پیش بینی قیمت طلا، با وجود کاهش قیمت دلار، XAU برای بالا ماندن تحت فشار است!

طلا

طلا برای حفظ قیمت خود بالای عدد 1780 تحت فشار است. افزایش نرخ بهره بانک های مرکزی غربی بر قیمت طلا تاثیر گذاشت.. با کاهش قیمت طلا به زیر 200EMA، روند اصلی نزولی است. قیمت طلا (XAU/USD) در تلاش است تا بالاتر از مقاومت حیاتی 1780.00 دلار در اوایل جلسه اروپا حفظ شود.

این فلز گرانبها با فشار زیادی مواجه است زیرا بانک های مرکزی غربی نرخ بهره خود را افزایش داده اند تا در نبرد خود با تورم سرسخت قدرت بگیرند. به دنبال رد پای فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا (ECB)، بانک انگلستان (BOE) و بانک ملی سوئیس (SNB) نرخ بهره خود را 50 واحد پایه (bps) افزایش داده اند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در اوایل جلسه توکیو به نزدیکی 104.30 اصلاح شد، اما اندکی رشد کرد. در همین حال، معاملات آتی S&P500 به دنبال ادامه مسیر نزولی خود در بحبوحه خطر رکود فزاینده در ایالات متحده است. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی سیاست پولی خود اشاره کرد که “هیچ کس نمی داند که رکود یا رکودی وجود خواهد داشت”. بنابراین ابهام در مورد وضعیت رکود باعث نوسانات در سهام ایالات متحده شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، سرمایه‌گذاران اطلاعات اولیه PMI که روز جمعه منتشر می‌شود را زیر نظر دارند. پیش بینی می‌شود PMI تولید بدون تغییر در 47.7 باقی بماند. در حالی که PMI  خدمات ممکن است 46.8 باشد که در مقایسه با نسخه قبلی که  46.2 است، بهتر است. سرمایه گذاران باید منتظر یک انقباض طولانی مدت و نوسانات در آینده باشند زیرا حجم معاملات هفته قبل از تعطیلات کاهش می یابد.

تحلیل تکنیکال طلا

XAU

در مقیاس ساعتی، قیمت طلا در حال برای حفظ حمایت 1777.69 است که روز سه‌شنبه در 1777.69 ثبت کرده است. میانگین متحرک نمایی 200 دوره ای (EMA) قیمت این فلز گران بها را در 1788.00 قطع کرده است که نشان می دهد روند بلندمدت نزولی است.

شاخص قدرت نسبی (RSI) (14) هم  در تلاش است تا به 40.00-60.00 تغییر کند، اما ممکن است با موانعی رو به رو باشد زیرا روند بلند مدت نزولی است.

امتیاز دهید