اتصال لایت فارکس به متاتریدر

اتصال لایت فارکس به متاتریدر

اتصال لایت فارکس به متاتریدر چگونه است؟ یکی از مشکلاتی که کاربران تازه وارد به بازار فارکس با آن مواجه هستند، نحوه اتصال بروکر موردنظرشان به پلتفرم معاملاتی متاتریدر می‌باشد. متاتریدر یک پلتفرم معاملاتی است که بسیاری از سرمایه‌ گذاران و به خصوص تریدرهای مبتدی و تازه کار از آن استفاده می‌کنند. در ادامه این مقاله از وبسایت امیرتریدر به منظور راهنمایی شما عزیزان، راهنمای تصویری نحوه اتصال بروکر لایت فارکس به متاتریدر را آورده‌ایم. می‌توانید با استفاده از راهنمای تصویری درج شده در ادامه، به راحتی از طریق مشخصات حساب خود در بروکر لایت فارکس، به پلتفرم معاملاتی متاتریدر متصل گردید. همراه ما باشید.

اتصال لایت فارکس به متاتریدر

بروکر لایت فارکس (LiteForex)  به تازگی نام خود را به بروکر لایت فاینسس تغییر داده است. این کارگزاری از بروکرهای معتبر می‌باشد که در سال 2005 در جزیره مارشال ثبت شده است. این کارگزاری معتبر و قدیمی، انتخاب بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران ایرانی می‌باشد.

کارگزاری لایت فارکس نیز مشابه با دیگر کارگزاری‌های موجود در جهان، برای برقراری دسترسی مشتریان به بازار برای انجام معاملات، از محیطی تحت عنوان پلتفرم و یا پایانه معاملاتی استفاده می‌کند. شرکت‌های مختلفی وجود دارند که این پلتفرم را طراحی و به مشتریان ارائه می‌دهند. هر یک از این پلتفرم‌ها دارای قابلیت‌های خاصی می‌باشند و امکانات مختلفی را برای تحلیل و آنالیز بازار در اختیار تریدرها قرار می‌دهند.

متاتریدر از شناخته شده ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای معاملاتی می‌باشد که از سوی شرکت MetaQuotes عرضه شده است و امکان استفاده از خدمات آن با حساب بروکر لایت فارکس وجود دارد.

در حقیقت متاتریدر نرم افزاری معاملاتی می‌باشد که پلتفرم‌های ترید را به صورت یکجا گردآوری کرده و به یکدیگر متصل نموده است. ضمن اینکه امکان انجام معاملات آن‌ها با استفاده از کامپیوتر و یا تلفن همراه نیز وجود دارد. شرکت روسی ارائه دهنده متاتریدر آن را در دو نسخه 4 و 5 در طی سال‌های 2005 و 2010 عرضه کرده است.

مزیت اتصال لایت فارکس به متاتریدر

متاتریدر (metatrader) دارای قابلیت‌های تجاری بسیار بالا و رایگان است، به همین دلیل از سوی کاربران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این پلتفرم دارای محیطی کاربرپسند می‌باشد و به راحتی می‌توان در تنظیمات آن تغییراتی را ایجاد کرد.

متاتریدر امکان دسترسی به نمودارهای قیمت و همینطور انجام معاملات به صورت خودکار را برای افراد فراهم کرده است. ضمن اینکه می‌توان در این پلتفرم، تریدهای قبلی را نیز مرور نمود.

مزیت دیگری که در مورد متاتریدر می‌توان به آن اشاره کرد، برخورداری نرم افزار آن از قابلیت دمو می‌باشد. به طوری که به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون واریز هیچ گونه وجهی در شرایط واقعی بازار معامله کنند. در شرایط دمو، تازه واردان بازار بدون اینکه متحمل ضرر و زیان شوند، می‌توانند تجربه کافی به دست آورند.

مرتبط بخوانید : بهترین کپی تریدر در لایت فارکس

اتصال لایت فارکس به متاتریدر

به طور کلی نحوه اتصال بروکر لایت فارکس به متاتریدر بسیار آسان می‌باشند و تمامی کاربران و معامله گرانی که از بروکر لایت فارکس استفاده می‌کنند، به راحتی می‌توانند حساب معاملاتی خود را به پلتفرم mt4  یا mt5 متصل نمایند.

البته اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که نحوه اتصال متاتریدر به بروکرهای دیگر نیز مشابه به روند اتصال لایت فارکس به متاتریدر می‌باشد. کاربران می‌توانند پس از دانلود پلتفرم متاتریدر بروکر خود، مراحل مشابهی را طی نمایند.

آموزش تصویری اتصال بروکر لایت فارکس به متاتریدر

برای اینکه بتوانید اتصال بروکر لایت فارکس به متاتریدر را بدون مشکل انجام دهید، می‌توانید از راهنمای تصویری که در ادامه آورده‌ایم، استفاده کنید.

