فارکس و اینترنت ملی – 3 راهکار فعالیت در فارکس با اینترنت ملی

فارکس و اینترنت ملی

با توجه به اینکه مباحثی در زمینه طرح صیانت از فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، رونمایی از اینترنت ملی، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های فعالان بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال شده است. در این مقاله از وبسایت امیرتریدر قصد داریم به موضوع فارکس و اینترنت ملی بپردازیم. اینکه طرح صیانت از فضای مجازی و ملی شدن اینترنت در کشورمان، چه تاثیری بر معاملات در بازار فارکس برای ایرانیان می‌گذارد. همینطور قصد داریم به راهکارهایی برای اتصال به بازارهای مالی بین‌المللی در صورت ملی شدن اینترنت بپردازیم.

طرح صیانت از حقوق کاربران به چه معنی است؟

طرح صیانت از حقوق کاربران از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته است. در ابتدا که این طرح عنوان شد، نام آن صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بود و تصور اغلب افراد این بود که منظور از فضای مجازی، شبکه‌های پیام‌رسان از جمله اینستاگرام و تلگرام می‌باشد.

با اینکه در این زمینه انتقادات گسترده‌ای صورت گرفت، نمایندگان این طرح را از دستور کار خارج نمودند، اما بر خلاف انتظارها در چند روز بعد، مجدد این طرح در دستور کار بازگشت اما این‌بار این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار نگرفت و به دور از چشم کارشناسان و کاربران در کمیسیون تخصصی بررسی شد. با بررسی در این طرح در کمیسیون تخصصی مشخص شده از سوی مجلس، مردم از مفاد و روال بررسی این طرح مطلع نمی‌شوند.

به طوری که با اینکه این طرح تصویب نمی‌شود، اما پس از بررسی در کمیسیون تخصصی، به شورای نگهبان ارسال می‌شود و سپس به صورت آزمایشی اجرا می‌گردد و در نهایت نیز در صورت رضایت نمایندگان، تصویب نهایی آن بر عهده مجلس خواهد بود.

با انتشار طرح اولیه و بروزرسانی‌هایی که انجام شده است، این طرح صرفا تمامی آنچه را که کاربران ایرانی را به خارج از کشور متصل می‌کند را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در حقیقت اینطور می‌توان گفت که این طرح به گونه‌ای طراحی شده است که کشور را به سمت اینترانت و یا همان اینترنت ملی هدایت می‌کند. اما با این طرح، وضعیت فارکس و اینترنت ملی چگونه خواهد بود.

تاثیر طرح صیانت از حقوق کاربران بر بازار فارکس

با توجه به اینکه احتمال اجرایی شدن طرح صیانت از حقوق کاربران در دو بخش انتظار می‌رود، هر کدام باید به صورت جدا مورد بررسی قرار بگیرد. در حالت اول، در صورتی که این طرح اجرایی شود، صرفا فقط شبکه‌های اجتماعی محدودسازی می‌شوند. در حالت دوم در صورت اجرای این طرح، اینترنت و پهنای باند محدود می‌شوند.

در صورتی که طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی در راستای محدودسازی شبکه‌های اجتماعی باشد که هست، مشکلی خاصی برای افراد در راستای بازارهای مالی  فارکس ایجاد نمی‌گردد و در حقیقت فارکس و اینترنت ملی چندان برای معامله‌گران در این بازار نگران کننده نخواهد بود. اما در صورتی که این طرح یعنی محدود کردن اینترنت اجرایی شود، بسیار مشکل‌ساز خواهد بود.

با توجه به اینکه در صورت محدود کردن اینترنت، پهنای باند برای سایت‌ها و پلتفرم‌ها با محدودیت همراه است، بر روی بازار ارزهای دیجیتال نیز تاثیر مستقیم و منفی خود را می‌گذارد. اینگونه فعالان بازارهای مالی برای فعالیت در بازارهای ارزهای دیجیتال، با مشکل مواجه خواهند بود.

در صورتی که تصمیم به محدودسازی پهنای باند گرفته شود، این اقدام از شبکه‌های مجازی همچون اینستاگرام آغاز می‌گردد، سپس به جستجوگرهایی همچون گوگل می‌رسد و در نهایت نیز اقدام به محدود کردن پهنای باند صرافی‌های معاملاتی داخلی و خارجی می‌نمایند. در این صورت عملا با کاهش سرعت اتصال به سایت‌‌های خارجی و احتمالا با محدود بودن آی‌پی‌های آن‌ها، فعالیت در بازار فارکس نیز عملا محدود می‌شود.

فارکس و اینترنت ملی

مشکلات احتمالی برای فعالان بازار فارکس با ملی شدن اینترنت

در ادامه بررسی فارکس و اینترنت ملی باید به این موضوع اشاره کنیم که در صورتی که اینترنت ملی شود، برخی مشکلات احتمالی برای بازار فارکس نیز وجود خواهد داشت.

