خرید استراتژی فارکس

خرید استراتژی فارکس

امروزه سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، تبدیل به یکی از تجارت‌های بسیار محبوب شده است. زمانی سرمایه‌گذاری در این بازار سودآور می‌باشد که شما با تمامی ابزارهای معاملاتی آشنا باشید و اطلاعات زیادی را در مورد آن‌ها به دست آورید. در حقیقت سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، نیازمند یادگیری برخی شرایط، قوانین، استراتژی‌های معاملاتی فارکس و … می‌باشد. بسیار مهم است که معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، برنامه‌ای برای خرید و فروش سهام داشته باشند. این برنامه یک استراتژی فارکس نامیده می‌شود.

برای سرمایه‌گذاری و معامله در بازار فارکس، استراتژی‌های معاملاتی بسیاری وجود دارد، اما بهترین آن‌ها استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی می‌باشد. در صورتی که قصد خرید استراتژی فارکس را دارید، در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر همراه ما باشید.

استراتژی فارکس چیست؟

فارکس به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی در سراسر دنیا شناخته می‌شود که روزانه میلیاردها پول در آن  توسط معامله‌گران جابجا می‌گردد و بسیاری از ایرانیان نیز از این طریق توانسته‌اند به درآمد دلاری برسند.

افرادی که قصد معامله و رسیدن به سوددهی را در بازار فارکس دارند، لازم است در نظر داشته باشند که معامله در بازار فارکس نباید بر اساس احساسات صورت بگیرد، در حقیقت افراد باید با منطق و ارزیابی‌هایی که انجام می‌دهند، به صورت اصولی تصمیم‌گیری کنند تا بتوانند از این طریق به سود خوبی نیز برسند. به نوع عملکردی که معامله‌گران در بازار فارکس به کار می‌گیرند تا به سود برسند، استراتژی معاملاتی گفته می‌شود.

هر فردی می‌تواند استراتژیِ خود را داشته باشد و یا اقدام به خرید استراتژی فارکس نماید. در حقیقت فعالیت کردن در بازارهای مالی از جمله فارکس، نیازمند این است که افراد بر اساس استراتژی معاملاتی خود، در زمان نوسانات بازار، از آن عبور نکنند و به صورت هیجانی تصمیم‌گیری نداشته باشند. چراکه در این صورت ممکن است سرمایه خود را از دست بدهند.

بنابراین اگر قصد خرید استراتژی فارکس را دارید، در نظر داشته باشید که این استراتژی در حقیقت مجموعه‌ای از قوانین و روش‌هایی است که معامله‌‌گران می‌توانند از آن جهت تصمیم‌گیری در مورد زمان خرید و فروش ارز در بازار فارکس استفاده نمایند. استراتژی‌هایی که در بردارنده تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و همینطور موقعیت است و از طریق آن‌ها می توانید الگوها، روندها و اهداف قیمتی احتمالی را شناسایی نمایید تا در موقعیت‌های مختلف، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ای داشته باشید.

تاثیرگذاری استراتژی بازار فارکس بر روی معاملات

احتمالا این سوال برای شما نیز وجود دارد، اینکه چگونه استراتژی‌های بازار فارکس می‌توانند به بهبود تجارت و کسب سود از این بازار کمک کنند.

نکته‌ای که وجود دارد، این است که در صورتی که افراد برای تمامی کارهای خود در بازار فارکس برنامه‌ریزی داشته باشند، یعنی بازار را به طور کامل آنالیز کرده و از وضعیت آینده پول خود آگاه باشند، قادر هستند معاملاتی که دارای ریسک کمتری است را انجام دهند.

موفق‌ترین معامله‌گران، کسانی می‌باشند که ابتدا زمان زیادی را به یادگیری بازار فارکس اختصاص می‌دهند تا ضمن یادگیری تکنیک‌های معاملاتی و استراتژی‌های مناسب جهت معامله، مدیریت ریسک خود را نیز تقویت کنند.

در صورتی که استراتژی سودآوری را برای خود انتخاب نمایید، اینگونه قادر خواهید بود تا سرمایه خود را چندین برابر افزایش دهید.

