دلایلی برای معامله در فارکس: مزایای بازار فارکس

معامله در فارکس

بازار فارکس و معامله کردن و کسب درامد در آن مزایای زیادی دارد. در این مطلب به بررسی چند دلیل می‌پردازیم که نشان می‌دهد چرا افراد زیادی بازار فارکس را برای سرمایه گذاری و ترید انتخاب می‌کنند. با مطلب دلایلی برای معامله در فارکس: مزایای بازار فارکس همراه ما باشید.

|at_cta_form|

سیگنال فارکس

بازار فارکس کمیسیون ندارد

بازار فارکس کارمزد تسویه، کارمزد صرافی، کارمزد دولتی و کارمزد دلالی ندارد. بیشتر بروکرهای خرده فروشی فارکس در ازای خدمات خود، چیزی به نام اسپرد (spread) دریافت می‌کنند.

اسپرد فارکس تفاوت بین نرخ فروش بروکر فارکس و نرخ خرید در هنگام مبادله یا معامله ارز است. بسته به ارز درگیر، زمان شروع معامله و شرایط اقتصادی، میزان اسپردها متفاوت می‌شود.

 بازار فارکس اندازه لات ثابت ندارد

در بازارهای فیوچرز، اندازه لات یا قرارداد توسط صرافی‌ها تعیین می‌شود. به عنوان مثال، یک قرارداد با اندازه استاندارد برای معاملات فیوچرز نقره 5000 اونس است. در بازار فارکس شرایط به این صورت نیست؛ در فارکس شما می‌توانید با اندازه لات کوچک تر معامله کنید. این مزیت به تریدرها اجازه می‌دهد تا معاملات کوچکی به اندازه 1000 واحد هم باز کنند.

لات در معاملات فارکس اندازه معامله / پوزیشنی است که شخص تریدر آن را باز می‌کند. مقدار 1 لات در معاملات استاندارد فارکس بر روی یک جفت ارز برابر با 100000 واحد از ارز پایه جفت است.

بازار فارکس هزینه تراکنش پایینی دارد

هزینه معامله خرده فروشی (اسپرد خرید / فروش) معمولاً در شرایط عادی بازار کمتر از 0.1 درصد است. برای تراکنش‌های بزرگ ‌تر نیز، اسپرد می‌تواند به کمتر از 0.07 درصد برسد البته این بستگی به اهرم یا لوریج شما دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بازار فارکس 24 ساعته است

معامله در فارکس

در این بازار نیازی به صبر کردن برای ساعت شروع معاملات نیست. از روز دوشنبه صبح در استرالیا تا تعطیلات بعد از ظهر جمعه در نیویورک، بازار فارکس هرگز تعطیل نمی‌شود. همین موضوع این بازار را مناسب افرادی می‌کند که می‌خواهند به صورت پاره وقت معامله کنند؛ زیرا در انتخاب زمان معاملات خود اختیار کامل دارند.

کسی توانایی بستن بازار را ندارد

بازار فارکس نقدینگی بالایی دارد، از این رو دستکاری قابل توجه توسط هر نهاد در طول ساعات معاملات فعال برای ارزهای اصلی غیرممکن است. بازار فارکس، که با نام بازار ارز خارجی نیز شناخته می‌شود، به قدری عظیم است و شرکت کنندگان زیادی دارد که هیچ نهاد واحدی (حتی یک بانک مرکزی) نمی‌تواند قیمت بازار را برای مدت طولانی کنترل کند.

اهرم یا لوریج (Leverage)

در معاملات فارکس، یک سپرده کوچک می‌تواند ارزش کل قرارداد بسیار بزرگ تری را کنترل کند. اهرم یا لوریج به تریدر این امکان را می‌دهد که سود خوبی کسب کرده و در عین حال سرمایه ریسک را به حداقل برساند.