  • در صورت ملی شدن اینترنت، احتمالا با افت سرعت و قطعی‌های مکرر مواجه خواهید بود.
  • روش‌های واریز و برداشت ریالی از حالت فعلی خود خارج می‌شود و باید از روش‌های دیگری همچون وبمانی استفاده کنید. هرچند با اینترنت ملی تهیه وبمانی نیز مشکل خواهد بود.
  • با اینترنت ملی احتمال قطعی و عدم دسترسی به متاتریدر وجود دارد.

راهکار فعالیت در فارکس با اینترنت ملی

راهکارهایی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم، راهکارهای قطعی و صددرصدی نیستند اما می‌توان در آینده در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کرد.

استفاده از سرور مجازی ويندوز VPS

با استفاده از وی‌پی‌اس و یا همان سرور مجازی ویندوز، می‌توان به اینترنت بین‌المللی دسترسی داشت. سرورهای مجازی نیز دارای محدودیت‌هایی شامل مشکلات گرافیکی، سرعت پایین در لود صفحات و … می‌باشند، اما با این حال نیز برای فعالان بازار فارکس کار راه انداز خواهند بود.

با استفاده از وی‌پی‌اس، ممکن است برخی آی‌پی‌ها، سایت‌ها و پلتفرم‌های خاص دچار مشکل محدودیت پهنای باند باشند. اما با استفاده از آن‌ها مشکل عدم دسترسی به اینترنت بین‌المللی برطرف می‌گردد.

همینطور بهتر است معاملات و استراتژی‌های خود را تبدیل به اکسپرت کنید تا در صورت عدم دسترسی کوتاه مدت به اینترنت، با داشتن سرور مجازی و اجرای اکسپرت، معاملات را به جای معامله‌گر انجام دهد. در صورتی که به دنبال خرید استراتژی فارکس هستید، می‌توانید وارد این صفحه شوید تا با جزئیات خرید استراتژی فارکس آشنا شوید.

استفاده از اینترنت ماهواره‌ای

اینترنت ماهواره‌ای از دیگر راهکارهای رفع این مشکل می‌باشد، اما مطابق با تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای به صورت رسمی در تمامی نقاط ایران فراهم نیست.

این راهکار ممکن است در برخی شهرهای مرزی و در جنوب کشور ایران از جمله کیش و قشم کارایی داشته باشد و ایرانیان بتوانند از اینترنت ماهواره‌ای کشورهای عربی استفاده کنند، اما در حالت کلی اینترنت ماهواره ای به صورت رسمی و کامل بر روی کشور ایران قرار ندارد و قابل دسترسی نمی‌باشد.

البته در صورتی که اینترنت ماهواره‌ای نیز در ایران قابل دسترسی باشد، دو مشکل بزرگ وجود خواهد داشت. اولین مشکل عدم دسترسی به لوازم اینترنت ماهواره‌ای می‌باشد و در صورت دسترسی نیز باید هزینه 1500 تا 1800 دلار برای تهیه آن‌ها پرداخت گردد.

از سویی دیگر علاوه بر هزینه اولیه برای تهیه لوازم مورد نیاز جهت استفاده از اینترنت بین‌المللی، به 100 دلار شارژ ماهیانه نیز نیاز خواهد بود.

فارکس و اینترنت ملی

استفاده از سيم‌کارت موبايل بين الملل

برخی سیم‌ کارت‌ها به صورت بین‌الملل می‌باشند که از قابلیت اتصال اینترنت نیز برخوردار هستند. البته اینکه آیا این سیم‌ کارت‌های بین‌الملل بر اساس کشور مبدا می‌توانند اینترنت داشته باشند یا خیر، خود جای بحث دارد. معمولا سیم‌کارت بین‌الملل توسط توریست‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای استفاده از سیم کارت‌های بین‌الملل نیز محدودهایی تعریف شده است.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر به بررسی جزئیات موضوع فارکس و اینترنت ملی پرداختیم و سعی کردیم به نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد، پاسخ دهیم. با وجود طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، تمامی فعالان در بستر اینترنت و کسانی که از طریق اینترنت با خارج از کشور در ارتباط هستند، نگران ملی شدن اینترنت می‌باشند. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شود.

در پایان توصیه می‌کنیم اگر جزو فعالان بازار فارکس هستید، در اولین قدم یک اکسپرت معاملاتی خوب را پیدا کنید و یا اگر استراتژی معاملاتی قوی دارید، آن را تبدیل به اکسپرت نمایید. همینطور یک وی‌پی‌اس ویندوز باکیفیت تهیه کنید و آماده باشید. در صورتی که محدودیت‌های جزئی در اینترنت اعمال شود، با همان وی‌پی‌اس می‌توان معاملات را انجام داد.

در صورتی که شما نیز در این زمینه نظری دارید، حتما در بخش نظرات با ما و همراهان سایت به اشتراک بگذارید. کارشناسان امیرتریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان می‌باشند.

1/5 (1 امتیاز)