کرد.

بررسی همبستگی یا کورولیشن جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا

جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا تمایل دارد با جفت های USD/CAD، USD/CHF، و USD/JPY همبستگی منفی داشته باشد، زیرا ارز متقابل در این جفت ارز دلار آمریکاست در حالی که سایرین این گونه نیستند. همبستگی با USD/CAD می‌تواند به دلیل همبستگی مثبت بین اقتصاد کانادا و استرالیا باشد.

بهترین زمان برای معامله جفت ارز AUD/USD

از نظر تئوری می‌توانید جفت‌های فارکس را در ۲۴ ساعت شبانه روز و در 5 روز هفته معامله کرد. اما معمولا در زمان همپوشانی سشن‌های معاملاتی به دلیل نقدینگی بالا نوسانات موجود در بازار بالاست. بهترین ساعات معاملات برای جفت ارز دلاراسترالیا به دلار آمریکا معمولا بین 19:00 تا 04:30 به وقت گرینویچ است.

عوامل تاثیرگذار بر جفت ارز USD/CAD

تفاوت نرخ بهره بین بانک مرکزی استرالیا (RBA) و فدرال رزرو (فدرال رزرو) در مقایسه با یکدیگر بر ارزش جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، زمانی که فدرال رزرو برای ضعیف تر کردن دلار آمریکا در بازار آزاد دخالت می کند، ارزش جفت AUD/USD می تواند افزایش یابد. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که اقدامات فدرال رزرو آمریکا، دلارهای آمریکا را بیشتر به گردش بانکی منتقل می‌کند، بنابراین عرضه دلار آمریکا را افزایش می‌دهد و فشار نزولی بر قیمت ارز وارد می‌کند. با فرض عدم تغییر دیگر، دلار استرالیا ارزش خود را حفظ خواهد کرد و ارزش نسبی این جفت به دلیل تقویت دلار استرالیا در مقایسه با دلار آمریکا افزایش می‌یابد.

از آنجایی که استرالیا بزرگترین صادرکننده زغال سنگ و سنگ آهن است، حرکت پول آن به شدت به قیمت کالاها وابسته است. در طول رکود کالاها در سال 2015، قیمت نفت به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر رسید و قیمت سنگ‌آهن و زغال‌سنگ هم کاهش یافت. جای تعجب نیست که دلار استرالیا به شدت تضعیف شد و در برابر دلار آمریکا بیش از 15 درصد کاهش یافت و تقریباً برابر با دلار نیوزیلند شد. این جفت ارز یکی از پرکاربرد ترین ها در مباحث سیگنال فارکس و آموزش فارکس است که در صورت نیاز می توانید در امیر تریدر آنهارا دنبال کنید.

همچنین می توانید درباره با دیگر جفت ارز ها بدانید:

سوالات متداول

بهترین ساعت برای معامله جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا چیست؟

بهترین زمان برای معامله این جفت ارز در بازار فارکس بین ساعت 19 الی 4 و نیم به وقت گرینویچ است.

تاثیر گذارترین عامل بر روی جفت ارز دلار استرالیا به دلار آمریکا چیست؟

مهم ترین عاملی که مستقیما بر روی قیمت جفت ارز تاثیر می‌گذارد تعیین نرخ بهره توسط دو بانک مرکزی استرالیا و آمریکاست.

4.5/5 (2 امتیاز)