برای مثال، یک بروکر فارکس ممکن است لوریج 50 به 1 را ارائه دهد، این بدان معناست که یک مارجین 50 دلاری، تریدر را قادر می‌سازد تا با 2500 دلار یا مبالغ دیگر خرید و فروش انجام دهد. به همین ترتیب، تنها با سپرده کردن 500 دلار می‌توان با 25000 دلار معامله کرد. البته لازم به ذکر است که بدون مدیریت ریسک مناسب، این درجه بالای اهرم، همانطور که ممکن است سود بالایی فراهم کند، می‌تواند منجر به زیان‌های بزرگی شود.

بازار فارکس نقدینگی بالایی دارد

از آنجایی که بازار فارکس بسیار بزرگ است، نقدینگی (liquidity) بسیار بالایی دارد. این موضوع مزیت بزرگی است؛ زیرا به این معنی است که در شرایط عادی بازار، با یک کلیک ماوس، می‌توانید فوراً به میل خود خرید و فروش کنید.

در ساختار بازار فارکس نقدینگی اهمیت بالایی دارد. بدون وجود نقدینگی مناسب در یک بازار مالی، فعالیت بازار نظم خود را از دست می‌دهد و معمولا این بی ‌نظمی با جهش‌های قیمت در بازار همراه است. در بازار فارکس توانایی یک جفت ارز برای معامله (خرید / فروش) در صورت وجود تقاضا را نقدینگی گویند. در بازار فارکس بیشترین نقدینگی مربوط به جفت ارزهای ماژور یا اصلی است.

شما هرگز در یک معامله گیر نمی‌کنید. حتی می‌توانید پلتفرم معاملات آنلاین خود را طوری تنظیم کنید که پس از رسیدن به سطح خاصی از قیمت که قبلا مشخص کرده بودید (لیمیت اوردر)، موقعیت معاملاتی شما را به ‌طور خودکار ببندد یا اگر معامله‌ای بر خلاف خواسته شما پیش رفت، معامله را ببندید (اوردر استاپ لاس).

موانع کمی برای ورود به بازار فارکس وجود دارد

ممکن است فکر کنید شروع کار به عنوان یک تریدر ارز هزینه زیادی به همراه دارد. واقعیت این است که در مقایسه با معاملات سهام، آپشن یا معاملات فیوچرز، اینطور نیست. بروکرهای آنلاین فارکس حساب‌های معاملاتی «مینی» و «میکرو» را ارائه می‌کنند که برخی از آنها حداقل 50 دلار سپرده دارند.

البته منظور این نیست که شما باید یک حساب با حداقل سرمایه باز کنید؛ اما این موضوع باعث می‌شود تا معاملات فارکس برای افراد عادی که سرمایه اولیه معاملاتی زیادی ندارند، گزینه در دسترسی باشد.

منابع رایگان زیادی در دسترس است

بیشتر بروکرهای آنلاین فارکس، حساب‌های « دمو یا آزمایشی » را برای تمرین معامله و ایجاد مهارت‌های تریدر، همراه با مجموعه‌ای از‌ اخبار فوری فارکس، نمودارها و آموزش‌های مفید ارائه می‌دهند. تقریبا تمامی این پلتفرم‌ها رایگان هستند. حساب دمو یا آزمایشی، نوعی حساب است که می‌توانید با استفاده از آن بر روی بهبود مهارت‌های خود کار کنید، بدون اینکه سرمایه واقعی خود را معرض خطر قرار دهید.

حساب‌های آزمایشی یا دمو منبع بسیار ارزشمندی برای افرادی است که از نظر مالی دچار مشکل هستند و می‌خواهند قبل از افتتاح حساب معاملاتی و ریسک بر روی پول واقعی، مهارت‌های خود در معاملات را تقویت کنند. این حساب برای تریدرهای تازه وارد و حتی افراد حرفه‌ای که قصد امتحان کردن استراتژی‌های معاملاتی را دارند نیز مناسب است.

3 مرحله برای معامله با الگو های قیمت هارمونیک

ارز متقابل (Reciprocal Currency) در فارکس چیست؟

امتیاز دهید