حساب نانو آلپاری چیست؟ چه کسانی از حساب نانو استفاده می‌کنند؟

حساب نانو الپاری

آلپاری یکی از معروف ترین و البته محبوب ترین بروکرهای بازار فارکس است که به علت پشتیبانی از زبان فارسی، خیلی از ایرانی‌ها نیز از آن استفاده می‌کنند. این بروکر با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا و ارائه ابزارهای بسیار مناسب برای اجرای معاملات، هر چیزی که یک معامله گر به آن احتیاج دارد را در اختیار او قرار می‌دهد؛ اما به جز این موضوع، قابلیت بسیار مهم دیگری نیز در این بروکر وجود دارد و آن هم این است که شما می توانید از انواع مختلف حساب‍‌های معاملاتی در آن استفاده کنید. در ادامه با مطلب “حساب آلپاری نانو چیست؟ چه کسانی از حساب نانو استفاده می‌کنند؟” همراه ما باشید.

حساب نانو یا حساب سنتی چیست؟

حساب نانو آلپاری که به حساب سنتی آلپاری (Cent) نیز معروف است. در این نوع حساب به جای استفاده از دلار، ارز آن سنت می باشد. حساب نانو آلپاری بیشتر مناسب کسانی است که تازه کار ترید رو می خواهند انجام دهند و وارد بازار فارکس شوند، همچنین افرادی که معامله گران حرفه ای هستند ولی می خواهند معامله خود را با ریسک پایین انجام دهند نیز از این نوع حساب معاملاتی بروکر آلپاری استفاده می‌کنند.

هدف اصلی این نوع حساب ایجاد فضایی برای معامله گران است که ریسک کمتری داشته باشد، به این صورت که هر چه حجم ورود به پوزیشن کوچکتر باشد خطر و ریسک ضرر کمتر است. با داشتن این ویژگی افراد سود کمتری به دست می آورند ولی میتوان به عنوان راهی برای تمرین استفاده کنند.

حساب نانو دارای مزیت بزرگی است و آن اینکه نیاز به سرمایه زیادی ندارد. به همین دلیل هم افراد می توانند بعضا با پول بسیار کمی این حساب را افتتاح کنند. به طور کلی استفاده کردن از هر یک حساب هایی که یک  بروکر در اختیار کاربران قرار می دهد بسته به شرایط و همینطور میزان سرمایه ای است که افراد در اختیار دارند و مهمتر از همه سطح دانش معاملاتی آنها در زمینه فارکس دارند.

حساب نانو آلپاری چیست؟ چه کسانی از حساب نانو استفاده می‌کنند؟ - امیر تریدر

با چقدر سرمایه می توان وارد حساب نانو شد؟

برای افتتاح حساب نانو نیاز به سرمایه زیادی نیست و این مهم ترین مزیت این نوع سایت می باشد؛ به همین دلیل هم افراد می توانند با پول بسیار کمی این حساب را افتتاح کنند. حسابی که این بروکر داد باید بسته به میزان سرمایه گذاری، تجربه فرد در ترید و میزان دانشی که در این زمینه دارد، انتخاب کرد. این حساب تجاری اجازه دسترسی به 33 نماد جفت ارز و 2 نماد فلزات گران‌بها را به شما می‌دهد.

حساب نانو آلپاری چه مزایایی دارد؟

آلپاری به علت استفاده از جامعه بزرگی از  معامله گران ( که بعضا تا 2 میلیون نفر در سطح جهان تخمین زده می‌شود) نیز جزو بروکرهای معتبر و خوش سابقه نیز به شمار می آید.  از مزایی که باعث محبوبیت این حساب شده است عبارتند از:

  1. داشتن پنل کاربری ساده
  2. قابلیت انجام معامله آنی
  3. شما می توانید با 1 دلار یا 100 سنت نیز وارد این بازار شوید
  4. معامله گر می‌تواند تا میزان 10 درصد استاپ لاس قرار دهد.
  5. ریسک پایین معاملات
  6. اجازه معامله بر روی تمامی نمادها را دارد.
  7. تریدر حداکثر تا میزان 250 معامله باز می‌تواند داشته باشد.
  8. تمرین در این حساب برای حرفه ای تر شدن در بازار فارکس
  9. و درنهایت می‌توان معاملاتی با حجم حداکثر 100 لات باز کرد.

حساب نانو آلپاری چیست؟ چه کسانی از حساب نانو استفاده می‌کنند؟ - امیر تریدر

آیا فقط افراد تازه وارد باید از حساب نانو آلپاری استفاده کنند؟

با توجه به نکاتی که توضیح دادیم، اگر قصد ورود به دنیا فارکس را دارید یکی از بهترین و مناسب ترین بروکرهایی که می‌توانید انتخاب کنید، بروکر آلپاری است و توصیه می‌شود حتما در ابتدا حساب نانو داشته باشید. بدون کسب تجربه کافی در حساب نانو، ورود به حسابهای استاندارد ریسک بسیار زیادی دارد!

خیلی ها اعتقاد دارند که حساب نانو یا حساب سنتی فقط برای تازه واردان به دنیای فارکس است. در حالی که اینگونه نیست. چرا که شاهد هستیم خیلی از فعالین با تجربه در بازار فارکس هم هنوز از این حساب استفاده میکنند.

 حساب نانو با حساب استاندارد از لحاظ ماهیت تفاوت زیادی ندارد. در حساب استاندارد، دلار به عنوان بالانس معاملات در نظر گرفته می‌شود. اما در حساب نانو به جای دلار، سنت در نظر گرفته می‌شود. قاعدتا همه پارامترها و شاخص‌ها مانند حجم معاملات و همچنین میزان سود و ضرر بر حسب سنت محاسبه میشوند.  در حساب سنتی، ریسک معاملات در حد قابل توجهی کاهش مییابد. هر تریدری میتواند برای شروع معامله در فارکس یک حساب افتتاح کند.

در واقع اولین نکته ای که باید در هنگام ورود به بازار فارکس در نظر داشته باشید این است که کدام حساب مناسب شما است. خیلی از کارشناسان اعتقاد دارند که بهتر است که در ابتدا معامله گران تازه وارد  در حساب‌های دمو و یا مجازی فارکس فعالیت کنند و پس از کسب تجربه و آشنایی هرچه بیشتر با بازار فارکس، وارد حساب نانو شوند تا در آنجا با پول‌های واقعی و حقیقی معامله کنند.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل حساب نانو در فارکس را بررسی کردیم و همانطور که اشاره کردیم، حساب نانو آلپاری حسابی برای ورود تازه کار ها به بازار است. مزایایی که این حساب دارد باعث جذب معامله گران در سراسر دنیا به خصوص ایرانیان شده است. شما می توانید با کم ترین سرمایه وارد این بروکر شوید و اطمینان از ریسک کم این حساب داشته باشید. در صورتی که هرگونه سوالی در ارتباط با موضوع حساب نانو در فارکس داشتید، می توانید پرسش خود را مطرح کنید. همکاران ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخگو شما هستند.

4/5 (2 امتیاز)