  • در اولین قدم، معامله گران بایستی پس از افتتاح حساب در بروکر لایت فارکس، اقدام به دانلود پلتفرم معاملاتی خود از طریق سایت litefinance نمایند.

اتصال لایت فارکس به متاتریدر

  • سپس با ورود به کابین لایت فارکس خود، از طریق متاتریدر، اطلاعات حساب خود را یادداشت نمایند.

اتصال لایت فارکس به متاتریدر

  • در این مرحله، در صورتی که معامله گران اقدام به نصب متاتریدر نسخه بروکر لایت فارکس نموده باشند، لیستی از حساب‌های تجاری لایت فارکس به نمایش درمی‌آید. اینگونه کاربر می‌تواند حساب خود را از میان این موارد انتخاب نماید.
  • در مرحله بعدی پس از نصب متاتریدر لایت فارکس، پنجره‌ای برای کاربران باز می‌گردد که می‌توان در آن “نام کاربری” و “رمز عبور” را وارد نمود. پس از آن کاربران باید نام سروری که در آن اطلاعات حساب خود را یادداشت کرده بودند را از بین گزینه‌های نمایش داده شده انتخاب کنند.
  • در این مرحله کاربران می‌توانند وارد حساب خود شوند. در صورتی که معامله‌گران اقدام به انتخاب نماد و تنظیم ابزار و اندیکاتورها نمایند، می‌توانند سفارش یا اردر را برای آن ثبت کنند. همینطور کاربران می‌توانند از طریق منو زبان، زبان پلتفرم را به زبان فارسی تغییر دهند.

 انواع دستگاه های قابل اتصال به متاتریدر بروکر لایت فارکس

متاتریدر برای اغلب دستگاه‌های الکترونیکی متداول، نسخه‌ای را عرضه کرده است. اینگونه کاربران می‌توانند با نصب متاتریدر نسخه 4 و یا 5، در هر شرایطی بازار را رصد کنند و اینگونه بهترین نقاط برای ورود و خروج از بازار انتخاب نمایند.

شرکت متاکوت، نسخه قابل نصب متاتریدر در ویندوز، اندروید، آیفون، لینوکس و میکینتاش را برای کاربران عرضه کرده است. معامله گران می‌توانند هر کدام از نسخه‌های متاتریدر لایت فارکس خود را از طریق لینک‌های قرار داده شده، به صورت مستقیم دانلود نمایند و در دستگاه خود نصب کنند.

در ادامه پیرامون برخی از دستگاه‌هایی که امکان اتصال آن‌ها به متاتریدر بروکر لایت فارکس وجود دارد، توضیحاتی را آورده‌ایم.

نسخه ویندوز یا دسکتاپ متاتریدر

کاربران با نصب متاتریدر در کامپیوتر شخصی خود، به راحتی می‌توانند به بازارهای معاملاتی لایت فارکس دسترسی داشته باشند.

نسخه قابل اتصال متاتریدر به گوشی و تبلت

بسیاری از برندهای تولید کننده گوشی و موبایل، برنامه متاتریدر را برای دانلود در دسترس کاربران قرار می‌دهند. به این معنی که کاربران می‌توانند با دانلود و سپس نصب برنامه متاتریدر بر روی تلفن همراه و یا تبلت خود، به بازارهای مالی لایت فارکس دسترسی داشته باشند.

نسخه تحت وب

اغلب کارگزاری‌ها از جمله لایت فارکس، نسخه تحت وب متاتریدر را ارائه کرده‌اند و اینگونه نیازی به نصب هر گونه اپ معاملاتی این پلتفرم نخواهد بود و کاربران می‌توانند از طریق مرورگر وب خود به متاتریدر دسترسی داشته باشنند.

همینطور لازم است اشاره کردیم که متاتریدر در نسخه‌های آی او اس، مک و لینوکس نیز وجود دارد و کاربران به راحتی می‌توانند به آسانی و با استفاده از هر گونه دستگاهی، به بازارهای مالی دسترسی داشته باشند.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت امیرتریدر، پیرامون نحوه اتصال حساب معاملاتی بروکر لایت فارکس به متاتریدر، توضیحاتی را ارائه کردیم. کاربران می‌توانند پس از ورود به وبسایت بروکر لایت فارکس، از طریق بخش متاتریدر در کابین خود اطلاعات مرتبط با حسا‌بشان را برداشت نمایند. سپس در هنگام ورود به متاتریدر لایت فارکس خود، اطلاعاتی شامل نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایند و در نهایت نیز نام سرور را بر اساس اطلاعات حساب خود انتخاب کنند.

در صورتی که با طی مراحل فوق موفق به اتصال بروکر لایت فارکس به متاتریدر نشدید، بهتر است سرعت اینترنت را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که در این زمینه سوالات بیشتری دارید، حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهید