پیش بینی شاخص S&P 500 در سال 2023

سال 2022 سال خوبی برای بازارهای سهام نبود، زیرا مدیران صندوق‌های سرمایه گذاری بر روی سقوط بازار متمرکز بودند و تا حد زیادی دو رالی مهم، یکی در تابستان و دیگری در نوامبر را از دست دادند. پس از چاپ شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در ماه اکتبر، پوزیشن‌های خرید دلار آمریکا به طرز چشمگیری کاهش یافت و ما شاهد افزایش ریسک در شاخص S&P 500 و سایر شاخص های اصلی سهام بودیم. اما این موضوع در نهایت به پایان رسید زیرا فدرال رزرو بار دیگر امیدهای گاو نر را بر باد داد.

فدرال رزرو امسال بسیار بر روی نرخ بهره ثابت قدم بود و گفته است که نرخ‌ها را برای مبارزه با تورم افزایش خواهند داد و تسلیم نخواهند شد. با این حال، فدرال رزرو از اعتبار زیادی برخوردار نیست و بازار بارها سعی کرده است که آنها را حدس بزند. ما تجمعات محوری فدرال‌رزرو متعددی داشته‌ایم، اما هر بار با داده‌های سخت و از خود فدرال رزرو این اتفاقات از بین می‌رود. جدیدترین نمونه هفته گذشته با نمودار نقطه‌ای که نرخ‌های بیش از 5 درصد را برای کل سال 2023 نشان می‌دهد، ارائه شد.

تحلیل معاملات آتی صندوق‌های فدرال رزرو

شاخص S&P 500

همانطور که از نمودار بالا در مورد انقضای آتی صندوق های فدرال رزرو مشاهده می کنیم، بازار باور ندارد که فدرال رزرو نرخ ها را به بالای 5 درصد برساند و آن را در آن جا نگه دارد. از نمودار بالا، می‌توانیم ببینیم که بازار انتظار دارد تا ماه ژوئن با وجوه فدرال رزرو برای ژوئن 2023 با نرخ 4.845 درصد افزایش یابد، زیر نمودار نقطه‌ای 5.1 درصد. اما در ماه سپتامبر، بازار وجوه فدرال رزرو در حال حاضر قیمت گذاری به 4.75٪ و تا دسامبر 2023 حرکت به 4.45٪ است. دلیل آن این است که بازار برای اوراق قرضه یک رکود پیشبینی می کند و این موضوع ممکن است  فدرال رزرو را وادار به تغییر جهت کند.

نظر اکثریت بر روی رکود است اما این رکود شدید نیست. ما می‌توانیم این را از روی تخمین‌های سود تحلیلگران برای شاخص S&P 500 تعیین کنیم. پیش‌بینی‌ها به تدریج کاهش می‌یابند، اما برای قیمت گذاری در رکود عمیق کافی نیست. آنها انتظار یک بهبود سطحی به دلیل کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو را دارند. آخرین پیش بینی ها برای EPS ثابت در سال 2023 و رشد متوسط ​​EPS در سال 2024 است. با نگاهی به برآوردهای درآمد برای سال آینده، واضح است که هیچ یک از شرکت های بزرگ، رکود درآمدی را پیش بینی نمی کنند. به همین دلیل است که هنوز ریسک نزولی قابل توجهی در سهام وجود دارد.

پیش بینی شاخص S&P 500

پس از این همه فرضیه سازی، برای پیشبینی سراغ نکات مثبت می‌رویم. در معاملات، توجه به این نکته مهم است که پیش بینی کردن یک بازی احمقانه است. شما نباید تعصب داشته باشید و اجازه دهید قیمت و بازار در هنگام معامله شما را راهنمایی کند. با این حال، همه عاشق پیش‌بینی هستند، در ادامه به سراغ پیشبینی می‌رویم: مبنای من (نویسنده: Ivan Brian) این است که رشد اقتصادی حداقل برای نیمه اول سال 2023 قوی باقی بماند. در نیمه دوم ممکن است نشانه هایی از رکود مشاهده شود، اما فکر نمی کنم ایالات متحده وارد رکود شود.

من معتقدم که شاخص S&P 500 در ژانویه به اوج خود خواهد رسید و سپس با ایجاد وحشت کاهش می یابد. اما دوباره، درست مانند سال 2022، شاهد افزایش شدید نرخ بهره در تابستان خواهیم بود. زیرا درآمد، اشتغال و تولید ناخالص داخلی همچنان قوی هستند. این باعث می شود که شاخص S&P 500 به 4700 برسد. با این حال، با نزدیک شدن به سال 2024، نیمه دوم سال 2023 چالش برانگیز خواهد بود. به یاد داشته باشید که بازارها همیشه آینده نگر هستند و در نهایت یک رکود در سال 2024 همراه با نرخ های بهره بالا را پیش بینی می کنند که ترکیبی سمی را برای کسانی که دارایی های ریسکی مانند سهام دارند، ایجاد می کند. به طور کلی، من انتظار دارم که در نیمه دوم سال 2023 بازارها کاهش شدیدی داشته باشند که باعث شود S&P 500 سال را با کاهش نسبتاً پایین 3600 به پایان برساند.

منبع: fxstreet.com

5/5 (3 امتیاز)