خرید بهترین استراتژی فارکس

خرید استراتژی فارکس

در صورتی که قصد خرید استراتژی بازار فارکس را دارید، لازم است در نظر داشته باشید که استراتژی‌های مختلفی جهت استفاده در بازار فارکس وجود دارد. هر فردی باید وابسته به شرایط فعلی و خصوصیات اخلاقی که دارد، بهترین استراتژی را انتخاب کند.

تریدرهای بسیار کمی از همان ابتدا، بهترین استراتژی فارکس که مناسب با شخصیتشان باشد را پیدا می‌کنند. بسیاری از افراد برای یافتن بهترین استراتژی لازم است که استراتژی‌های مختلفی را در حساب‌های تستی و دمو امتحان کنند تا در نهایت بتوانند بهترین استراتژی فارکس را پیدا کنند.

اگر در بازار فارکس مبتدی هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ استراتژی‌های ساده بروید. استفاده از اندیکاتورها و ابزارهای تحلیل تکنیکال مختلف، تنها منجر به نمایش اطلاعات بیش از اندازه بر روی نمایشگر و در نهایت سردرگمی خواهد شد. بنابراین در خرید استراتژی فارکس حتما توجه داشته باشید که استراتژی متناسب با میزان تجربه و نیازهای شما باشد.

بهترین استراتژی فارکس، استراتژی است که در بلندمدت با سود همراه باشد و با شرایط متغیر بازار سازگار گردد. در ادامه به ویژگی‌های بهترین استراتژی بازار فارکس اشاره کرده‌ایم که در زمان خرید باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

انتظار مثبت

یک استراتژی فارکس خوب، باید دارای انتظار مثبت باشد، به این معنی که در بلندمدت نیز سودآور باشد. برای بررسی این موضوع می‌توانید عملکرد تاریخی استراتژی و محاسبه نسبت ریسک و به پاداش را اندازه‌گیری نمایید.

مدیریت ریسک

شما باید اقدام به خرید نوعی از استراتژی فارکس نمایید که دارای یک برنامه مدیریت ریسک مناسب جهت محافظت از سرمایه شما باشد. در حقیقت دارای پارامترهایی شامل استفاده از دستورات توقف ضرر، اندازه مناسب موقعیت و تنوع باشد.

انعطاف پذیری

از دیگر ویژگی‌های بهترین استراتژی بازار فارکس، برخورداری از انعطاف‌پذیری می‌باشد. به طوری که در موقعیت‌های مختلف با شرایط متغیر بازار تطبیق پیدا کند. برای اینکه از این موضوع آگاه شوید، کافی است بر عملکرد استراتژی نظارت منظمی داشته باشید و یا در صورت نیاز تغییراتی را در آن ایجاد کنید.

بک تست

بهترین استراتژی فارکس، بایستی با داده‌های تاریخی مورد آزمایش مجدد قرار بگیرد تا در مورد سودآوردی آن به اطمینان رسید.

شفافیت

یک استراتژی خوب فارکس، حتما باید شفاف و قابل درک باشد. اینگونه معامله‌گران می‌توانند استراتژی را اجرایی کنند.

شواهد تجربی

در خرید استراتژی فارکس حتما توجه داشته باشید که این استراتژی باید مبتنی بر اصول اقتصادی و مالی صحیح باشد و حتما توسط شواهد تجربی پشتیبانی گردد.

بنابراین اینطور می‌توان گفت که بهترین استراتژی فارکس، حتمالا باید با میزان تحمل ریسک، میزان سرمایه گذاری و سبک معاملاتی معامله‌گر مطابقت داشته باشد.

خرید بهترین استراتژی فارکس

خرید استراتژی فارکس

در این قسمت سعی کرده‌ایم، پیرامون بهترین استراتژی‌های معامله‌گری در بازار فارکس، توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه دهیم.

استراتژی معامله براساس پرایس اکشن

پرایس اکشن (Price Action) در حقیقت نوعی استراتژی معامله است که در آن برای خرید و فروش یک دارایی، بر اساس نوع حرکت قیمت تصمیم‌گیری می‌شود.

در این استراتژی، اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال شاملRSI  و MACDمورد بررسی قرار نمی‌گیرند و آنچه که حائز اهمیت است، نحوه حرکت قیمت بر روی نمودار می‌باشد. این استراتژی خود دارای چندین نوع است، اما ال بروکس (Al Brooks) از پرکاربرترین آن‌ها به شمار می‌رود.

از مزیت‌های استراتژی پرایس اکشن، این است که چارتی که در روبه روی شما قرار می‌گیرد، بسیار ساده است و دربردارنده انواع اندیکارتورهای رنگانگ تحلیل تکنیکال نیست؛ به همین دلیل جزو بهترین استراتژی‌ها برای تریدرهای مبتدی به شمار می‌رود.

استراتژی معامله در محدوده‌ها

یکی دیگر از استراتژی‌های خرید و فروش بازار فارکس، استراتژی معامله در محدوده یا رنج (Range)  می‌باشد. این استراتژی زمانی که قیمت یک جفت ارز در یک محدوده مشخصی گیر می‌کند، استفاده می‌گردد. وابسته به بازه زمانی و همینطور فریم معاملاتی تریدر، این محدوده بین 20 پیپ تا چند صد پیپ متغیر است.

تریدرهایی که قصد استفاده از این استراتژی را دارند، باید به دنبال جفت ارزهایی باشند که در حال حاضر هیچ روندی ندارند. برای اینکار نیز کافی است که به نحوه حرکت قیمت دارایی مورد معامله نگاه کنند و یا از اندیکارتورهای تحلیل تکنیکال شامل میانگین متحرک استفاده نمایند.

بنابراین پس از انتخاب یک جفت ارز و یا هر دارایی دیگر که هیج روندی ندارد، باید اقدام به شناسایی محدوده‌ای که در آن قیمت گیر کرده است، نمایید. اینگونه می‌توانید در مقاومت‌ها فروشنده و در حمایت‌ها نقش خریدار را داشته باشید.

استراتژی روند در فارکس

یکی دیگر از گزینه‌های خرید استراتژی فارکس برای معامله‌گران، استراتژی روند یا ترند (Trend) می‌باشد که در آن تریدرها به دنبال موقعیتی مناسب در جهت پیدا کردن حرکت فعلی روند بازار می‌باشند.

بر اساس این استراتژی، احتمال ادامه حرکت در جهت موافق روند، بسیار بیشتر از تغییر جهت ناگهانی آن می‌باشد. البته در نظر داشته باشید که این حرکت هم می‌تواند رو به بالا و هم رو به پایین باشد.

زمانی که قیمت‌ها به صورت مداوم افزایش یابند و سقف جدید به ثبت برسد، نشان دهنده روند صعودی و یا آپ ترند (Uptrend) می‌باشد. در حالت برعکس نیز نشان دهنده یک روند نزولی و یا داون ترند (Downtrend) است.

برای تشخیص روند یک جفت ارز در بازار فارکس، می‌توان از روش‌های مختلفی از جمله میانگین متحرک استفاده نمود. به طوری که در اغلب موارد، زمانی که میانگین متحرک 50 روزه از میانگین متحرک 200 روزه بیشتر شود، انتظار می‌رود، روند صعودی باشد. در حالت برعکس نیز یک روند نزولی خواهیم داشت.

معامله‌گری موقعیتی یا پوزیشن تریدینگ

در ادامه بررسی خرید استراتژی فارکس، قصد داریم به ارائه توضیحاتی پیرامون پوزیشن تریدینگ و یا معامله‌گری موقعیتی بپردازیم. در این استراتژی به روندهای کوتاه مدت بازار توجهی نمی‌شود و در حقیقت میزان نوسان قیمت دارایی‌ها به صورت روزانه اهمیتی ندارد. این استراتژی مناسب معامله‌گرانی است که به دنبال به دست آوردن سود در روندهای طولانی مدت هستند. به طوری که ممکن است بازدهی این استراتژی، هفته‌ها، ماه‌ها و یا سال‌ها به طول بیانجامد.

این نوع استراتژی جزو سخت‌ترین استراتژی‌های بازار فارکس می‌باشد و برای کسانی که صبر، تحمل و نظم کافی دارند، مناسب است.

استراتژی ترید روزانه در فارکس

خرید استراتژی فارکس

در استراتژی ترید روزانه در بازار فارکس که تحت عنوان دی تریدینگ (Day Trading) نیز شناخته می‌شود، تمامی معاملات در طول روز به نتیجه می‌رسند و در حقیقت هیچ معامله‌ای تا روز بعد باز نمی‌ماند.

در این استراتژی از تایم فریم 15 دقیقه‌ای تا 1 ساعته استفاده می‌گردد؛ به طوری که در بهترین حالت می‌توان دو الی سه موقعیت معاملاتی خوب را به دست آورد.

خرید استراتژی فارکس از نوع روزانه، برای کسانی که می‌خواهند نتیجه معاملات و تحلیل‌های خود را در همان روز مشاهده کنند و برای اینکار صبر و حوصله کافی ندارند، مناسب‌تر می‌باشد.

استراتژی اسکالپ در بازار فارکس

افرادی که خیلی عجول و کم‌صبر هستند، بهتر است که استراتژی اسکالپ و یا اسکالپینگ (Scalping) را تهیه کنند. در این استراتژی مشابه با استراتژی ترید روزانه، معاملات در طول همان روز به نتیجه می‌رسند، اما با این تفاوت که تایم فریم معاملاتی کوچکتر می‌باشد و تعداد معاملاتی که در طول روز انجام می‌شود نیز بیشتر می‌گردد.

در این نوع استراتژی، هدف اصلی در حقیقت انجام معاملات زیاد اما با سودهای کم می‌باشد؛ اما برآیند کلی سودهای کوچک به دست آمده، سود قابل قبولی است.

یکی از مزیت‌های خرید این نوع استراتژی فارکس، این است که شما دیگر نیاز نیست در مورد میزان سوددهی دارایی تان در بلندمدت و همینطور موارد تاثیرگذار بر روی آن باشید. اینگونه در کمترین زمان ممکن یا سود خواهید کرد و یا ضرر می‌کنید و معامله بسته می‌شود. این استراتژی برای کسانی که تحمل فشار زیادی را برای انجام معامله های پی در پی ندارند، مناسب نمی‌باشد.

معامله در زمان انتشار اخبار

در این نوع استراتژی معامله‌گران سعی می‌کنند از نوسانات بازار در زمان انتشار اخبارهای مهم، به نفع خود بهره ببرند.

معامله در زمان انتشار خبر، از استراتژی های پرریسک و پرنوسان می‌باشد، ضمن اینکه حتی منجر به افزایش اسپرد نیز می‌گردد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر به موضوع خرید استراتژی فارکس پرداختیم. امیدواریم آشنایی با انواع استراتژی‌های مورد استفاده در این بازار جهانی، به شما در انتخاب بهترین استراتژی کمک کند.

در حقیقت استراتژی مجموعه قوانین و مقرراتی است که بر اساس آن، امکان تنظیم نقاط ورود و خروج معامله وجود دارد. علاوه بر استراتژی‌هایی که در این مقاله از وبسایت امیر تریدر شامل ترید روزانه، معامله در زمان خبر، استراتژی اسکالپ، پوزیشن تریدینگ و … به آن پرداختیم، استراتژی‌های دیگری شامل استراتژی ترید براساس شکست، معامله در زمان اصلاح، استراتژی سوینگ تریدینگ و … نیز وجود دارد.

در زمان خرید استراتژی فارکس، توجه به خصوصیات اخلاقی و شرایط فعلی شما برای انجام معامله بسیار مهم است. اگر فردی هستد که دامنه توجه کوتاهی دارید اما در مقابل با اعداد و ارقام رابطه خوبی دارید، می‌توانید تحمل استرس ناشی از معاملات حساس و کوتاه را داشته باشید، استراتژی شامل ترید روزانه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

در صورتی که پیرامون خرید استراتژی سوالی دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان مجموعه امیرتریدر پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

امتیاز دهید